Kuşların cıvıltısıyla uyanıyorum ve
yüzüme vuran sıcak güneş. Sabahları yatağımdan kalkıp normal işlerimi yapmaya başlıyorum. Bu günlerde evime her zaman gelen hasır kediye ilk olarak yemek yapmaya başlıyorum. İşim bittiğinde kapımı kaydırarak açtım ve bir kasedeki suyla birlikte verandama koydum. Daha sonra süpürgemi alıp öndeki ölü yaprakları süpürüyorum. Birkaç hafta sonra kış gelecekti. Daha sonra çelik bir sulama kabını doldurup ön bahçemin yakınındaki bitkileri ve çiçekleri sularım. Daha sonra bir varlığın yanıma yaklaştığını hissediyorum. Bitkileri sulamaya devam ederken dudaklarımda bir gülümseme beliriyor. 'Merhaba yoriichi.' Diyorum. Gülümsemem solmasın. Daha sonra ona dönüp göğsüne baktım. Sana bakıyorum değil mi?' Diye sordum. Çenemi kaldırıp hafifçe gülümsedi. arsızca gülümsedi ve yanağını hafifçe renklendirdi. Daha sonra bir kovayı suyla doldurdum ve içine bir bez batırdım, sonra da sıktım. Daha sonra gökyüzüne bakarak oturduğu yerleri fırçalamaya başladım. 'Bugün gökyüzü güzel mi?' Diye sordum. 'evet.. güzel bulutlarla.' dedi. Paçavrayı sıkarak ve her şeyi bir kenara koyarak mırıldandım. 'Yemek yedin mi?' Kalkmayı sordum. Cevap vermeden önce bir sessizlik oldu. '..hayır' gülümsedim.
'Peki ben ikimiz için de bir şeyler yapacağım' Söyledim. Ayrılmadan önce yoriichi'ye baktım. 'Bir sorun mu var?' Diye sordum. 'Auranız üzgün ve sıkıntılı görünüyor.' Ekledim. Bunu nasıl tespit edebildiğine şaşırdı. 'Bana şimdi söylemek zorunda değilsin.' Güven verdim ve gülümsedim. Daha sonra miso çorbası ve wakame yaparak uzaklaştım. Yoriichi takip etti Malzemeleri bulmak için dolapları yoklayarak ellerime uzandım. Daha sonra her şeyi çıkardım ve pişirmeye başladım. Yüzünde hâlâ bir gülümseme vardı. 'Kardeşim..' Yoriichi'ye doğru bakarak mırıldandı, sonra hazırladığı şeye geri döndü. 'Kendisini bir iblise dönüştürdü ve onun için çalışıyor' Şaşırmış görünüyordu ama sonra bunun yerine bir gülümseme koydu. Ne diyeceğimi bilemedim, sadece eylemlerle ifade ettim ve ona sarıldım. Yavaşça elini bana doladı. Ona karşı gülümsedim. Daha sonra bıraktım ve çocukça elimi çırptım. 'Kahvaltı neredeyse hazır! hadi rahatlayalım tamam mı!' gülümsedi ve eli kendi başına hareket ederek başını okşadı. O an şaşırmış görünüyordu, yüzünde arsız bir gülümseme vardı. Bir süre sonra yemek hazırdı ve ona ikram ettim.Miso çorbasından bir yudum aldı. kaşığını bıraktı. Cevabını bekliyordum. Daha sonra gözyaşlarımın aktığını hissettim, nefesim kesildi 'Tadı kötü mü, baharatlı mı, kusura bakma! Ondan kurtulup başka bir şey yapacağım! haydi!' Kasesini almak üzere olduğumu söyledim. 'hayır.. sorun değil..' gözlerinde yaşlarla gülümsedi. 'Wakata..' dedim usulca gülümseyerek ve benimkini yemeye başladım.