1

443 16 1
                                    

Pov Merel.

"En niet afspreken voor morgen! Je moet Luuk dan naar een feestje brengen" "Van wie?" "Sam" antwoord mijn moeder. "Okee" zucht ik. Een nieuwe vriend zeker? Ik heb wel eens gehoord over een Sam, maar ken hem niet of zo. Hij is hier ook nog nooit geweest. "Ik ga slapen welterusten" zeg ik en niet-afwachtend op het antwoord loop ik naar boven. Snel pak ik mijn mobiel en app mijn beste vriendin. Lisa.

Merel: Lisaaa😩😩
Lisa: Agww Mereeeeeel, wat is er?
Merel: Moet morgen m'n broertje naar een feestje brengen! Ughhhh
Lisa: :-( . Maar misschin heeft hij een knappe broer😏😏
Merel: Haha, droom lekker verder Lies. Gebeurt alleen in boeken... Helaas😭 maar moet gaan. Wil morgen wel een beetje fit zijn..
Lisa: is goed hoorrrr. App je me wel als er toch een knappe broer aanwezig is?💁
Merel: Jajajaaa, doeegg
Lisa: Doeegggg

Rare Lisa ook.... altijd maar op jacht naar jongens. Ze heeft dan in haar 16 jaar durende leven, 3 vriendjes gehad. In mijn 16 jaar durende leven? Noppes... er is niemand die me leuk vind, ben ook nog nooit verliefd geweest of zo. Ach, het komt ooit wel. Hopelijk. Ik leg mijn mobiel aan de lader en probeer te slapen, wat best snel lukt..

"Meeerreeeel wakker worden!!" roept iemand van beneden. "Waarom?" vraag ik moe. "Omdat het al 1 uur is" krijg ik als antwoord. Ik kijk op mijn mobiel en schrik als het inderdaad al 1 uur is. Ik loop naar mijn kast en zoek een leuk setje kleding uit{MEDIA}. Mijn haren borstel ik nog maar laat het los hangen. Dan pak ik mijn mobiel en loop naar beneden, waar ik mijn moeder en broertje al aantref. Mijn vader heb ik nooit gekend, die heeft mijn moeder vlak na de geboorte van mijn broertje. Zo'n 11 jaar terug dus, ik ken hem eigenlijk niet.. ik was 5 toen hij weg ging! Ik pak een broodje en doe daar kaas op, sinds mijn 12e ben ik al vegetariër! Mijn moeder stond er eerst niet helemaal achter, maar he! Ik ben nu nog helemaal gezond! "Hoe laat begint dat feestje?" "Kwart over 2" "Oh oke" zeg ik. Het is kwart over 1. Dan vertrekken we rond 2 uur. Het is eigenlijk maar 10 minuutjes fietsen, maar beter te vroeg dan te laat! Ik ben al helemaal klaar, dus dan maar even appen met school vriendinnen....

"Luuk kom je? We moeten gaan!" roep ik. Hij moest natuurlijk weer boven gaan gamen. "Jaa kom eraan!" krijg ik als antwoord terug. Een paar secondes later staat hij al onderaan de trap. "Je mag bij mij achterop" "Yes" zegt hij. Ik lach een beetje en loop dan naar de kamer, het is zomer dus no way dat ik een jas aan doe! Het is 25 graden of zo... "Wij gaan, doei mam!" "Doeii en veel plezier Luuk" "Dank je" roept Luuk. Ik pak mijn fiets sleutels en mobiel. 'Omw' tweet ik. Al snel krijg ik allemaal reacties, ik heb nogal veel volgers. Hoe? Heb geen idee.. We lopen naar buiten en ik haal mijn fiets van het slot. Luuk springt achterop en zo vertrekken we..

"Ik wil aanbellen!" roept Luuk, hij springt van de fiets af en rent naar de deur. Terwijl hij dat doet zet ik mijn fiets weg en op slot, dan loop ik snel naar de deur. Luuk heeft al aangebeld en er word net opengedaan. "Hee ik kom Luuk brengen voor Sam" zeg ik tegen de vrouw die opendoet. "Oke! Kom anders maar even binnen" zegt ze. "O en ik ben Mirjam" "Merel" zeg ik glimlachend. Ik mag haar wel, we lopen achter haar aan naar binnen. Als ik binnen kom zie ik 4 andere jongens zitten, eentje is Jorn. Die is wel vaker bij ons geweest, hij is echt mega druk.. "Luuk heb je je zwembroek en cadeau wel mee?" "Jaa" zegt hij en houd zijn tas omhoog. Ik knik en kijk een beetje in het rond. Ze hebben overal vlaggetjes opgehangen, "Wil je anders ook wat te drinken?" "Ehm ja hoor" "Wat wil je? We hebben cola, ranja, sinaasappelsap en water" "Doe maar water" zeg ik, Mirjam knikt en loopt naar de keuken. Even later komt ze terug met een glaasje water, ik neem hem dankbaar aan en neem een paar slokken. "Hè, anders roep ik Daan wel even! Hij is ongeveer even oud als jij. Je bent 17 toch?" "16, nog 1 maandje, dan 17" zeg ik. "Oké! Daan is 17. Ik haal hem wel even" zegt ze. Het is vast gewoon zo'n normale jongen, of een nerdje. Dan kan ik Lisa uitlachen, wat nou knappe broer? "Hij heeft geen zin om tussen de 'irritante' broertjes te zitten. Ga anders naar zijn kamer! Boven 2e deur links" zegt Mirjam als ze terug is. "Okey, ga ik daar heen!" ze knikt en gaat weer naar de jongens. Zou ik het doen? Tja, wat moet ik anders zeggen? 'Nee ik ga toch maar niet, bang dat het een vervelende jongen is?' Nee, ik ga maar wel. Op naar boven, 2e deur links. Als ik voor zijn deur sta hoor ik zachtjes gezang, ik herken het liedje meteen! Sad Song van We The Kings, dat is echt mijn fave.. Daan kan nog best goed zingen.

Secret Love ft Daan ZwierinkWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu