Jin : eo.. yeoboseyo ? *Jin mengangkat telefonnya yang berdering*
?? : eo.. naya..
Jin : oo, manager sihyuk ! Ada apa ni ?
Manager : bagitahu V yang dia ada appointment dengan media pukul 3 petang nanti di BigHit Ent. And jangan lupa suruh dia bawa girlfriend dia sekali.
Jin : m-macam mana h-hyung t-
Manager : dah tak payah nak tanya. Buat apa yang saya suruh sudah
Jin : eo arasseo.
Jin terus berjalan mencari Taehyung. Setelah berjumpa dengannya, Jin menerangkan apa yang berlaku di perbualannya bersama manager mereka. Taehyung dengan pantasnya meluru ke arah kau yang sedang berada di bilik lalu menyuruh kau bersiap. Jam menunjukkan pukul 2 petang. Kau dan Taehyung hanya mempunyai satu jam sahaja untuk bersiap. Ketika kau mendengar kau bakal berada di sidang media, hati kau berdegup kencang. Kau yakin mereka pasti ingin bertanya tentang hubungan kau bersama Taehyung. Sepanjang perjalanan kalian ke BigHit Ent, Taehyung sedaya upaya menenangkan kau supaya tidak berfikiran negatif.
-------------------------------------
Wartawan 1 : betul ke kamu berdua sedang bercinta ?
Wartawan 2 : adakah betul apa yang dikatakan peminat bahawa cik y/n duduk bersama BTS ?
Wartawan 3 : bolehkah kamu membahagikan waktu kamu sebagai idol dan sebagai teman lelaki ?
Masuk masuk sahaja ke dalam bangunan BigHit, kau dan Taehyung dibanjiri dengan pelbagai soalan. Staff staff BigHit sedang berusaha sedaya upaya memberikan laluan kepada kalian. Setibanya di ruang utama, satu persatu soalan dijawab oleh kau dan Taehyung.
Taehyung : satu, ya, we're a couple. Dua, ya, y/n tinggal bersama kami. Tiga, saya akan cuba sedaya upaya membahagikan masa saya sebagai idol dan sebagai teman lelaki. Ada apa apa soalan lagi ?
Wartawan 4 : kamu tak takut ke, cik y/n akan diserang oleh peminat peminat kamu ?
Taehyung : tak saya tak takut. I will always be there to protect her. Besides, awak cakap peminat saya kan, bukan sasaeng fans. So diaorang akan terima y/n.
Satu persatu soalan dilontarkan kepada kau. Namun, kau tidak berpeluang untuk menjawabnya. Semua soalan yang diberikan,semuanya telah diwajab oleh Taehyung dengan pantas. Setelah selesai sesi bersoal jawab, kau dan Taehyung pulang. Kali ini kau bercadang untuk berjalan kaki. Sepanjang perjalanan, kau terserempak dengan Minwoo, kanak kanak kecil yang comel yang pernah ditolong oleh Taehyung.
Minwoo : V hyung ! Y/n noona !
Taehyung : eh Minwoo lah ! Minwoo !! *lari ke arah Minwoo dan memeluknya*
Minwoo : ah hyung, Minwoo rindu sangat dekat hyung.
Kau : eyyy gwiyeowo.. *cubit pipi Minwoo*
Taehyung : aik macam mana Minwoo boleh ada dekat Seoul ? Bukan Minwoo tinggal kat Jeju ke ?
Minwoo's mom : kami sedang bercuti. :)
Taehyung : aaah ... sampai bila ?
Minwoo's mom : seminggu je. Haa alang alang saya dah jumpa kamu berdua kat sini, apa kata nanti bila kamu berdua ada masa, bolehlah kamu berdua bawa Minwoo pergi jalan jalan sekitar Seoul. Lagipun Minwoo ni dah rindu sangat dengan kamu berdua.
Kau : aigoo.... boleh je unnie. Hari ni pun takpe. Kalau macam tu, saya nak nombor telefon unnie lah. Senang nak calling calling.
Minwoo's mom : okay. 010 ________
Taehyung : amboi ~ tak sabar.. jangan lupa bawa oppa sekali. *aegyo*
Kau : siapa kata saya nak bawa awak. Saya nak date dengan Minwoo je. Kan Minwoo kan ?
Minwoo : em.. V hyung tak payah ikut :p
Taehyung : eh ? Siapa boyfriend y/n noona ni kalau macam ni ? Hyung ke Minwoo ?
Taehyung dan Minwoo ketawa. Mereka berdua betul betul seperti ayah dan anak. Ibu Minwoo yang berada di situ juga tidak ketinggalan untuk ketawa. Melihat gelagat mereka berdua itu sememangnya menceriakan hari kau. Perjumpaan itu tidak lama kerana hari sudah lewat petang. Minwoo dan eommanya perlu pulang awal untuk menyediakan makan malam. Jadi kau dan Taehyung menyambung perjalanan pulang ke rumah.
-------------------------------------
Jungkook : noona ~
Kau : em nae ?
Jungkook : jom teman Kookie keluar tengok wayang esok ?
Kau : pukul berapa tu ?
Jungkook : emmm..... 2 petang ?
Kau : eo okay. Tapi noona nak bawa Minwoo sekali.
Jungkook : Minwoo ?
Kau : eo.. esok noona kenalkan ye.
Jungkook : nae
-------------------------------------
Kau menyarung hoodie hitam yang bersaiz loose pada badan kau. Disertakan dengan skinny putih dan berkasut vans high cut berwana hitam. Digabungkan pula dengan beanie yang berwarna putih di kepala. Sebaik kau keluar dari bilik, kau melihat Taehyung sedang menonton tv. Kau menghampirinya dan duduk di sebelahnya.
Taehyung : nak pergi mana ?
Kau : keluar dengan Kookie.
Taehyung : buat apa ?
Kau : tengok wayang.
Taehyung : nak ikut boleh ?
Kau : eh mana boleh. Kookie ajak y/n je. Sibuk je oppa ni.
Taehyung : kay......
Kau : oppa ~
Taehyung : .........
Kau : ala oppa ni.. y/n bawa Minwoo sekali lah. Ala bolehlah .....
Taehyung : em yelah.. tapi jangan balik lewat, jangan menggatal, jangan menggedik, jangan touch touch, jangan peluk peluk, jangan eye contact, janga-
Kau : nae arasseo !
Jungkook : noona ! Dah jom !
Taehyung : nanti jap !
Taehyung datang ke arah Jungkook dan berbisik kepadanya. Jungkook hanya menganggum faham dan tersenyum.
Kau : apa ni ?
Jungkook x Taehyung : nothing !
Jungkook : noona jom !
Jungkook menarik tangan kau dan meluru keluar dari rumah. Kemudian, kau dan Jungkook menuju kerumah Minwoo untuk menjemputnya.
-------------------------------------
Finally update ! Don't forget to read my new story 'REVENGE OF LOVE' (eng ver)
Cast - Park Jimin.
Here's some synopsis."Duh ? Like me ? Like what ?! Just.. please look yourself in the mirror, girl. You don't deserve to love me and the worst to be with me. Just go away !" Jimin said.
----------------------------------
Why did she say that to me ? What was wrong with her ? I was just helping her. She get up from the bed and tried to run away from me. I grabbed her hand push her to the wall. I locked the door and put her between my hand. She was trying to get off from me but I manage to stop her. She was talking to much, something like "please... stop Park Jimin stop..." I ignored her and kiss her on her lips. She stopped and she kinda looked like she was enjoying it.
-----------------------------------
"He made me suffer ! I can't stand it anymore ! Wait for my revenge PARK JIMIN ! You will regret of what have you done to me." I could hear my own heart screaming. I couldn't stand of these fucking shit anymore. He made me suffer. How could he did this to me. I knew he hate me, but that was just too much.
YOU ARE READING
Breathe In My Own Dream
FanfictionBreathe In My Own Dream ? Bernafas dalam mimpi sendiri ? -perasaan kau apabila kau dapat meneroka mimpi kau sendiri seakan akan dunia realiti. -bercinta pula dengan idol kegemaran kau -apakah itu semua akan bertahan lama ? apa yang akan terjadi apa...