Oktay
Ben bugün hiç istemediğim bir işi yapıyorum.
Birinin canına kıyıyorum.
Ve o kişi belki de aramızdaki en masum insan. En zararsızı.
Ben aynı durumda olsam benim için korkmadan canını verebilecek kişi.
Fakat üzgünüm Leon, ben senin kadar cesur değilim.
Dibine kadar günaha batmışken senin iyiliğin beni kurtaramaz. Tek çare seni de kirletmek.
Ya da ben öyle sanıyorum.Bilgisayar sisteminden gerekli tüm ayarlamaları hallettikten sonra yapmam gereken tek bir şey kalmıştı. Düğmeye basmak.
Yazılımı hiç olmadığım kadar hızlı bitirmiştim. Lakin şimdi bir tuşa basmaktan ölesiye korkuyorum. Sanki bunu yaparsam aynı anda kendimi de öldürecektim.
Hayır Oktay. Sen çoktan öldün.
İçimdeki ses vazgeçme arzumu bastırırken vakit kaybetmeden kendimi toparlayıp her şeyi bitirecek olan o düğmeye bastım. Aynı zamanda gözlerim bombayı izlemeye başladım. Minik bir drona bağlıydı. Gelebildiği kadar hızlı geliyordu. 3 dakika kadar sonra çarpacaktı. Leon dahil karargahta kim varsa bugün onların son günüydü.
Bombayı izlerken gözümden akan yaşı fark etmemiştim bile. Saate baktım. Son bir buçuk dakika kalmıştı.
Ne oluyor sana Oktay? Neden bu kadar duygusallaştın?
Bilmiyorum. Nereden bilebilirdim ki?
İnsan mıydın sen? Hatırladın mı?
Hızlıca telefonuma uzanıp bir hışımla ekrana tıklamaya başladım. Rehberden tanıdık ismi girdim. Uzun uzun çaldı, fakat açan olmadı.
Neler oluyor?
Yoksa patronun yanında mıydı? Belki de Leon biliyordur, sonuçta en son birliktelerdi. Leon'u ölmeden önceki son iyiliği için karargaha sızdığım zamanki bulduğum numaradan aradım. Çok sürmeden açtı.
Son bir dakika.
"Alo, Oktay?"
"Alo, Leon? Sana acil bir şey sormalıyım."
"Sor tabii, lakin neler oluyor?"
"Yok bir şey. Latif nerede? En son seninle birlikte olacağını söylemişti."
"Oktay... Bu nasıl söylenir ki?"
"Söyle!"
"Latif... Latif öldü ya..."
Latif öldü.
Hayatım zaten bomboştu. Onu tek dolduran kişi Latif'ti. Gülüşüyle, öfkesiyle, tribiyle, şımarıklığıyla, her şeyiyle. O varken evren önemsizdi benim için. O varken öyleydi. Fakat şimdi yoktu. Gitmişti. Sonsuza dek.
O yokken değersizdi evren, neden intikam almıyorsun? Yapanın kim olduğunu biliyorsun.