BIMOD - Part 15

66 11 2
                                    

Tiba tiba …………

Kau perasan satu susuk badan yang kau cukup kenali. Kau mengikut jejaka tersebut tanpa berfikir panjang. Kau dengar nama kau diseru seru oleh Jungkook dan Jin supaya masuk ke dalam kereta tetapi kau mengendahkannya. Kau cuba mengikut dia hingga kau terlepas pandangan dan tidak berupaya lagi melihat susuk badan tersebut. Kau amat yakin jejaka tersebut ialah V. Kau cuba memanggil manggil namanya. 'V ! V ah ! Awak kat mana ?' Namun tiada jawapan. Kau merasa sesuatu menyentuh bahu kau, dan segera berpaling. Kau sedar jejaka yang kau ekori dari tadi sudah berada di belakang kau. Dia terus menekup mulut kau dan membawa kau memasuki sebuah kereta. Kau tidak berupaya untuk menjerit kerana dia sudah mengikat kau menggunakan tali.

Sepanjang perjalanan kau hanya mampu berdiam diri dan menangis. Kau tidak tahu hendak berbuat apa apa. Sehinggalah kereta yang dipandu jejaka tersebut berhenti di sebuah tempat. Kau cuba menjeling melihat di mana kau berada. Kau sedar bahawa kau sudah dibawa lari ke dalam hutan. Jejaka tersebut terus membuka pintu kereta dan menutup mata kau menggunakan kain hitam. Dia mengangkat kau dengan gaya 'bridal style' dan meletakkan kau di dalam sebuah bilik di sebuah rumah. Kau tidak pasti itu adalah sebuah rumah atau bangsal kerana kau tidak nampak apa apa.

Kau ditempatkan di atas sebuah kerusi. Dia kemudiannya cuba berbicara dengan kau.

?? : y/n ..

Kau : yah ! Tolong lepaskan saya ! Jebal .. apa yang awak nak buat dengan saya. And …… macam mana awak tahu nama saya ?!

?? : saya tak boleh nak lepaskan awak. Saya takkan buat apa apa pun dekat awak.

Ketika kau mendengar dia bercakap, kau pasti dia hanya cuba menukar suaranya kerana ia tidak kedengaran seperti suara yang asli.

Kau : kalau macam tu lepaskanlah saya !

?? : no !

Kau : apa yang saya dah buat..

Kau mencuba untuk menahan air mata kau daripada menangis, namun mata kau tetap berair. Kau dah tak tahan lagi kerana kau amat ketakutan.

?? : kenapa awak buat saya macam ni y/n ? Kenapa awak buat hati saya tak tenang ? Kenapa y/n, kenapa ?

Kau : s-saya tak f-faham..

Sejurus selepas kau berkata begitu, jejaka tersebut terus membuka kain hitam yang menutupi mata kau. Penglihatan kau agak kabur pada mulanya, tetapi selepas kau cuba menfokuskan imej pada jejaka tersebut kau dapat melihat wajah jejaka itu dengan jelas.

Kau : v-V ?

V : haaha sorry y/n sebab buat awak panik. Dah dah jangan nangis..

V ketawa sebaik sahaja melihat muka kau. Dia juga mengelap air mata kau. Pada saat itu juga kau mengambil peluang untuk melihat keadaan di sekeliling kau. Kau dapat melihat ruang ruang bilik itu dihias indah dan sangat romantik. V terus membuka ikatan tali pada tangan dan kaki kau. Kau bangun dengan serta merta.

Kau : v ah !

V : eo

Kau : KENAPA AWAK BUAT SAYA MACAM NI ? INGAT KELAKAR KE HAH ? SAYA INGAT SAYA DAH NAK MATI DAH ! AWAK NI KENAPA ? *kau memukul mukul dada V dan mengalirkan air mata*

V : shh... sorry. Saya cuma nak buat surprise untuk awak

Kau : jangan nak shh shh saya lah -,- surprise ? Birthday saya lambat lagi tahu tak

V : emm y/n ?

V mula melutut depan kau dan mengeluarkan sebuah teddy bear yang memegang cincin.

V : y/n.. saya dah pernah bagitahu awak yang saya suka awak, tapi awak tak percaya. And hari ni saya nak bagitahu yang saya dah tak suka awak. Sor-

Kau : what ?! Senang senang je kan awak main tukar tukar perasaan. Awak ingat saya ni apa ?! -,-

V : y/n awak boleh tak dengar dulu apa yang saya nak cakap. Suka main potong potong cakap orang kan ? Saya nak cakap yang saya dah tak suka awak... tapi saya cintakan awak ❤

V mula senyum ke arah kau dan menggosok gosok kepala kau. Muka kau menjadi merah dan tidak boleh berkata apa apa.

Kau : yah, penat tahu saya buat rambut macam ni *hairflip*

V : y/n do you want to be my girlfriend.

Kau terdiam. Belum sempat kau memberi jawapan kepada V, Suga, Jungkook, Jin, Jhope, Jimin dan Namjoon masuk ke dalam bilik tersebut.

Namjoon x Jin : woah ~ chukhahae !

Jimin : :'(

Jungkook : yeay ! Noona dengan hyung !

Jhope : congrates Taehyung ~

Suga : too much sweetness

V : yah ! Siapa suruh masuk dulu ?! Y/n tak sempat bagi jawapan lagi lah.

Jimin : huh belum lagi ? Y/n say no please ~

Jungkook : yah Jimin paboya !

Jin : he's still your hyung Kookie

Namjoon : Jungkook tak pernah nak panggil Jimin hyung. Aish ~

Jhope : y/n jawab yess !

V : y/n ?

Kau : ……

V : are you ok-

Kau : yes.

V : YES ?!

Kau : yes i do Taehyung ^_^

V : T-taehyung ? First time awak panggil saya dengan nama tu..

Kau : kenapa tak suka ?

Taehyung : tak. Saya suka sangat .... jagiya ~

Taehyung terus memberi kau teddy bear itu lalu menyarung cincin pada tangan kau.

Semua : eyyyy ~

Suga : woi sweet sangat ni.. boleh kencing manis hyung nanti !

Kau : sekejap ! Kiranya apa yang jadi hari ni awak semua yang rancang lah ye ?! Sampai hati awak semua buat saya macam ni ?!

Jhope : sorry sorry oppa gerak dulu !

Jin : tanya boyfriend awak y/n .. bye !

Namjoon : maaf bukan salah oppa !

Mereka semua terus meluru keluar dari bilik tersebut dan tidak mengaku kesalahn mereka. Aish ~ diaorang ni dah macam budak budak. Mereka tinggalkan kau bersama V- opps... Taehyung berdua duaan di dalam bilik itu.

Kau : yah ! Mind to explain ? I need your expl-

Belum sempat kau membebel pada Taehyung, dia cepat cepat mengucup lembut bibir kau. Kau tidak membalad kucupan itu malah kau menjadi keras membatu.

Taehyung : you talk too much jagiya ~ now let's go home..

Kau : e-eo ..

Malam itu merupakan malam yang terhebat bagi kau. Kau tak pernah menyangka bahawa Taehyung akan menjadi teman lelaki kau. Mulai saat itu, kau berjanji pada diri sendiri akan sentiasa berada di sisinya sepanjang masa.

————————————————

Breathe In My Own DreamWhere stories live. Discover now