𝓠𝓪𝓻𝓲𝔃𝓱 𝓝𝓾𝓻𝓪𝓲𝓷 13

83 16 0
                                    

Sudah hampir 10 minit aku berdiri terpacak dihadapan meja kerja Aza Qarizh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sudah hampir 10 minit aku berdiri terpacak dihadapan meja kerja Aza Qarizh. Juga sudah hampir 10 minit aku dan Qarizh saling berbalas pandangan. Aku pandang dia, dia pandang aku. Masing-masing senyap tidak bersuara.

Sebenarnya aku ada sesuatu yang nak dikatakan kepada Qarizh. Tapi dah dari tadi dia langsung senyap merenung aku macam nak bagi tembus terus keberanian aku terbang ke luar tingkap. Pandangan Aza Qarizh begitu menggerunkan.

"Yes, Medina. Anything?" Suara garau Qarizh memecah kesunyian. Aku pandang muka dia yang tak berperasaan itu. Iris coklat cairnya begitu dingin seperti salju namun tetap juga sepasang mata ini tidak lepas dari terus menatapnya.

Mata Aza Qarizh cantik.

"Medina?" Aku tersentak. Terus aku halakan pandangan ke arah lain. Malu la pulak ditangkap yang aku usyar dia tak lepas. Gaya renung macam nak telan. Aku berdeham seketika.

"Sebenarnya saya nak cakap terima kasih." Kataku terus tanpa berlapik. Aku pandang Qarizh. Kening Aza Qarizh terangkat tinggi. Matanya hairan merenung aku seolah-olah ingin berkata terima kasih untuk apa?

Aku tersenyum nipis. "Pasal semalam. Walaupun awak marah-marah tapi takpalah. Terima kasih." Aku pandang lantai. Entahla bagi aku sekarang ini lantai lebih attractive daripada lelaki yang berada dihadapan aku. Dapat aku rasakan mata Aza Qarizh kini melekat padaku. Seolah-olah mahu ditelan aku hidup-hidup.

"Kau berterima kasih?" soal Aza Qarizh buatkan aku kembali mengangkat wajah. Pandang terus ke dalam anak mata coklat cairnya yang begitu damai dan indah. Membuatkan aku tenggelam di dalam khayalannya seketika. Eh, apa aku mengarut ni?

"Ya." jawab aku yakin. Aku dan Qarizh saling berbalas pandangan. Tiba-tiba bibir sensual lelaki itu koyak senyum. Senyum sinis. Liur ditelan sekali.

"Did you mean..." Qarizh berdiri. Ayatnya sengaja dibiarkan tergantung. Lelaki itu menapak menghampiri aku yang berdiri tidak jauh dari meja kerjanya. Aku hanya memerhati tanpa sebarang suara. Ketinggiannya aku lihat. Tinggi. Aza Qarizh memang tinggi. Macam arwah Arsyad. Mereka berdua sama-sama tinggi.

Tinggi-tinggi nak pergi mana, huh?

Geram pulak aku rasa sebab aku pendek.

"Medina, don't say that you love my kisses." Tersedak! Aku tersedak air liur sendiri! Kerongkong yang terasa sedikit perit aku usap. Ya tuhan, apa lelaki ini mengarut hah?

Wajah selamba Aza Qarizh aku pandang tajam. Sesuka hati mak ayah tok nenek moyang dia aje nak buat fakta sendiri. Aku cuma nak cakap terima kasih sebab tenangkan aku sebab apa yang dia buat malam tadi memang buat aku rasa sedikit tenang. Tapi kalau macam ginilah gayanya takpalah aku simpan sahaja niat aku itu.

Aza Qarizh tak layak dapat ucapan terima kasih daripada aku! Huh!

Tapi, bukankah itu juga bermakna yang aku suka cara Aza Qarizh memujuk aku?

His Imperfect MemoryWhere stories live. Discover now