"Siapa tu Zack?"
"Perempuan tu? She's is someone to Qarizh."
"Seriously?"
"I warn you Damien. She's belong to Qarizh."
Sayup-sayup kedengaran suara dua orang jejaka menyapa gegendang telinga aku. Dua orang lelaki dan aku pula adalah seorang perempuan. Ah gila!
Jemariku perlahan-lahan digerakkan sedikit sebagai tanda yang aku nak mulai sedar. Kelopak mata pula macam malu-malu kucing nak bukak. Secara tiba-tiba dengan penuh perasaan tidak malu, aku menyebut nama arwah suamiku.
"Arsyad."
Seraya itu kelopak mataku terbuka dengan luas. Terus terbeliak biji mataku melihat dua jejaka tampan yang tercengang melihat diriku macam aku ada print muka hantu lepastu gam cantik-cantik dekat atas muka aku yang sememangnya dilahirkan cantik. Huh, perasan!
Kelihatan lelaki bert-shirt merah itu memandang wajah lelaki berhoodie disebelahnya. Wajahnya penuh dengan riak dahaga meminta penjelasan. Kemudian mata dia silih ganti memandang lelaki disebelahnya dengan aku. Aku terdiam kejap.
"Hello chérie. I'm Zakwan. Lelaki yang culik you pagi tadi." Ternganga mulut aku mendengar penjelasan minta terajang darinya. Rasa macam nak cincang muka Zakwan ni! Dengan senyuman lebar tanpa perasaan bersalahnya. Geram betul!
"Tapi jangan risau, I bukan orang jahat. I tak apa-apa kan you." Aku juling mata selepas mendengar penjelasan Zakwan yang tak diminta pun untuk jelaskan. Dia yang jelaskan sendiri. Tapi, betul ke kau ni bukan orang jahat?
Mata aku toleh memandang lelaki bert-shirt merah itu pula. Meminta dia memperkenalkan dirinya sendiri.
"Salut ma jolie! I'm Damien. Your future." Aku angkat kening. Malas nak layan. Nak-nak tengok muka gatal si Damien tu. Dengan sengih nakal tu. Ish allahu kentalkan lah aku untuk melayan dua ekor ni. Diorang nampak baik walaupun diorang culik aku pagi tadi. Harap lah diorang baik.
Aku memandang mereka berdua. Kini lelaki bernama Damien pula pandang aku macam minta sesuatu. Nak tanya nama aku la tu! Habis? Takkan nak cakap 'Hai abe hensem nama I Nurain Medinah binti Ishak'. Jangan sampai cukup-cukup sabdu aku sebut nama penuh aku. Huh!
"Our mem besar so beauty lah!" Kata Damien lagi dengan sengihan nakal di bibir. Aku sekali lagi guling mata.
Tak kuasa nak layan!
***
Sunyi bilik itu. Hanya kedengaran alat pendingin hawa sahaja. Zakwan dan Damien sedang membincangkan sesuatu. Malas pulak aku nak ambil tahu dah kalau aku tanya depa buat bodoh. Kurang asam!
Aku pandang lagi wajah mereka berdua. Aku lihat Zakwan sedang menerangkan sesuatu kepada Damien yang jelas-jelas aku sepatah haram pun tak faham. Sekali-sekala dengan wajah terkejut Damien dia toleh ke arah aku. Sedar mungkin aku sedang tengok dia, dia hanya tayang sengih sebelum kembali fokus dengan Zakwan.
Huh, tengah kutuk aku lah tu!
Aku pandang sekeliling ruang bilik yang besar itu. Kagum dan pelik. Kat mana pulak aku berada sekarang ni? Itupun dengan dua jejaka yang tidak dikenali.
Tapi, sekali pandang wajah si Zakwan tu serius macam pernah tengok. Sedaya upaya aku menggali ingatanku yang tahap dewa punya lupa. Namun satu habuk apa pun aku tidak ingat. Aku keluh seketika. Kecewa.
"Zakwan," panggil aku perlahan. Zakwan toleh ke arahku dengan sengihan. Ikhlas. Lelaki bernama Zakwan ni memang murah dengan senyuman kah?
"Kita kenal ke?" Soal aku buatkan Zakwan melepaskan ketawa. Tergeleng-geleng kepala lelaki itu dengan soalan aku. Pelik. Apa yang kelakar dengan soalannya? Rasanya apa yang aku tanya tadi takdak kena mengena dengan benda yang lawak pun.
"Muka I ni macam pernah tengok ke? I bukan artis." Jawab Zakwan.
"Anyway, chérie. Boleh bagitahu saya kat mana you pernah tengok muka I yang handsome ni? Siapa yang copy muka I hm?" Tambah Zakwan lagi sebelum menyambung tawanya. Aku hanya senyum kelat. Firasatku pula kuat mengatakan ada sesuatu tentang diri Zakwan yang aku tak tahu apa. Misteri.
"What's wrong chérie?" Soal Zakwan prihatin. Aku geleng. Apa yang aku tahu sekarang ni aku nak balik rumah. Tu ja. Tapi, depa nak ke lepas aku balik?
"Aku nak balik."
"Kenapa nak cepat pulak ni?" Kata Zakwan dalam nada ramah.
"Suami saya tunggu di rumah." Biarlah aku menipu untuk hari ini. Itupun sebab aku nak lepaskan diri. Aku pandang muka Zakwan yang melihat aku bersama dengan senyuman sinisnya. Pandangan lelaki itu lain macam. Seperti ada sesuatu.
"Sorry to say this. You ingat I tak tahu? Suami you dah mati empat tahun lepas!" Kata Zakwan buatkan aku tersentak. Mana dia tahu? Aku tak tahu.
"Aku nak balik!" Jerit aku geram. Bulat mata aku. Zakwan dan Damien aku pandang silih berganti. Rasa takut memang ada tapi rasa nak selamatkan diri mengatasi segalanya.
Damien picit kepala. Geram dengan aku lah tu.
Zakwan tersenyum lebar. "Not that easy chérie."
Aku tergamam sebelum telan liur. Melihat pandangan Zakwan yang tersirat dengan seribu satu maksud membuatkan tubuhku sedikit menggigil.
"Cause you're Qarizh's girl."
Qarizh? Siapa Qarizh? Apa pulak kena mengena hidup aku dengan seorang lelaki bernama Qarizh? Aku tak kenal siapa Qarizh!
YOU ARE READING
His Imperfect Memory
عاطفية⋇⊶⊰❣⊱⊷⋇ ➷ KNOWN AS HIS FAVORITE COMFORT PLACE [𝒜𝓏𝒶 𝒬𝒶𝓇𝒾𝓏𝒽 𝓍 𝒩𝓊𝓇𝒶𝒾𝓃 𝓜ℯ𝒹𝒾𝓃𝒶] ❝I will always protect you untill my last breath.❞ Cinta Nurain Medinah untuk Qash Arsyad Ikhtiari tiada batasannya. Cinta untuk lelaki itu kekal selama...