Agata nije spadala u osobe koje do kasno spavaju ujutro. Vojnička disciplina i vrsta profesije joj to nikad nisu omogućavali. Ovaj put je bilo nešto drugo i nešto posebno u pitanju. Osećala se malom devojčicom o kojoj brinu roditelji.
Toplina i prijatnost dlakavog kožnog pokrivača nije joj dozvoljavala ni da proviri, pa joj je i glava bila potpuno pokrivena da je "niko ne vidi". Registrovala je ona sve zvukove i otvaranje vrata i pocketanje panjeva na vatri ali su je ti zvukovi još više držali u "krevetu".
Ko zna koliko bi ona tome odolevala da joj nozdrve nije zaparao miris prženog žita. Nedugo zatim nešto slično mirisu kafe samo mnogo jačeg intenziteta. Nije mogla da odoli, morala je da proviri. Ugledala je svekrvu koja se smeškala sa glinenom šoljom u ruci iz koje je izlazio miris kafe.
Dobar način za razbuđivanje, pomisli Agata, a dobro je imati i svekrvu koja ti kuva kafu. Uhvatila je šolju sa dve ruke i malo srknula. Prijatna toplina joj je prošla kroz grudi. Zahvalila je na svom jeziku jer drugačije nije znala a onda zapitala, - Zador?
Svekrva je pokazala rukom da je otišao daleko sa izlaskom sunca. Agata je uživala u napitku a onda je znakovima upitala treba li nešto da radi. Dobila je ogovor da se smiri i da se prvo umije i opere kosu koja joj se nakostrešila kao u veštice. Agata je to prihvatila ali je pokazala da ne zna kako.
Svekrva pokaže na lonac vode koji je bio na vatri pa onda na dve male činije. U jednoj je bila šaka pepela a u drugoj dva kokošja jaja. Agata je gledala u činije ništa ne shvatajući. Svekrva pokaže da je to za kosu. Džabe, Agata nije razumela. Svekrva je uzdahnula i počela da priprema šampon za kosu od jaja i pepela.
Tada je Agati sinulo, belančevine i lužina, skupljači masti i prljavštine. Svekrva joj je sipala tople vode u korito. Agata je napokon oprala kosu a svekrva joj je pomogla da je osuši. Agata nije sebe mogla da vidi, ali je po izrazu na licu svekrve zaključila da je ona veoma zadovoljna postignutim rezultatom, a mogla je pod rukom da oseti glatkoću i punoću kose.
Agata priđe ženi pa joj da jedan dug i topao zagrljaj. Ženu je to baš iznenadilo, skoro joj suza nije kanula niz naborani obraz. Agata je shvatila da majka svom sinu želi što lepšu ženu.
Vreme pre ručka je proteklo radno. Obe žene su spremale i čistile kuću. Spremao se ručak od povrća, pekao se hleb, očigledno za više dana. Tada je svekrva počela da od trava sprema neke napitke. Agata je mirisala travu i prepoznala kantarion, majčinu dušicu i kamilicu. Ostale trave joj nisu bile poznate.
Svekrva ustane i stavi jednu veliku gomilu neke suve trave ispred nje i objasni joj da od nje napravi male gomilice u obliku svežnja. Budući da je toga bilo baš poprilično Agata je zaključila nešto interesantno - njena domaćica je travarka. Odjednom je u njoj proradio lekarski gen koji neko vreme nije bio aktiviran.
Počela se interesovati za svaku travku pojedinačno tražeći da joj svekrva izgovori ime i bar približno objasni čemu služi, da li za glavu, grlo, grudi ili stomak. Osim što joj je bilo drago, svekrvu je iznenadilo toliko interesovanje Agate za biljke jer je to uglavnom dosadna aktivnost koja zahteva dosta pripreme.
Bilo je popodne kad je Zador stigao. Agata mu potrči u zagrljaj. Zador ju je gledao sa pažnjom jer je delovala veoma uredno i lepo. Agata svoj kažiprst stavi na njegove usne a potom na svoje. Kažiprstom i palcem pokaže spajanje. Zador ju je shvatio pa poljubio. Poljubac nije bio bog zna kakav ali je bio važan početak. Zador je seo za sto pa su mu žene servirale jelo. Hleb je još bio vruć.
Dok je jeo majka mu je podnosila izveštaj šta su ona i mlada radile tog dana. Na njegovom licu je bio osmeh jer je delovao zadovoljno onim što je čuo. Ručak je završio pa je Zadorova majka oštrim glasom pokazala prstom na njega i na Agatu a potom i na ulazna vrata. Zador uhvati Agatu za ruku pa je povede napolje. Ispod male nastrešnice uzeo dve velike i jednu malu mešinu od ovce pa su krenuli. Agata se pitala gde.
YOU ARE READING
Gošća 2
Science FictionNaučna fantastika, space opera, avantura, ljubavne peripetije, divlja planeta, veštačka inteligencija, stari znanci i još mnogo toga u ovom maštovitom i uzbudljivom romanu.