B.M.T.H.M / 12

253 9 0
                                    

WAJAH ANAK LELAKINYA , dipandang serius bersama mata siren berwarna dark hazel . Puan Maisarah melipat kaki sambil memeluk tubuh badannya . Puan Maisarah merasakan tidak puas hati apabila dirinya tidak tahu tentang bakal menantunya yang di gantung oleh kolej selama 3 minggu .

" Now tell me what's happen to my future daughter in-law . Why dia kena gantung hanya disebabkan dia nak pertahankan diri dia sebagai wanita "  Puan Maisarah menegaskan suara dia . Dia tak boleh terima Zayla kena gantung .

Malik hela nafas . " Bonda , Zayla kena gantung sebab dia yang mulakan pergaduhan ni . Dia tumbuk kawan dia sebab amarah dia . Sebab tu dia kena gantung dan...for me 3 weeks adalah hukuman paling singkat pernah dia terima , Bonda " air muka Bondanya di pandang tenang . Dia faham perasaan perempuan macam mana .

Puan Maisarah meletuskan ketawa kecil . Cawan berisi air teh disentuh kemudian Puan Maisarah minum air teh itu .  Selepas minum , wajah Malik dia pandang .

" Bir kadın olarak kendini savunmak için vurdu. Yanlış mı ? Bugün dünya gerçekten kadınları, kendini savunmak istese bile bunu yapamayacak kadar küçük görüyor mu? şimdi bu çocuğun hatası. Zayla'nın fahişe olduğunu ve kendini sattığını söylemenin hakkı ve delili nedir? (  Dia pukul untuk pertahankan diri dia sebagai wanita . Salah ke ? Apa dunia sekarang ni memang pandang hina pandang rendah pada wanita ke sampai dia nak pertahankan diri dia pun tak boleh . sekarang ni yang salah adalah budak lelaki itu.  apa hak dan buktinya mengatakan Zayla itu melacur dan jual diri " Malik tepuk dahi apabila Bondanya sudahnya bercakap bahasa turki . Dia tahu sangat kalau Bondanya da cakap turki maksudnya Bondanya marah . Dan sebab inilah dia malas bercakap pasal hal dekat Bondanya .

" Anne, artık Türkiye'de değil Malezya'da oturuyoruz. Türk kolejleri ile Malezya kolejlerinin kuralları aynı değildir. Büyükannenin bunu bilmesi gerekiyor ( Bonda , sekarang kita duduk Malaysia bukan Turki.  Peraturan kolej turki dan kolej malaysia tak sama . Bonda kena tahu benda tu ) "  tangan Malik bergerak apabila menjelaskan peraturan pada Puan Maisarah . Kalau tangan dia dah gerak sekali maksudnya memang berdebat ni .

Wajah tampan Malik dia pandang tak percaya . " Ne aynı değil? Bonda için her şey aynı. Türkiye'nin yakınında bile aynı üniversite, aynı insan, başka hiçbir şey yok. Burada insanlar var ve uzaylılar var değil. Arsa aynı. şimdi farklı olan insan davranışıdır. Mutlu olmak istiyoruz ama kalplerimiz çürümüş gibi görünüyor ( Apa yang tak sama . Bagi Bonda semuanya sama . dekat Turki pun sama  kolej sama manusia tak ada yang lain . Bukannya sini manusia sana alien . Tanah pun sama . yang berbeza sekarang ni adalah perangai manusia . Nampak kita nak bahagia mula busuk hati  ) tangan Puan Maisarah turut bergerak apabila berdebat dengan anak lelakinya .

Masing - masing dah berdebat sampai tak sedar si suami memandang mereka . Apalah yang besar sangat masalah sampai pakai bahasa turki ni .

" Bu neden ? ( Kenapa ni ? ) "  Papa Malik menegur mereka yang sedang kusyuk berdebat . Wajah si isteri dan anak lelaki dia pandang pelik . Mana tak pelik kalau dari luar dah dengar suara macam bergaduh .

Mereka tiba - tiba berhenti berdebat apabila mendengar suara menegur mereka . Kepala masing -masing memandang ke belakang .
Selepas nampak si suami sudah dah balik . Puan Maisarah bangkit sofa dan memeluk si suami . Kerana terkejut dengan pelukan itu . Tubuh badan Encik Hamdan beranjak ke belakang sikit .

" Bu neden ? Malik mi? Ne oldu? ( Kenapa ni ? Malik ? Apa yang dah jadi ? ) "  Malik mengusap muka kasar . Wajah Papanya di pandang sayu . Ini yang dia paling tak suka kalau Papa dia mula tanya . Dahla dia dah berjanji dengan Zayla tak cerita pasal hal kolej dekat orang lain .

" Annem, Zayla'nın neden üniversiteden uzaklaştırıldığı konusunda kızgın. Sorun şu ki her üniversitenin kuralları böyledir. Malik lütfen idam cezasını azaltın. Aksi takdirde 3 ay süreyle görevden uzaklaştırılacak (  Bonda marah pasal kenapa Zayla kena gantung dari kolej . Masalahnya peraturan setiap kolej memang macam tu . Itu pun Malik tolong kurangkan hukuman gantung . Kalau tak memang 3 bulan dia kena gantung ) " dia cuba jelaskan apa yang patut dia jelaskan . Kalau jelas lebih - lebih nanti lagi besar masalah .

Bidadari Milik Tengku Hendy Malik |SLW PUBWhere stories live. Discover now