merhaba sevgili okurlarım, hikaye hakkında yorumda bulunursa bu beni motive ediyor şimdiden teşekkür ederim.
Ali, Cemal'de ki gerginliği hissetmiş ama adına durumu anlamak için sessizce gözlemlemek istemişti, Elvan'a elini uzatarak.
"ben Ali Yüzbaşıoğlu tanıştığıma memnun oldum "
Ellerini kıza uzatarak onu incelemeye koyuldu, gayet sağlıklı, güzel görünüyordu siyah tek parça elbisesinin üzerine deri ceket almış sporlarla kombine etmiş, saçları topuz güler yüzlü olmasa da durumu anlamaya gayret edercesine yüzünde bir tebessüm vardı.
"memnum oldum Ali bey"
Cemal, Oğuza dönüp iki parmağını birbiri ardına çevirip onunla konuşmalıyım işareti yaptı, Oğuz, anladığını belirten kafa sallamasıyla Ali'ye dönüp
"bizim gitmemiz lazım çocuklar geç kaldık"
Cemal:" tabi abi müsaade sizin görüşmek üzere " Ali, gözlerini kısarak ona, yani her zaman gözlerini üzerinde tuttuğu o toy sandığı Cemal'e bakarak" yakaladım seni "der gibi gözlerini dikti sinsice sırıtıp onu delirtmek ister gibi bakınca Cemal:" Elvan Hanım ne alırsınız "diyerek kıza döndü.
Elvan ellerinde tuttuğu laptop çantasını boş sandalyeye indirirken Oğuz ve Ali uzaklaşmaya başlamışlardı bile, Cemal Elvan'ı gözleriyle flörtöz şekilde süzerken Elvan bu bakışlardan hafif rahatsız olmuştu evet ondan etkilenmişti ama bu kadardı aşık olup hoşlanmak öyle bir iki bakışla mümkün müdür ? kafasında ki aşırı düşünme bulutlarına lanet ederek bir daha yargı kalıp davranmayacağına yine kendini inandırmaya çalıştı.
Cemal:" geldiler mi ?"
"kimler ?"
"kablosuz ağı bağlamaya "
" a evet, geldiler bende kalan çevirilerimi toparlayıp yolladım gelmeden eve gidince beni bekleyen bir görevim kalsın istemedim"
" rutinlere bağlıyız"
"evet sonuna kadar"
Birlikte kahkaha atıp göz göze gelince Cemal: "çevirmen hanım anlat bakalım son çevirin ne hakkındaydı ?" cevabını bildiği sorular sormaya bayılırdı, elbette o çevirisini yaptığı kitabı Elvan'a yollayan da oydu.
"kısaca anlatmak gerekirse bir nazi, askerinin hayatı 2. dünya savaşı sırasında yapılan masumları ve sivilleri öldürmesinde ki motivasyonu ele alıyor, hangi güç onları vicdan dan yoksun bırakıp insanları katletmeye iter ? Emir demiri keser mi gerçekten ? asker günlük gibi aktardığı bazı anılarında otoriteye bağlı olmanın onları ele geçiren bir büyüsü olduğundan bahseder. Savaş psikolojisini düşünsene bir.."
" bir varlık ve devamlılık mücadelesi yaşama arzusu, var olma eğilimi ah öyle güçlü bir duygu ki kendini o askerin yerine koyduğunda hissedebilir misin o duyguları?"
"işte öldürmenin burada ki yeri yani masumları "
"neden sadece masumlar diyorsun, düşman askerlerini öldürürken ki motivasyon yani en ilkel duygusu hayatta kalmak iken o ayrımı yapabilir mi ? ya öldüreceksin yada öleceksindir!"
"şu an o askerleri savunuyorsun gibi , "
"hayır, savunmuyorum sadece çözmeye çalıştığında o hayatta kalma mücadelesi veren erler ki çoğunun 22 33 yaşları olduğunu düşün sence ne düşüneceklerdi "
Elvan, dikkatle dinledi, ellerinde duran kahve fincanı çoktan bitmiş, öğle yemeğinin üzerinden ise dakikalar geride kalmıştı, bir yudum su alarak ekledi.
