Kyle mě vyzvedne v mé komnatě přesně v šest hodin. Nechtěl mi říct, co nám vymyslel za program, ale jelikož mám poslední dva dny v hlavě jenom to, co mi před svých odjezdem řekl Samuel, bylo mi to jedno.
S úsměvem mi nabídne rámě, který vděčně přijmu. „Tak už mi řeknete, kam míříme, Kyle?"
„Rád bych vám předvedl jednu ze svých největších vášní," mrkne na mě.
Sejdeme schody až do prostorné kuchyně, která je poprvé za můj život liduprázdná. „Kde jsou všichni?"
„Požádal jsem je, jestli by nám to tu dnes nenechali pro sebe," zazubí se Kyle. Odsune mi židli od stolu a když se usadím, uváže si kolem pasu zástěru a začne z lednice vyndavat potraviny.
„Kyle? Vy mi chcete uvařit?"
On se na mě uculí a přikývne. „Už jako kluk jsem trávil nejvíc času v kuchyni. Miloval jsem naši nejstarší kuchařku Claire, která vždycky vařila ty největší dobroty. Vždycky mě nechala se dívat a když jsem byl starší, naučila mě je taky připravovat."
„Já vaření nikdy na chuť nepřišla," přiznám. „Byla jsem vychovaná v tom, že mi jídla vždycky někdo předkládal až pod nos, takže jsem neměla potřebu učit se je připravovat. Je to hodně marnivé?"
Kyle zavrtí hlavou. „Každý umí něco jiného, Bridget."
„Slyšela jsem, že váš bratr před dvěma dny opustil zámek," nadhodím opatrně. „Nechybí vám?"
Kyle ke mně vzhlédne a pokrčí rameny. „Už jsem vám říkal o ženě, se kterou je zasnoubený?"
„Jen něco málo."
„Jmenuje se Emily a je hrozně panovačná, víte? Chápu, že rodiče chtějí, aby si ji vzal, protože díky ní naše království neuvěřitelně zbohatne, ale vím, že s ní nikdy šťastný nebude. Samuel je svobodomyslný, miluje mít volnost a rád si dělá, co chce. Když mi řekl, že se rozhodl to zasnoubení zrušit, nic jsem nenamítal."
„Takže myslíte, že by se lidé neměli brát bez lásky?"
Kyle odloží nůž, kterým právě krájel maso, umyje si ruce a posadí se na židli naproti mně. „Proč mi prostě nepoložíte otázku, na kterou chcete skutečně znát odpověď, Bridget?"
„Nevím, jestli na ni chci znát odpověď," přiznám.
Kyle se pousměje. „Vím, že jste si tu mě a Cartera nechala z důvodu, že jen s námi dvěma vidíte potenciálně budoucnost. Mluvil jsem s ním o tom a vím, že bych se mohl chovat jako žárlivý pitomec, co vás bude nutit vybrat si mě, ale takový já nejsem, víte? Abych vám odpověděl, tak ano, myslím si, že by se lidé měli brát pouze z lásky. Jistě, ta se může objevit i po svatbě, ale já bych se nechtěl oženit se ženou, jejíž srdce mi nebude náležet."
Kyle mluví tak jistě a klidně, až z toho mám husí kůži. Sedí tu přede mnou s hravým úsměvem a rozcuchanými vlasy a mozek mi říká, že bych mu mohla dát šanci, ale jak jen můžu?
Nikdy mu nebudu moct dát své srdce, když už jsem ho dala jinému.
Přesto se jen zhluboka nadechnu a věnuju mu úsměv.
Pečené kuře s parmazánem a čerstvou bazalkou, ke kterému připravil na mé přání mé oblíbené šťouchané brambory, sníme v tichosti. Nádobí uklidí do myčky a doprovodí mě zpátky k mé komnatě.
„Celý večer se vás toužím zeptat, Bridget, ale mám pocit, jako bych ani já na tu otázku nechtěl znát odpověď. Zítra to budou dva týdny, co jsme tady, takže do Štědrého večera zbývá pouhých deset dní. Pokud vás za těch deset dní nepřesvědčím o své náklonnosti k vám, přijmu vaše odmítnutí. Vím, že zamilovat se za necelý měsíc je bláznovství, ale v hloubi srdce tušíte, pro kterého z nás byste se rozhodla raději." Jemně se ke mně skloní a zastrčí mi vlas za ucho. „Okouzlila jste mě, Bridget. Od prvního dne z vás jen těžko spouštím oči a bylo by mi ctí stát se vaším chotěm, ale nechci, abyste svůj život strávila s někým, koho nemilujete."
„O co mě tedy žádáte, Kyle?"
„O šanci, Výsosti. O skutečnou šanci uloupit vaše srdce. A o upřímnost, pokud ho chcete dát někomu jinému."
Srdce mi prudce buší v hrudi, když se ke mně přiblíží. „A o jediný polibek," hlesne se zrakem upřeným k mým rtům. Jako by čekal na tiché svolení, které mu dám.
Naše rty se setkají v jemném polibku. Kyle se ho ani nepokusí prohloubit, možná ze strachu, že ho odmítnu. „Děkuji," šeptne a políbí mě na hřbet ruky. „Uvidíme se zítra."
Hledím za ním, než zmizí za rohem, a pak se ve své komnatě zhroutím k zemi.
ČTEŠ
24 VEČERŮ
RomanceBridget je princeznou v království Arcadie, které je v tuhle dobu schované pod vrstvami sněhu. Bridget právě oslavila 20. narozeniny a podle tradice, kterou její rodina ctí už stovky let, si musí najít ženicha. Do paláce se sjíždí svobodní, urození...