Arabada şarkı, eğlence, oyun oynama ve sohbet eşliğinde gidecekleri yere göz açıp kapayıncaya kadar varmışlardı. Piknik alanı; yemyeşil çimenleri, zümrüdü anımsatan ağaçları, ahşaptan ve betondan oturma yerleri olan, doğa ile iç içe iki dağ arasında kalan bir vadiydi. Okan Bey arabayı müsait olan bir yere park etti. Aile arabadan indi ve kendi içinde iki gruba ayrıldılar. Aymira ve Ayberk, babaları ile arabanın orada kalırken anneleri ve ikizler oturmaya yer bakmak için piknik alanına gittiler. Güzel, manzaralı, kafa dinleyecekleri bir masa buldular ve Derya Hanım arabanın yanında olan kocasını arayarak "Yer bulduk. Arabadaki eşyaları buraya getirebilirsiniz." dedi. Bu söz üzerine işe koyulan Aymira, Ayberk ve Okan Bey arabadaki malzemeleri teker teker Derya Hanım'ın bulduğu oturma yerine taşıdılar. Acıkan ikizler huzursuzluk çıkarmaya başladı ve Derya Hanım'da kahvaltı etmek için yanında getirdiği yiyecekleri masaya dizdi. Aile hep birlikte neşeli bir şekilde kahvaltı etti. Okan Bey ve Derya Hanım piknik masasını toplarken çocuklarda saklambaç oynamaya karar verdiler ve ilk olarak yummak için o piti ile seçtikleri Ayberk'e yummak için bir ağaç belirlediler, ebe olan Ayberk saymaya başladı. Emir ile ablası ilerideki kayaların yanına saklandı. Esil ise annesinin yanındaki masanın altına girdi. Ayberk saymayı bitirdikten sonra saklananları aramaya başladı ve saydığı ağaçtan uzaklaşmasını fırsat kollayan Esil saklandığı yerden fırlayarak ağacı ebeledi. Ardından Ayberk, ablasını ağaca giderken gördü ve koşarak ablası yetişmeden onu ebeledi. Emir'i aramak için babasının yanına doğru gitti ve saklandığı yerden bunu fark eden Emir koşmaya başladı. Emir'in koştuğunu gören abisi ise onu ebelemek için ağaca koştu ama Emir ondan önce ebelemişti. Ayberk'in ebelediği kişi sadece ablası olduğu için ikinci turda ablası sayacaktı. Aymira ağacın oraya giderek saymaya başladı. Ayberk ilerideki masaların oradaki ağacın arkasına saklandı ve Emir ile Esil'de birlikte kayaların arkasındaki ormanlığa saklanmaya karar verdiler. Herkes saklanmış ve ablaları saymayı bitirmişti. İlk arabayı park ettikleri yere doğru giden Aymira hiç kimseyi bulamamış, ardından kayalara doğru gitmeye karar vermişti. Kayalara vardıktan sonra ormanlığın arkasına doğru gitmiş ve ikizleri, ebelemek için ağaca doğru gidecek olduklarını ama etrafta onun gözüküp gözükmediğini kolaçan ederken yakalamıştı. Ardından ikizleri arkadan korkutmuş ve hep birlikte ebelenmemek ya da ebelemek için koşmaya başlamışlardı. Ormandan çıkacaklarken Esil birden yere düştü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKLAMBAÇTAKİ TARİH
Fiksi SejarahGizemli, öğretici kısa hikaye. Yol gösterici, tarih içeren sevimli. Bence bir oku derim. Güzel bir şekilde tarih öğrenirsin. Bir şey kaybetmezsin sonuçta. Hatta kendine bilgi katarsın.