BÖLÜM 7

42 4 0
                                    

Sonunda yoriichi yatakta kalmam için beni rahatsız etmeden özgürce hareket edebildim. Yanlış anlaşılmasın, onun bana bakması gerektiğini düşünüyorum ama yapmam gereken çok şey vardı, marketten yiyecek alırken bugünün festival günü olduğunu yeni öğrendim. Bu her yıl özlediğim bir şeydi, bu yüzden pek de düşünmedim ama bu yıl değişecekti. Körlüğümden dolayı bir şey yapabileceğimi düşünmesem de, tıpkı çocukluğumdaki gibi havai fişekleri yeniden duymak ve değer verdiğim biriyle bunun tadını çıkarmak istiyorum.

Eski kimonomu bulmam biraz zaman aldı, annem vefat etmeden önce bana almıştı ama sonunda onu dolabımda bir kutunun içinde saklanmış bir yerde buldum. Bazı yerlerinde ayarlanması gerektiğini biliyordum, bu yüzden bazı parçaları özenle diktim. Bugün için heyecanlandığımı söylemezsem yalan söylemiş olurum. Çoğunlukla bir sürü şeker yiyip onlardan keyif alıp kendimi onlarla şımartabildiğim için. Zaten alışveriş yaparken asla şeker ya da mochi yemem. Kimonomu bitirdikten sonra onu yavaşça şiltemin üzerine koydum ve saçımı yapmaya başladım, saçlarım dirsek uzunluğundaydı ve nadiren çıkarıyorum, genellikle her zaman at kuyruğu şeklinde olduğundan onu çıkarmaya karar verdim ve taradım

Fazla zamanım olduğu için 2 ay önce evi temizlediğimden beri biraz tozlu olduğundan temizlemeye karar verdim. Daha sonra ayağa kalktım ve bütün gün temizlik yapmaktan dolayı su toplayan ve yanan ellerimi uzattım. Tek yaptığım üzerlerine bandaj sarmak ve dışarı çıkıp saatin gece olup olmadığını görmekti. Cırcır böceği seslerini duyduğumdan saatin akşam 8 civarında olduğunu tahmin ettim. Mutlu bir şekilde gülümsedim ve içeri girdim ve kimonomu giydim. Aslında siyah olan bir erkek kimonosuydu. Özgürce hareket edebildiğim için hoşuma gitti. Daha sonra üzerine haori'mi koydum ve nirichin kılıcımı içine sakladım.

Tekrar uzandım. Sonunda festivale hazırdım. Şimdi o yoriichi'yi bulalım. Oldukça uzakta olan yoriichi'nin kokusunu bulmak için evimin dışına çıktım. Onu takip etmeye devam ettim, ara sıra iblislerle karşılaştım ama yolda onları öldürdüm. Sonunda gittikçe uzaklaşan ayak seslerini duydum. İleriye doğru yürüdüğünü sanıyordum. 'Yoriichi!' diye bağırdım. Arkasına döndüğünde hareketleri durdu. Yukarıya bakarak ona doğru koştum. 'Bugün festivale gideceğim. gelmek ister misin? Gitmeyeli uzun zaman oldu.' Utangaç bir tavırla ensemimi ovuşturarak söyledim. Başımda bir elin başımı ovuşturduğunu hissettim. 'Evet geleceğim.' dedi gülümseyerek. Başımı salladım. 'peki evet!'

Yüzümde bir gülümsemeyle festivale doğru yürüdük. Yoriichi zaman zaman mutlu ifademe bakıyor. 'beni sakura mochi'nin olduğu yere götürebilir misin lütfen?' Ona sordum. Yoriichi elimi tutarak başını salladı ve beni oraya götürdü. Biraz sipariş verdim ve bir ısırık aldım, ağzımda patlayan tatlarla gözlerim büyüdü. Yemek yerken mutlu sesler çıkardım

Yoriichi yüzünde bir gülümsemeyle izledi. Tonlarca parayı tokatladım. '20 tane daha alacağım!' diye bağırdım, yaşlı kadın bu ani hareket karşısında irkildi, madeni paralar masanın üzerinde tıngırdadı. Yoriichi içini çekerek başını salladı. 5 parça ohagi yiyerek bir sonraki tezgaha gittiniz, ara sıra Yoriichi'ye bir ısırık verdiniz ve 4 dango' sone (2'si sizin için ve 2'si Yoriichi için) verdiniz. Sorun olmadığını, ona bir şey almana gerek olmadığını söyledi ama yakın arkadaşın olduğu ve son zamanlarda biraz rahatlamaya ihtiyacı olduğu için reddettin.

Sonunda havai fişekler başlamak üzereyken ikiniz de çimlere oturursunuz, siz hâlâ mutlu bir şekilde takoyaki'nizi yersiniz. Daha sonra siz gözlerinizde yıldızlarla dinlerken havai fişekler başladı. 'Güzel mi?!' yoriichi'ye biraz yatan hastayı sordun. hafifçe kıkırdadı. 'Evet.' 'Acaba neye benziyorlar, hangi renkler.. Festivalleri ne kadar özlediğimi bilmiyordum.'  dedi. kucaklarına bakıyor. yoriichi elini tuttu. Ona bakmak için döndün 'peki şimdi buradasın ve mutlusun. Bu beni mutlu ediyor.' dedi. Gülümseyerek başını salladın, hâlâ havai fişekleri dinliyordun, iki elin de bırakmıyordu. Bu hayatının en güzel günlerinden biriydi..

❖𝘠𝘰𝘳𝘪𝘪𝘤𝘩𝘪 × 𝘙𝘦𝘢𝘥𝘦𝘳❖Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin