Przedzierając się przez mroczne ciemności, Damaris dotarła do królestwa Noktunosa, a ten, gdy tylko ją ujrzał, zakochał się w niej od pierwszego wejrzenia. Ich przeciwieństwa przyciągały się jak magnes, a między nimi zawirowało uczucie potężniejsze niż najgroźniejsza burza.
Zakochany bóg ciemności wypełnił prośbę wybranki serca i zjawił się na Otenonie. Siostra obiecała mu, że da spokój Nerionowi, jeśli Noktunos wróci do boskiego królestwa, bo obawiała się, że mrok może na zawsze go pochłonąć. Damaris, która odwzajemniła jego gorące uczucie, zdecydowała się wrócić z nim do jego twierdzy.
Przez długi czas zakochani bogowie cieszyli się miłością, ale z każdym kolejnym dniem światło Damaris zaczęło słabnąć. Bogini zdała sobie sprawę, że pozostając z ukochanym, to ją zniszczy, dlatego uciekła, a Noktunos w szale zemsty i rozpaczy dał początek Bezgwiezdnym - osobom pozbawionym nadziei, w których zasiał mrok, aby czynili zło. Wiedział, jak bardzo córka Neriona kocha ludzi, dlatego chciał wywołać w niej ból taki sam, jak ona w nim, gdy go zostawiła.
Bogini światła, widząc, jak Bezgwiezdni zabijają ludzi, z połowy swojego pełnego cierpienia serca stworzyła Świetlistą Armię Nieśmiertelnych, inaczej Legion Światła. Jego zadaniem było likwidowanie tych, których pochłonął mrok. Każdego ze swoich synów obdarzyła szczególną mocą i wręczyła miecz, którego ostrze wykonane zostało z boskiego onyksu, ponieważ Bezgwiezdni byli ludźmi, ale nie było łatwo ich zabić, gdyż byli silniejsi i odporniejsi niż pozostałe istoty ludzkie.
Niestety, przegrywała z kochankiem, dlatego zdecydowała się na ryzykowny krok. Zjawiła się w Królestwie Nocy w sypialni Noktunosa, który przyjął ją z otwartymi rękami, myśląc, że ukochana do niego wróciła. Spędziła z nim noc, aby rano ponownie uciec i wykraść Cenebrys - Księgę Mrocznych Dusz, w której zapisywane zostają imiona dzieci boga ciemności.
Pozostawiła mu tylko czarnego tulipana - symbol siły, pożegnania oraz cierpienia z powodu nieosiągalnej miłości. Noktunos zrozumiał ukryte znaczenie tego gestu, dlatego dał swoim dzieciom wybór – mogli pozostać w mroku lub stawić mu czoła i go pokonać. Było to trudne, ponieważ ból i czarna rozpacz stały się dla nich wymówką, usprawiedliwiającą ich pragnienie zemsty oraz osiąganie okrutnych i bezdusznych celów. To uczucie pozwalało im odczuwać buzującą w nich krew, która umożliwiała przekraczanie zakazanych granic.
Ich potomkowie żyją do dziś.
CZYTASZ
CENEBRYS: Księga Mrocznych Dusz [DARK ROMANTASY 18+] | SoTh
RomanceNie zawsze jesteś w stanie upilnować swoje serce. Kiedy bogini światła Damaris uciekła od Noktunusa - mrocznego boga wojny i ciemności, ten w szale zemsty i rozpaczy za ukochaną dał początek Bezgwiezdnym - osobom pozbawionym nadziei, w których zasia...