Bölüm 8

1 0 0
                                    

"Vay canına. Artık arkadaşlarımın bilmediği şeyler biliyorum."

"Gerçekten çok güzel anlattın hayatım ağzına sağlık."

"Baba o zaman bu yüzüğü ne yapıcaz? Onu burda öylece bırakamayız."

"Haklısın oğlum. yetkili olan yere verebiliriz."

"Orası neresi ki baba."

"Kültür ve Tabiat Varlıklarını bulan, sahip oldukları, kullandıkları arazide Kültür ve Tabiat Varlığı bulunduğunu bilen, yeni haberdar olan vatandaşlarımızın, bunu en geç 3 gün içinde, kendisine en yakın müze müdürlüğüne veya köyde muhtara, diğer yerlerde ise mülki idare amirlerine bildirmeleri gerekmektedir. İhbarı alan muhtar, mülki amir bunların korunması ve güvenlikleri için gerekli tedbirleri alırlar. Muhtar, aynı gün alınan tedbirlerle birlikte durumu en yakın mülki amire; mülki amir ve diğer makamlar ise 10 gün içinde, yazı ile Kültür ve Turizm Bakanlığına ve en yakın müze müdürlüğüne bildirir. Bakanlık, müze müdürü 2863 sayılı Kanun hükümlerine göre en kısa zamanda gerekli işlemleri yapar. İşte bizde böyle yapacağız çocuklar. Mülki idare amiri ile irtibata geçeyim. Eve giderkende bu yüzüğü oraya teslim ederiz o da yetkili yerlere gönderir."

(Lütfen siz okuyucular eğer bir gün bir tarihi eser bulursanız veya görürseniz bu aile gibi yetkili olan yerlerle irtibata geçebilir ya da direk gidip teslim edebilirsiniz. Sakın saklayayım ya da satayım, para kazanayım diye bir yanlış yapmayın bunun iki yıldan beş yıla kadar hapis ve beş bin güne kadar para cezası vardır.)

                                                              BİTTİ...

SAKLAMBAÇTAKİ TARİHHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin