B.M.T.H.M / 07

292 11 0
                                    

Pintu office dibuka kasar . Malik mengerut dahi . Siapa yang berani masuk office dia tanpa mengetuk pintu . Setelah Malik angkat kepala.  Baru dia tahu rupany bonda dia iaitu Puan Maisarah buka pintu kasar. Emosi agaknya sebab Malik tak pergi dinner tu.

Kaki dihentak sambil berjalan . Malik mengeruk leher yang tidak gatal . Kemudian mengusap kumisan di dagu . Ada berita panas atau gaduh dengan dengan adik belah abah dia.  Dua benda tu je yang selalu kalau bondanya macam ni.

Beg hermes letak atas meja.  Puan Maisarah duduk dekat sofa dengan muka berkerut. Puan Maisarah peluk tubuh badannya tanda protes. 

Malik bangkit dari kerusi dia. Kemudian menuju ke sofa . Lalu duduk sebelah bondanya.

" Maoii bonda , apa yang berkerut sangat muka tu ? .  Bonda bergaduh dengan siapa  pula kali ni ? . Dengan Iqnal pula ke ? " tanya Malik tangan dalam poket seluar.

Puan Maisarah jeling . " Auch sakitnya bila bonda jeling " Malik acah - acah sakit bila pertanyaan diabaikan tapi dapat jelingan.

Bondanya mendengus kasar . " Hendy tak sayang bonda kan ?  . Sebab itu Hendy tak datang dinner . Betulkan Hendy tak sayang bonda ? " Puan Maisarah kalau dah panggil nama depan dia . Memang tandanya dia kena marah.

Dahi berkerut. " Kejap bonda . Apa maksud bonda tak datang dinner ? " haaa memang lagi majukk Puan Maisarah bila Malik balas macam tu.

Puan Maisarah ambil bantal kemudian pukul Malik . " Sepatutnya bonda yang kena tanya macam " luah Puan Maisarah perasaan marah.

Lengan menjadi pelindung dari kena pukul . " Aduhh! bonda . Sakit bonda !! " makin kuat pukulan dari Puan Maisarah.

Zan , Ali dan Ghaffran  tiba - tiba masuk office Malik. Dan mereka ternampak Malik kena pukul oleh Puan Maisarah .

" Ehh bondaku syurgaku "ujar mereka serentak.  Mereka berlari anak pada Puan Maisarah .

Puan Maisarah hentikan pukulan . Kemudian memandang 3 lelaki itu . " Ya Allah anak - anak bonda.  Rindunya bonda pada kamu bertiga " mereka dipeluk erat oleh Puan Maisarah.

Malik seperti anak buangan apabila Puan Maisarah memeluk mereka . Nasib kaulah Malik .

Dah macam cerita bersamamu dekat tv3 pula Malik pandang mereka.

Setelah habis memeluk Puan Maisarah . Zan pandang Malik . " Apa pasal bonda pukul kau ? "kening di angkat .

" Tak payah sibuklah " ujar Malik betulkan baju sedikit komot

Zan cebik bibir . Nak tahu pun tak boleh .

" Pakcik tua , kau buat apa dekat bonda sampai bonda pukul kau pakai bantal " kepala Ali jadi mangsa Ghaffran dari pukul.

" Oii sakitt bodoh!!  . Kau kenapa setan! Sstt sakitlah hanat !!! " Ali mengerang kesakitan kemudian kejar Ghaffran dalam office Malik .

Ghaffran ketawa sambil lari selamatkan diri dia.  " Padan muka kau. Siapa suruh duduk sebelah aku HAHAHAHAHAHAHA " dia sambung ketawa.

Ali panas hati . " Kalau aku tahu kau nak pukul aku.  Awal - awal aku tolak kau dari bangunan ni setan ! " Ghaffran ketawa bila Ali jawap macam tu .

Puan Maisarah geleng kepala. Dah besar pun macam budak - budak ribena.  Tapi baguslah sebab diaorang bawa happy vibes. Kalau nak tunggu Malik buat macam tu ? Huh jangan harap!  .

Zan diam kerana dia main pubg.  Kadang penat layan budak - budah ribena tu . Padahal dia ketua bala tapi dia juga yang penat.

Bondanya pandang Malik . " Tengku Hendy Malik Bin Dato' Khan Malek " mata dipejam apabila nama penuh dipanggil.

Bidadari Milik Tengku Hendy Malik |SLW PUBWhere stories live. Discover now