SARD PRENSESİ SAYA

9 4 0
                                    



        Sard ülkesi de birçok ülke gibi refah içinde yaşıyordu Nefislerin Tolya'ya geldiği güne kadar. Neris saldırı haberleri yayıldıkça sokakları bir telaş sarmış ve ülke sınırlarındaki tüm herkes Sard Kalesi'ne göç etmişti fakat Sard Kalesi bu kadar insanı barındıramazdı.

        Kral Nifrima ileri görüşlü biriydi. Nerisleri düşünmüş olmasa da, olası bir savaş yahut afete karşı, şehrin altına devasa bir şehir daha inşa etmişti. Yaklaşık yüzeyin on beş inan boyu kadar altından başlayan tam sekiz katlı bu şehir, ülkede yaşayan tüm insanları içine sığdırabiliyordu.

        Kaleye gelen bütün genç ve yetişkin erkekler silahlandırıyor; yaşlılar, kadınlar ve çocuklar ise bu devasa yeraltı şehrine gönderiliyordu. Tüm kalenin içinde, hizmetkârlar, kâhyalar ve kölelerin dışında hiçbir sivil yoktu. Geriye kalan herkes ya askerdi ve yahut silahlandırılmış siviller. Nifrima'nın ilk iki eşi de ölmüş ve tam atmış yaşına girdiğinde üçüncü kez evlenmişti. Seksen altı yaşında olmasına rağmen oldukça dinç ve sağlıklıydı. Bembeyaz saçları hâlâ gençlik zamanlarındaki gibi gür, çıkık elmacık kemikleri ve zamanı saymayı unutmuş teni seksen altı yıl için oldukça genç kalmıştı. En fazla 50 yaşlarında bir erkek olduğu düşünülebilirdi.

        Bundan yirmi altı yıl önce dillere destan bir güzelliğe sahip Kuva prensesi Alisa'nın talipleri o kadar çok artmıştı ki, Kral Aruvan hiçbir asil talibin dostluğunu kaybetmemek adına bir müsabaka düzenleyerek, kazanacak olan kişinin kızı Alisa'nın kocası olacağını duyurmuş ve birçok ülkeden prensler ve asiller bu müsabakaya katılmışlardı. Bunca asil adayın arasında tek bir kral vardı.

        Saçları beyazlamaya başlayan atmış yaşında bir kral. Kral Aruvan bu talebi elbette geri çeviremezdi. Kral Nifrima'nın kazanacağını ise asla tahmin etmemişti. Çünkü bu bir oyun değildi. Kılıç ve kalkanla yapılacak ölümüne dövüşlerdi. Daha ilk kurada ise gece yüzlü insanlar ülkesi Urakor'dan gelen, Güneşi Örten lakaplı iki metreden daha uzun boyu olan komutan Rajoma ile eşleşmişti. Bu müsabakanın sonucu herkesçe tahmin edilirken, bilinenin ötesinde bir şey gerçekleşecekti birazdan.

        Tüm gözler merak ve şaşkınlıkla pürdikkat bu amansız mücadeleyi izliyordu. Tam çeyrek kum saatidir iki savaşçı kan, ter ve toz toprak içinde birbirleriyle kıran kırana mücadele ediyor ve rakibine üstünlük kurmaya çalışıyordu. Rajoma baltasını öyle sert savuruyordu ki, son defasında baltası Nifrima'nın kalkanına saplanmış ve Nifrima'nın kalkana geçirdiği sol kolunu yaralamıştı. Keskin bir gıcırdamayla baltasını kalkandan sökmeye çalıştığı sırada Nifrima sol dizinin üzerine çökmüştü. Rajoma, sol ayağını kalkana dayayarak var gücüyle baltasını çekmiş ve tekrar hamle yaptığı sırada Nifrima yerde kendini yuvarlayarak kurtulmuş ve ayağa kalkmıştı. Nifrima'nın tuttuğu kalkandan kanlar akıyordu. Kalkanı kolundan çıkarmaya çalışsa da başaramadı. İçe doğru delinen kalkan parçası koluna saplanmış olmalıydı. Bu sırada herkes Nifrima'nın dövüşü bırakacağını düşünmeye başlamıştı. Rajoma, karşısında bir kral olduğunu biliyor ve zafer nidaları atmıyordu. Yavaş adımlarla geri çekilmişti sadece. Kalkanı kolundan söylemeyeceğini ağlayan Nifrima derin bir nefes aldı ve yavaşça verdi. Gözlerini Rajoma'nın gözlerini dikti. Aralarındaki mesafe epey açılmıştı. Koluna saplanan kalkanı kaldırdı ve kılıcıyla iki kez sertçe vurup hızla Rajoma'nın üzerine doğru koştu. Rajoma gardını alıp baltasını savurmak için beklerken bir anda dizlerinin üzerine çöküp vücudunu geriye doğru yaslayarak Rajoma'nın dev bacaklarının arasından kayıp geçtiği anda bir dansçı edasıyla dönüp ayağa kalktığı sırada Rajoma rakibine dönmek için yüzünü çevirdiğinde Nifrima'nın kılıcının sivri ucunu gırtlağında hissetti. Böyle bir hız böyle bir çabukluk beklemiyordu yaşlı Nifrima'dan. Baltasını ve kalkanını yere bırakıp tek bir dizinin üzerine çöküp tekrar ayağa kalktı. Kralın sağ elini tutup havaya kaldırdığında izleyenler hala donuk gözlerle bakarken Prenses Alisa ayağa kalkıp alkışlamaya başladı. Ardından herkes prenses Alisa'ya katıldı.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 06, 2023 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

BİR BAŞKA DÜNYA KRALLAR SAVAŞI ISTİLAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin