Przedwieczna Otchłań stworzyła ogrom planet i wyłoniła wielu bogów, przydzielając każdemu z nich inną planetę. Ziemią miała opiekować się Bogini Rosa i Bóg Arion. Osiedli w Nerii i stworzyli swoje boskie królestwo na najwyższej górze - Otenonie.
Na swoje podobieństwo powołali do życia ludzi, aby zamieszkiwali ziemskie tereny.
Z ich żywiołowego związku narodziło się pięciu synów: Nerion, Tanus, Xerxes, Astor, Vernon i córka Irisa. Każde z dzieci objęło patronatem inne żywioły, dziedziny oraz miejsca na Ziemi.
Nerion - stanął na straży sprawiedliwości, przestrzegania zasad i zachowania równowagi.
Tanus - objął opieką ziemię oraz jej plony.
Xerxes - zszedł do podziemia, gdzie pilnuje życia pozagrobowego.
Astor - rozpoczął panowanie nad wiatrem i burzami.
Vernon - powziął pieczę nad wodą, morzami i oceanami.
Irisa - przez swój burzliwy temperament przejęła kontrolę nad ogniem.
Arion wraz z Rosą postanowili wyruszyć w podróż, aby poznawać innych bogów, którzy wyłonili się z Otchłani, pozostawiając kuratelę nad Ziemią najstarszemu synowi Nerionowi.
Nerion, który co wieczór przechadzał się nieopodal nowo powstałych gwiazd, pewnego wieczoru napotkał na swojej drodze przepiękną, złotowłosą Esmę. Zafascynowany jej urodą, zabrał ją na Ziemię, gdzie jej obecność miała dobry wpływ na ludzi i stworzenia, a także wprowadzała nowe światło w boskie relacje. Została boginią rodziny, miłości i ogniska domowego.
Z każdym dniem Esme stawała się bliższa Nerionowi, dlatego poprosił ją o rękę. Z tego małżeństwa narodziły się dwie córki: błyskotliwa Dalia i Damaris, która lśniła mocniej niż gwiazdy, a jej pełne optymizmu i radości nastawienie poprawiało humor wszystkim na Otenonie, dlatego została boginią światła i nadziei.
Dzięki ogromnemu intelektowi i wszechstronnej wiedzy Dalia została zwierzchniczką mądrości i nauki.
Lata mijały, a Arion i Rosa nie wracali, dlatego Nerion wybrał się w podróż, aby odnaleźć rodziców, ale misja zakończyła się niepowodzeniem. W drodze powrotnej w ciemnościach znalazł zagubione, bezdomne rodzeństwo - Ines i Noktunosa. Zaproponował im życie na Ziemi, do czego na początku nie byli przekonani, ale po namowie boga sprawiedliwości, przystali na tę propozycję.
Kiedy wrócili na Ziemię, Damaris odwiedzała w tym czasie wuja Xerxesa.
Noktunos, przywiązany do ciemności jako swojego azylu, nie był duszą towarzystwa, co często prowadziło do konfliktów z jego ciętymi ripostami. Gdy zstąpił z boskiej siedziby, potężna, ciemna góra, otoczona mgłą stała się jego niepokonaną twierdzą. Z czasem wybudował przed nią mroczne, wielkie bramy, strzegące wejścia do krainy boga wojny i ciemności - Królestwa Nocy.
Ines pozostała w Otenonie i próbowała uwieść Neriona, gdy ten przechodził kryzys ze swoją żoną. Po powrocie z podziemia Damaris szybko spostrzegła intrygi Ines, ale ani ona, ani Dalia nie były w stanie przemówić jej do rozsądku. Bogini światła postanowiła udać się Noktunosa, aby ten odbył z siostrą poważną rozmowę, lecz to był tylko początek wielkiej zwady i cierpienia...
CZYTASZ
CENEBRYS: Księga Mrocznych Dusz [DARK ROMANTASY 18+] | SoTh
RomansaNie zawsze jesteś w stanie upilnować swoje serce. Kiedy bogini światła Damaris uciekła od Noktunusa - mrocznego boga wojny i ciemności, ten w szale zemsty i rozpaczy za ukochaną dał początek Bezgwiezdnym - osobom pozbawionym nadziei, w których zasia...