De schooldag was aan gebroken en Senne had al gedaan wat we afgesproken hadden. Moeder ik heb Sanne nog niet gezien. Nee, zei moeder, en Senne zei ook zelfs niets meer ook niet van het schilderen. Moeder vond dit verdacht en ging naar boven bezorgd om Sanne. Ze klopte op de badkamerdeur geen reactie .Daarna ging ze naar haar slaapkamer klopte en hoorde stilletjes binnen. Ze zag haar dochter, ging op de rand van het bed zitten. Wat is er Sanne heeft het te maken met Senne want zijn reactie was niet gelijk gewoonlijk. Nee zei ik. Zijn het lichamelijke vrouwelijke problemen. Nee zei ik zachtjes dat was verleden week (Ik wist wat ze bedoelde) Wat is er dan liefje.
-Ik heb het warm en koud en heb geen ogen dichtgedaan. ik voel me niet zo goed volgend door een kuch.
-Maar kindje toch zo kan je niet naar school ik zal jullie scholen op de hoogte brengen.
-Waarom zeg je scholen, mama.
-Omdat ik vermoed dat Senne ook ziek is, maar wil het niet toegeven, probeer iets te eten, want Senne wou zelfs zijn koffie niet. Ondertussen maak ik afspraak bij de dokter voor jullie beiden.
Moeder had een afspraak met de dokter bekomen en zei tegen haar echtgenoot ga jij alvast naar je werk, ik zie je straks wel en hou je op de hoogte Ach ja zei ze ik heb een afspraak met belangrijke klanten kan het moeilijk afzeggen. Denk je dat we onze kinderen alleen kunnen laten ,ik denk ja maar spreek met de dokter en deel de ervaring van gisteren.
Na een poos ging de bel, moeder deed de deur open en de dokter onderzocht ons beiden Senne ging naar boven heel waarschijnlijk om me privacy te gunnen. Wat een meesterlijke zet. De dokter zijn diagnose stond vast: Sanne je hebt een zware verkoudheid opgelopen, Senne heeft er ook van maar in mildere vorm. Hoe komt dat hij minder ziek is hij was drijfnat gisteren door die felle regenbui. Luister Sanne een mannenlichaam is geen vrouwenlichaam. Heb je je nooit afgevraagd als je Senne in t-shirt ziet rondlopen, en dat jij al een sweater aan heb. Hij kan goed tegen de koude en jij houd van warmte. Zo jullie blijven een week thuis Senne zal voor je zorgen van wat ik van je moeder heb gehoord komt dit wel in orde. De dokter schreef antibiotica voor Sanne. En niks voor Senne maar hou hem toch in de gaten. Gaf twee ziektebriefjes voor school. Moeder zei ik ben eventjes weg ik om de geneesmiddelen en ook nog naar onze scholen.
JE LEEST
De Nachtmerrie
Kısa HikayeEen tweeling ondergaat een gedaanteverwisseling zij wordt hij en ondersom.toch kunnen ze niet echter niet met elkaar opschieten, maar besffen dat ze noodgedwongen elkaar moeten helpen