Javed Ali masih diulit dalam mimpi dengan mulut yang ternganga. Dia punya ternganga macam semalam mop laut pagi tadi baru tidur . Padahal tengah malam semalam main game pubg dengan Zan bersama Ghaffran macam takde hari esok . Dua orang lelaki tu main biasa sahaja . Tapi sampai dia baru kena tembak sikit dah heboh macam menang . Tapi part dia menang jangan cakap . Kalau boleh dia nak jerit dekat satu dunia ni dan laung cakap diri dia menang . Tapi sekarang tengoklah siapa yang bangun awal siapa yang bangun awal .Ini pun nasib baik dia ikut Tengku Hendy Malik datang Malaysia . Kalau tak , memang mama dia kejutkan waktu solat subuh .
Semasa dia dalam mimpi . Zan mengetuk pintu biliknya supaya dia bangkit dari mimpi . Kalau diikutkan hati Zan pun tak nak kejut dia ni . Tapi bonda yang suruh kejutkan . Jadi Zan hanya mengikut arahan .
Tok! Tok!
" Woi jantan teruna bangunlah . Kau nak tidur mati sampai pukul berapa ni? Matahari dah terpacak atas kepala mereng kau tu . Bangunlah " Zan naik bengang bila tiada sahutan dari Ali .
'Hurgg dia fikir kerja aku ni kejut dia ke apa? Argg lantaklah kau nak bangun ke tak ' kata hati Zan yang sudah panas . Daripada kejut budak mereng tu lebih baik dia turun bawah tolong umi . Tapi semasa dia ingin melangkah turun ke bawah . Umi memesan pada dia .
" Kejut Ali sampai dia bangun ye , nak . Selagi dia tak bangun jangan turun . Okey Ryzan? " lembut suara umi tapi pesanan disitu nampak tegas...Wait...selagi tak bangun jangan turun? Which means . Selagi Ali tak bangun selagi tu dia tak boleh turun main game and watch movie?! Hell no bro . That thing never happen to me! .
Kali ni Zan berdiri depan pintu bilik Ali untuk kejutkan budak tu buat kali kedua. Ini kali dia tak kira kalau tak bangun juga Ali baba tu . Memang itu pintu pecah sepuluh .
Tok ! Tok ! Tok !
" Woii Ali baba bangunlah . Kau nak aku pecahkan pintu kau ni ke? Bangun bangun bangunnn" dada Zan berombak kerana Ali baba masih belum bangun . " Selagii kau tak bangun memang aku ketuk sampai aku sendiri yang pecahkan pintu ni . Bangunnn!!" makin kuat ketukan pada pintu.
Sementara itu Ali yang tengah tidur mati akhirnya terganggu kerana ketukan di pintu . Kering dia berkerut apabila ketukan semakin kuat sehingga kacau dia tidur .
"Mwoi mbishing ( Woi bising ) " ujar Ali tangannya merana barang kemudian baling barang itu pada pintu . Kemudian ingin sambung tidur semula . Tapi hajatnya tidak kesampaian kerana Zan kacau hidup tidurnya semula .
" Ali baba bangunn!!" jerit Zan depan pintu itu sehingga membuatkan Ali menyirap kemudian bangkit dari katil . Jari dia memulas tombol pintu itu . Kemudian membuka pintu . Belum sempat dia nak mencarut pagi buta ni . Rambut dia dah kena cekak dengan Zan .
" Shu-Argggg rambut aku! Woi woi ! Apa masalah kau ta-arggg lepaslah! Ryzan Darwish rambut akulah! " Akhirnya setelah sampai di ruang dapur rambut Ali di lepaskan . Ali sentuh kepala dia sakit dan beri pandangan maut pada Zan .
" Kan senang kau bangun awal macam ni tadi . Takde nak jerit - jerit bagai sampai kena tarik rambut kau . Ni tak , dahla lambat bangun . Ketuk pintu pun tak buka . Aku panggil tak menyahut last - last kena apa? Kena tarik rambut kau pagi buta ni . Ish ish teruk budak zaman sekarang ni . Betulkan umi ? " Puan Maisarah yang sedang siapkan sarapan pagi kini pandang dua jejaka tampan yang baru bangun .
' Naya kau petang ni Zan . Memang tamat riwayat kau ' kata hati Ali masih tak puas hati.
" Sudahlah tu kamu berdua ni . Daripada kamu berdua berdebat mulut pagi ni . Lebih baik kamu berdua tolong bonda siapkan sarapan . Pahala pun kamu berdua dapat bila tolong bonda lagi - lagi waktu macam ni . Murah rezeki kamu berdua . Okey anak - anak bonda ? " mereka berdua terdiam apabila mendengar plus mendapat nasihat dan teguran dari Puan Maisarah .
YOU ARE READING
Bidadari Milik Tengku Hendy Malik |SLW PUB
RomantikFirst Story : 𝕴𝖙'𝖘 𝖒𝖎𝖓𝖊 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑯𝒆𝒏𝒅𝒚 𝑴𝒂𝒍𝒊𝒌 ୨ৎ 𝒁𝒂𝒚𝒍𝒂 𝑴𝒊𝒌𝒂𝒚𝒍𝒂 ───୨ৎ────────────୨ৎ──── Tengku Hendy Malik Bin Dato' Khan Hamdan Malik adalah lela...