"bu konuda katılıyorum ama şöyle bir şey de var ki savaş sona erip arkasında ki enkazı yüklenmek ölmesinden daha acıdır onca masum insanı öldürdüğünü düşünmekten kafayı sıyırmış geceleri uyku problemi çeken ilaçlarla uykuya dalan bir ordu dolusu aklını kaybetmiş sakat psikolojili insanlar. Sence seçer miydi ? sonunun böyle olacağını tahmin etselerdi, zaten burada işin köküne inip fillerin tepişip farelerin ezilmesi durumuna geleceğiz"
"savaş felsefesi mi bayılırım konuşmaya"
konu ile alakasız soru Elvan'dan geldi.
"Cemal, hangi bölümü okudun ?"
Cemal, soru muhatabı olduğu için bir an afalladı bu kız aptal değildi öyle kolay kolay teslim olacak gibi görünmüyordu kendi hakkında minimum bilgi ile elde edebilirdi çoğu kadını böyle elde etmişti ama yedi yıl önce kıskacına aldığı kadını biliyor onunla görünme bir satranç maçına oturmuş gibi dikkatli ve stratejik hareket etmeliydi . Elvan zordu ve işte olayı çekici kılan onun zihnine girme isteği bu yüzden dehşet verici şekilde Cemal'in en ufak hücresine kadar işlemek heyecan veriyordu.
Elleriyle garsona işaret yaparak oturuşunu düzeltti "güzel sanatlar fakültesinden sonra özel tasarım için epey çalıştım şimdi de kendi ofisim var, kaprisli zenginlerin giyim kuşamı işte kısacası "
"memnun değilsin sanki "
Elvan'a hafifçe eğilip "uzun zamandır genç bir bedeni giydirmedim hepsi yaşlı buruş buruş kadınlardı"
Elvan, bu sıcak yakınlaşmaya ve edepsizce bakan Cemal'e gözlerini indirip " Çok fena biri olduğunu seziyorum Cemal Demirada"
Cemal başını yana eğip yavaşça sırıtarak sandalyeye kendini yasladı, gözleri Elvan'ı süzerken Elvan'da bakışlarına uzunca karşılık verip göz göze bakarken büyüyü delip geçen garson boşları toplayıp "afiyet olsun başka bir şey" demesiydi
Elvan " teşekkürler" dedikten sonra Cemal'e dönüp " yemek için teşekkür ederim benim artık gitmem lazım arkadaşım Sara, bende kalacak hazırlık yapmalıyım " dedi.
Cemal, gelenin Sara olduğunu düşünmekte haksız sayılmazdı çünkü samimi olduğu bir arkadaşı vardı oda ayda bir iki defa görüştüğü Sara'ydı onun başı sorunlu kocası ile dertteydi ayrılmak isteyen Sara çocuğun velayetini kadının canını acıtmak için kullanan onu zerre düşünmeyen aşağılık kocası. Cemal düşündü acaba bu erkeklerin yüz karası olan adamı kullanabilir miydi Elvan'ı onu öldürtmeye ikna çabası işe yarar mıydı hem dünyadan bir pislik eksik olsa dünyanın çıkarınaydı öyle değil mi ?
"Cemal iyi misin ? uzaklara daldın gitti"
"kusura bakma eski bir tanıdığımın ismi de Sara'ydı anılar işte bir şeye ihtiyacınız olursa 1. kattayım lütfen çekinmeyin"
"teşekkür ederim çok incesin görüşmek üzere"
Cemal eliyle görüşürüz işareti yaparak elleriyle saçlarını geriye atıp derin nefes aldı mutlaka o yemeğe katılması gerektiğini düşündü planlarının başlangıcı için bir araç bulmuştu bile.
Elvan, arabasına binerken onu izleyen iki çift gözden habersiz ana yola çıktı, kollarını bağdaş yapmış halde duran Ali Elvan'ın gerçekten de sorunlu biri olup olmadığa emin olmak istiyordu Cemal'e güvenmemiş bunu dikkatlice ele alıp onun gerçekte neler karıştırdığını ortaya çıkaracaktı karda yürüyüp izini belli etmemesi çok önemliydi.....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kusursuz Denek. 1
Mystery / ThrillerElvan, hayatına giren gizemli adamın zekasına hayran kalır ondan etkilenmeye başlar, ama ters bir şeyler vardır Cemal, onu bazı deneyleri için kurban olarak seçmiştir.