Finally vacation day was over. Kau dan BTS berada dalam perjalanan pulang ke Seoul. Keadaan tegang menyelubungi suasana di dalam kereta. 'Hmm mungkin disebabkan scene semalam' kata hati kau. Setelah beberapa jam, kalian tiba di Seoul. Taehyung, Jungkook dan Suga merehatkan badan mereka yang penat dengan tidur. Jimin dan Jhope memang tak sudah sudah dengan game. Jin sedang busy call eomma dia. Namjoon sedang sibuk kemaskan biliknya. Instead of sleeping, kau merancang untuk keluar mengambil angin di sekitar kawasan tersebut.
Kau menukar pakaian kau dengan memakai skinny jeans berserta tshirt putih. Dilengkapkan pula dengan beanie merah serta kasut vans berwarna merah. Kau mengambil headphone kau dan memakainya. Kau berjalan ke arah pintu lalu memberitahu Namjoon bahawa kau akan keluar sebentar.
Lagu INEEDU by BTS berkumandang di telinga kau. Lagu itu merupakan lagu baru untuk comeback mereka. Lagu itu belum disiarkan lagi tapi Suga telah memuat naik lagu tersebut dari laptopnya sebagai hadiah kepada kau. Haha friendship gifts. Tak payahlah nak habiskan duit download lagu. Lagu itu betul betul menusuk hati kau dan kau seakan akan mengikut iramanya sekali. Sedang kau berjalan, bahu kau disentuh oleh seseorang.
?? : emm.. excuse me ?
Kau : eo ?
?? : i bet this is yours ..
Jejaka tersebut menghulurkan ipod kau sambil tersenyum. Oh my god ~ his smile.. ugh i cair .. haha >
Kau : eo.. thank you.
Kau senyum ke arahnya dan menunduk 90° sebagai tanda hormat.
Kau : emm, i should get going now
?? : ah wait for a sec.. i think we should introduce ourself. saya Lee Won Geun. And you ?
Kau : y/n ibnida
LWGeun : aii yeppeuda ~ (LWGeun shortform for Lee Won Geun)
Kau : thank you ^^
LWGeun : nah kad saya.. *LWGeun menghulurkan kad bussinessnya kepada kau*
Kau : awak ni actor ?
LWGeun : ah nae *menggosok gosok belakang lehernya sambil tersenyum*
Kau : sorry sebab saya tak kenal awak sangat. :(
LWGeun : aniya it's ok. Emm saya rasa saya gerak dulu ye. Nice to meet you y/n. Till we meet again soon. I mean so soon...! *berlari lari sambil melambai lambai tangannya*
Kau : nae ! (Haish gwiyeowo) *kata suara hati kau*
---------------------------------------
Fan 1 : omo ! Tu kan y/n .. girlfriend V
Fan 2 : lawa nya !
Fan 3 : eonnie !
Kau mendengar suara suara yang sedang berbisik di sekeliling kau. Kau perasan kau sedang diperhatikan oleh peminat peminat V. Kau berasa risau kerana mungkin mereka akan bertindak keterlaluan terhadap kau. Sebaik sahaja kau ingin melarikan diri dari situ, seorang perempuan datang ke arah kau.
Fan 1 : eonnie ! Boleh tak kita ambil gambar sekali ?
Kau hanya mengangguk perlahan. Kemudian, beberapa orang peminat datang meluru ke arah kau.
Fan 2 : eonnie, neomu jinjja yeppeuda ∩__∩
Kau : eo, thank you ~
Fan 3 : eonnie, jaga V oppa elok elok taw.. i will always support Tae y/n (combined kan nama awak dengan Tae. Ex : TAEDEE.)
Kau : TaeY/n ? Haa.. sedap nama tu
Fan 4 : eonnie, take care of yourself. Sekarang ni banyak sasaeng fan. Kiteorang tak nak eonnie kena serang. :(
Kau : nae i will. Uhm eonnie nak kena gerak sekarang ni. ANNYEONGHIGASEYO !
Fans : EONNIE ANNYEONG !
--------------------------------------
Kau tiba di rumah dan melihat Taehyung sedang duduk di sofa sambil melihat television. Kau datang kepadanya dan duduk sebelahnya.
Taehyung : jagiya pergi mana tadi ?
Kau : keluar ambil angin je
Taehyung : kenapa tak ajak oppa ? *pout*
Kau : aish Taehyung ni ...
Taehyung : bila jagiya nak panggil saya oppa ? Yeobo ke ? *Taehyung mengangkat angkat keningnya*
Kau : Taehyung -,- lagi best panggil Taehyung. Lagi special
Taehyung : ... :( ... *bermain dengan rambut kau. Kemudian dia menarik rambut kau)
Kau : yah sakitlah ! Aish.. hmm Taehyung ah ?
Taehyung : waeyo ?
Kau : tadi saya jumpa fans awak
Taehyung : MWO ?! Awak okay tak ? Ada cedera kat mana mana ?
Kau : saya kata fans bukan sasaeng fans.
Taehyung : ouh ~
Kau : diaorang baik sangat. Ada yang nak ambil gambar dengan saya. Diaorang siap combined nama kita lagi 'TAEy/n'. Ha sweet sangat ~
Taehyung : saya lagi sweet lah
Kau : heh ._.
--------------------------------------
Sorry sebab pendek je chapter ni. No ideas ~T_T~
Thank you for your comments and votes ❤
LEE WON GEUN (in the picture) just captured my heart ~^O^~ ugh my new inspiration .. hah
LEE WON GEUN ~ ha aigoo
YOU ARE READING
Breathe In My Own Dream
FanficBreathe In My Own Dream ? Bernafas dalam mimpi sendiri ? -perasaan kau apabila kau dapat meneroka mimpi kau sendiri seakan akan dunia realiti. -bercinta pula dengan idol kegemaran kau -apakah itu semua akan bertahan lama ? apa yang akan terjadi apa...