BIMOD - Part 21

59 6 0
                                    

Minwoo - ahh hyung, noona .. Bestnya cerita tadi !..

Jungkook : em !

Kau : nak datang tengok lagi lepas ni ?

Jungkook x Minwoo : nak !

Selepas menonton wayang, Jungkook membawa kau dan Minwoo ke suatu restoran. Sesampai sahaja di restoran tersebut, banyak mata yang memerhati ke arah kau. Kau mendengar beberapa orang yang sedang khusyuk mengata kau.

Jungkook : noona nak makan apa ?

Minwoo : noona ... ?

Kau sedang khusyuk memerhati keadaan sekeliling kau sehingga tidak sedar Jungkook and Minwoo sedang memanggil kau. Pandangan kau terhenti apabila Minwoo secara tiba-tiba memeluk kau.

Kau : Minwoo ?

Minwoo : noona okay ?

Kau : e-eo

Jungkook : noona... Jangan dengar apa yang orang cakap.

Kau : ha ? Eh taklah..

Jungkook : hmm

Setelah selesai meluangkan masa bersama, kalian menaiki bas awam lalu menghantar Minwoo ke pangkuan ibunya. Kemudian, kau pulang ke rumah bersama Jungkook.

____________________________

Kau dan Jungkook melangkah masuk ke dalam rumah dengan riangnya.

Kau : Taehyung ah !! Oppa !~ ei ? Mana Taehyung ?

Jungkook : hyung ?!

Kau melangkah masuk ke dalam biliknya lalu terlihat Taehyung sedang duduk di atas bangku. Kau berjalan perlahan lahan ke arahnya dan memeluknya dari belakang.

Kau : oppa ~

Kau cuba mencuitnya namun tiada respon darinya.

Kau : taehyung ah.. Kenapa ni ?

Taehyung : tak ada apa apa.

Kau : Kim Taehyung-sshi ..

Taehyung melangkah keluar dari biliknya dengan muka yang tidak puas hati. Kau cuba memanggilnya beberapa kali tetapi dia tidak mengendahkannya.

____________________________

Kau berjalan keluar dari bilik tersebut lalu menuju ke arah Jungkook yang sedang duduk di sofa sambil bermain dengan telefonnya.

Kau : Jungkook tahu kenapa dengan Taehyung ?

Jungkook : tak. Kenapa noona ?

Kau : tak tahu lah. Dia tak layan noona pun. *pout*

Jungkook : eii comel >< *cubit hidung kau*

Taehyung yang sedang berjalan keluar dari dapur terlihat gelagat kau dan Jungkook. Dia berdehem tetapi kau tidak dengar. Kau sedang sibuk bergelak ketawa bersama Jungkook. Akhirnya, dia membuat keputusan untuk tidur sebentar.
____________________________

Kau : oppa ~ bangunlah..

Taehyung menggeliat dan kau ketawa kecil.

Kau : Taehyung ah...

Taehyung : alah ~

Dia menepis lembut tangan kau lalu membuatkan kau berdiri dan keluar dari bilik tersebut.

Namjoon : y/n ?

Kau : ha ? Okay okay.

Hoseok : habis tu tak sudah mengelamun dari tadi..

Kau : *sigh* Taehyung tu, sejak y/n balik dari mall dengan Jungkook, dia langsung tak layan y/n.

Suga : ye ?

Jimin : jeles lah tu *roll eyes*

Jin : tah tu. Taehyung tu memang ! Kuat jeles.

Jungkook : eleh hyung tu. -_- mana hyung ?

Kau : tidur

Jungkook : eih ? Jarang dia tidur petang macam ni. Matahari nak terbenam dah tu.

Hoseok : takpelah. Nanti oppa cakap dengan dia ye.

Kau : hmm arasseo.

____________________________

Sorry for the late update. Phone rosak T.T . sorry for the short chapter. Thank you for reading :)

Breathe In My Own DreamWhere stories live. Discover now