Keesokan paginya, kau bangun lebih awal daripada members BTS yang lain. Kau bercadang untuk menyediakan sarapan untuk mereka dan pergi ke supermarket untuk membeli bahan untuk memasak. Dalam perjalanan, kau bertembung dengan Seoulhyun, Soyou dan Hyolyn. Mereka ini boleh dikatakan agak rapat dengan EXO. Dah macam oppa dengan dongsaeng. Tapi Hyolyn, Soyou dan Seoulhyun menganggap EXO ni lebih daripada itu. Mereka menganggap EXO ni dah macam namja chingu mereka dah -,-
Hyolyn : yah kau ni y/n kan ?
Soyou : wei muka budak ni samalah dengan budak semalam tu. Yelah kowt.. aq rasa dia ni y/n.
Kau : n..nae.. y/n imnida
Hyolyn : eh pompuan ! Kau ni jangan nak menggatal dengan Chanyeol aku eh !
Soyou : Baekhyun dengan Sehun pun kau jangan kacau. Kalau kau rasa nak kene maki dengan Seoulhyun ni, kau trylah menggedik dengan Sehun tu.
Seoulhyun : -,- ...
Kau : tapi saya tak buat ape-ape. S..saya memang tak minat diaorang tu. S..semalam pun kami cuma terserempak dengan diaorang.
Hyolyn : aku tak kira. Lagipun kau ni siapa eh ? Kau ni bukan idol kan ? entah macam mane kau ni boleh tersangkut kat BTS tu heh ? Setahu aku diaorang tu pilih perempuan yang high level ●︿●
Seoulhyun : muka macam kau ni idol ? Hahaha....
Kau : saya sebenarnya.....
Belum sempat kau menghabiskan ayat kau, Suga dan Jin datang mencelah. Mereka datang dari arah mana pun tak tahulah.
Suga : .......
Jin : y/n awak buat ape kat luar ni ? Keluar rumah tak bagitaw kiteorang pun.
Suga : don't be too swag, girl -,-
Hyolyn : haa oppa ! Lama tak lepak dengan hyolyn. Rindulah ~~ (o^^)o
Seoulhyun : macam dia sorang je rindu, kan Suga oppa .. *aegyo
Jin dan Suga memandang sesama sendiri. Mereka membuat muka yang pelik dan kemudian ketawa secara tiba-tiba.
HAHAHAHAHAHAHA !!!~Hyolyn / Soyou / Seoulhyun : ah oppa !!?
Suga : korang pikir comel lah buat muka macam tu ? Hahaha dah macam .... haih entahlah ~
Jin : dah-ii baliklah.. tak comel pun macam tu. Y/n jom balik.
Kau : a..ah...nae
Suga dan Jin pun akhirnya membawa kau pulang ke rumah. Hyolyn, Soyou dan Seoulhyun pula hanya membuat muka dan mencebik. Soyou mula berkata...
Soyou : tak sangka diaorang sanggup buat kita macam tu T.T.
~di rumah~
Jin : y/n-sshi ... lain kali jangan nak keluar rumah sorang-sorang.. [bahaya!] Kalau nak keluar bagitau kiteorang dulu.
Suga : haih .. kalau bukan sebab kau keluar tadi, aku still tidur lagi tau tak -,-
Kau : mianhaeyo .. saya janji akan bagitau awak kalau saya nak keluar. Mianhae ~
Pada malam itu, kau sedang siap-siap membersihkan bilik untuk tidur. Kemudian Jin mengetuk pintu dan meminta kebenaran Hara untuk masuk ke dalam biliknya. Kau membuka pintu untuk Jin.
Jin : umm... kau-sshi
Kau : nae ? Awak ade apa-apa nak cakap pada saya ke ?
Jin : mian kalau saya terlalu busybody dengan life awak, overprotected awak.. saya ni bukanlah siapa-siapa pun bagi awak.. tapi sibuk-sibuk pula :(
Kau : eh.. tak ada apa-apalah.. saya tak kesah.. lagipun saya yang bersalah.. tak beritahu awak pun nak keluar. Mian kalau saya buat awak risau.
Jin : heh .. tak apa. Emm y/n, awak tak nak balik ke rumah awak ke ? Awak selesa duduk di sini ?
Kau : Awak nak saya keluar ? saya menyusahkan awak semua ke ? Bukannya saya taknak balik tapi ... I trapped in my own dream.. ╯ω╰
Jin : mwo ? Trapped in your own dream ? Haha kelakar sangat ... saya tak ada niat nak halau awak pun.. tapi saya takut awak tak selesa di sini.
Kau : hmm tak apa abaikan sajalah ape yang saya cakap tadi. Tak saya selesa saja di sini. Dah tak payah fikirkan hal ini lagi ye ?
Jin : nae ^^
Jin pun terus keluar dari bilik kau. Tak manis berdua-duaan di dalam satu bilik katanya. Heh ~
YOU ARE READING
Breathe In My Own Dream
FanficBreathe In My Own Dream ? Bernafas dalam mimpi sendiri ? -perasaan kau apabila kau dapat meneroka mimpi kau sendiri seakan akan dunia realiti. -bercinta pula dengan idol kegemaran kau -apakah itu semua akan bertahan lama ? apa yang akan terjadi apa...