2. Tulipalo

90 12 0
                                    

Aleksi:

"Mikä hitto täällä haisee?" kysyin kun oltiin lähdössä treenikseltä
"Haistat omias.." Olli sanoi, ei kyllä mä haistan jotaki
"Ihana vapaus.." Joel naurahti kun pääsi pihalle

Niko ja Joonas jumitti jossakin, Tommi tarkisti vielä jotain rummuistaan ja lähti ulos.

Minä puolestani jumin Olli kanssa, kiisteltiin että missä käydään syömässä tai mistä koukataan kotiin.

Joku ei ollu nyt oikein, joku oli pahasti pielessä. En kerenny sanoo mitään kun järkyttävän kuuma tuulahdus iski päin näköä ja kadotin sekä suunnan että Ollin.

"Ulos niin ku olis jo!" kuului
"Olli ja Ale, tänne!" kuulin jostakin

Niin nopeesti ei oltu vielä päästy ulos, kohta tuli palokunta ja pari ambulanssia pihaan.

Oli jotenki sekava olo, ei ollu mikään hyvä olo. En ees tiiä mitä tapahtu, nyt istuin maassa ja ihmettelin.

Joonas:

Välillä meillä kesti lähteä Nikon kanssa treenikseltä, tää oli yks niitä, tapamme mukaan oltiin kellarissa ja just tulossa ylös rappuja kun kummallinen paukaus havahdutti ja sen jälkeen pamahti ja paineaalto kaato nurin, onneks Niko tuli mun perässä.

"Mikäs vittu se oli?" sain kysyttyä, siinä kohtaa palovarottimet alko huutaa ja paniikki oli valmis.
"Emmä tiiä, mut ulos on päästävä.." Niko huusi

Päästiin sentään tasanteelle mistä pääsi ulos, huomasin heti että myös Aleksi ja Olli oli vielä sisällä.

Hetkee myöhemmin sekä Joel että Tommi oli sisällä vaahtosammuttimien kanssa ja käski meidät ulos vauhdilla.

Vartti myöhemmin palokunta oli paikalla ja sammuttanu meidän treeniksen. Huomasin heti miten Aleksi, Olli ja Niko oli jotenkin outoja, ei mullakaan ollu hyvä olla.

Ensihoitajat tutki meidät ja päästi lähtemään kotiin. Vielä samana iltana kaikki meni niin nurin kun voi vaan mennä.

Olli:

Sekä mulla ja Aleksilla oli näkyviä pinta naarmuja, kun päästiin kotiin, mentiin suoraan nukkumaan.

Aleksi taisi nukahtaa ennen mua, jotenkin mulla oli outo tunne, joku painaa rintaa etkä saa kunnolla henkee.

Tietysti jätin kertomatta Aleksille, mut en enää viittiny herättää sitä, jos olo ei tästä muutu niin kerron aamulla.

Se yö olikin harvinaisen levoton, en osannu nukkua joten pyörin sängyssä, kunhan vaan Aleksi ei herää.

Niko:

Mä en tiiä mikä mulla oli, mutta jokin oli muuttunu. Myös Joonas oli etäinen mutta silti ihan lähellä.

Siitä hetkestä lähti jonkun sortin alamäki, somet ja yhteyden pito väheni lähes kokonaan, eikä oltu ainoita joihin tää oli vaikuttanu.

Myös Olli ja Aleksi hävis jonnekkin omaan pieneen turvapaikkaansa mun ja Joonaksen tavoin.

Sillä hetkellä iski tunne ettei millään oo enää mitään väliä.

Tommi:

Olin Joelin luona pari yötä, jokin ei ollu kohdillaan

"Onks kukaan vastannu mitään ryhmässä?" kysyin
"Nope, ihan liian hiljasta.." Joel sanoi
"Oho, kyllä ne lukee kaikki mutta ei vastaa.." sanoin
"Pitäskö tässä huolestua?" Joel kysyi
"Mitä jos annetaan olla hetki näin, ehkä joku heittää jotaki kun tulee tylsää.." sanoin
"Ehkä sitten niin.." Joel sanoi

Kului pari päivää ja oli edelleen hiljasta, vaan mun ja Joelin viestit ryhmässä, eikä muita missään. Nyt alko ekan kerran huolestuttaa.

Joel:

"Jos sä käyt Alen ja Ollin luona, mä koitan päästä Nikon ja Joonaksen luokse.." sanoin
"Ehkä nyt on korkee aika.." sanoin

Tommi oli vaihteeks tullu autolla Oulusta joten päästiin tarkistaa omilla autoilla mikä tilanne oli oikeesti.

"Illmota heti kun pääset näkee ne.." sanoin
"Sama koskee sua.." Tommi sanoi

Niin me lähdettiin, sitä mikä meitä odotti oli mysteeri.

Ehkä ne kuitenkin oli kunnossa, tai sit luvassa saatto olla isompi yllätys, no kohtahan tuon näkee.

... ... ...

Ja sit alkaa tapahtua, kysymys kuuluu: mitä Tommi ja Joel löytää tahoiltaan? :o

550 sanaa!

Tättärää, tässä vähän lisää tätä! Jotenkin vaan pakko päästä kiusaamaan lukijoita, ei mulla muuta ;)

Reasons Die Another Day [Blind Channel] (3) [VALMIS] ✔️Where stories live. Discover now