Pov Daan.
We beginnen met truth or dare, het word bij ons eigenlijk mega veel gespeeld, maar het blijft leuk! "Okeeee wie begint?" vraagt Nils. "Ikkuhhh" roept Rein. "Hmm... Owen" "Truth" "Wanneer heb je voor het laatst gelogen en tegen wie?" vraagt Rein. Ik zie Owen bedenkelijk kijken. Dan begint hij te grinniken, "Vorige week, tegen Fay(Zusje Owen). En jullie willen zeker ook weten wat?" "Jaa" roept iedereen in koor. "Nou, ik zei tegen haar dat als ze nog 1 keer aan mijn spullen komt, dat kleine kaboutertjes haar spullen kapot maken" we beginnen allemaal keihard te lachen. "Dat is eigenlijk nog best sneu" zegt Milou, maar toch moest ze er ook om lachen. Ik moet toegeven, het is sneu, maar wel slim! "Tja, ze komt altijd aan mijn spullen.. dan moet ik wel iets! Het is inderdaad misschien sneu, maar eigen schuld en het werkte wel!!" zegt Owen. "Okee maar goed, weer verder" "Jupp, ehm Merel" zegt Owen, please zeg niet dare! Owen verzint de domste dingen... "Truth" gelukkig... "Ehh... van wie ben je fan en fave liedje" "The Script, Hall of Fame" zegt Merel. "Hee bij mij ook!" roep ik. De jongens en Milou beginnen te lachen, "Wat valt er te lachen?" vraagt Merel. "Dat e..-" begint Rein, maar Nils slaat al snel een hand voor Reins mond. "Niks" zegt hij. Ik kijk ze vaag aan maar negeer het verder. We gaan weer verder met TOD.
"Gaan jullie maar alvast naar boven, wij komen er zo aan" zeg ik tegen Nils, Owen, Rein en Milou. Uiteindelijk vonden we het wel leuk en gezellig dat Milou bleef slapen. Nou, eerst niet, maar Rein smeekte echt heel erg. "Is goed, tot zo" zegt Milou. Ze lopen naar boven en ik blijf alleen met Merel achter, "Waar wou je me voor spreken?" vraagt ze. "Nou.. waarom zeg je steeds dat je te zwaar bent en zo? Toen al bij de fiets en vanmiddag weer.. echt je bent totaal niet zwaar!" pfoeh, dat is er ook weer uit... Ik zie dat ze het meteen weer moeilijk krijgt, dan begint ze te vertellen.
"Mijn vader heeft ons al jaren geleden verlaten, een paar jaar terug kreeg ik het daar echt mega moeilijk mee. We waren weer verhuisd en ik moest naar een nieuwe school. Ik had daar een meisje in vertrouwen genomen, Lotte, maar bleek dat ze helemaal niet zo aardig was. Ik vertelde haar hoe moeilijk ik het eigenlijk had met mijn vader, dat ik een school daarvoor verschrikkelijk gepest werd en uitgescholden voor zulke verschrikkelijke dingen.. maar een week ongeveer, nadat ik het haar verteld had, wist in ene de hele klas het. Daar begon het allemaal opnieuw! Ze scholden me uit, staken mijn band lek, hebben me zelfs opgewacht na school en in elkaar geslagen.. maar het ergste vond ik het uitschelden, ik begon het te geloven! Ze zeiden dat ik dik was, lelijk, al dat soort dingen. Een paar weken heb ik dat aangehoord, tot ik het genoeg vond, ik ging minder eten, veel sporten en ja.. overgeven ook. Ik was na een tijdje kilo's afgevallen. Maar ik bleef het niet genoeg vinden, dus begon ook pillen te gebruiken. Ik was er denk ik 3 maand mee bezig? Toen het volledig fout ging, ik had te weinig gegeten of zo en viel, terwijl ik naar school fietste, flauw van mijn fiets. Ze hebben me opgenomen in het ziekenhuis en constateerden dat ik anorexia had. Dat is nu wel 2 jaar geleden, maar nog voel ik me vaak te dik. Vandaar dat ik dat soms zeg.." ze eindigt met een zucht. Als ze klaar is zie ik de tranen bij Merel stromen, ook bij mij voelt het niet meer droog. "Heftig" is het enige wat lukt om te zeggen. "Tja, shit happens" zegt Merel droog, alsof het haar niet meer uitmaakt. Het klopt wel, shit happens.. "Maar wil je dit, nog, niet tegen de jongens zeggen? Als ik het al ga vertellen, doe ik het liever zelf snap je?" zegt ze er snel achteraan. "Beloofd, als ze er straks naar vragen dan verzin ik wel wat. Misschien zijn ze slim genoeg om er niet naar te vragen.." "Hopelijk.." "Maar zullen we maar naar boven gaan?" "Is goed" ik doe nog snel de deuren op slot en loop dan met Merel naar boven, eenmaal bij mijn kamer horen we allemaal gelach en gefluister, ik kan niet horen wat ze zeggen maar waarschijnlijk weer eens zo iets doms.. Boeiend, het is vast niks ergs, ik open de deur en zie ze allemaal op matrassen zitten. Er liggen er 5 op de grond, we hadden er ook nog maar 5... De jongens wisten waar ze lagen, aangezien ze vaker hier slapen. "Hee, zijn we weer" zegt Merel. "Wat hebben jullie gedaan?" "Hoezo?" vragen we tegelijk. "Omdat allebei jullie ogen rood zijn" "Iets wat nog niet van toepassing is oké? Niet over doorvragen, zodra het nodig is komen jullie er wel achter" zeg ik. "Lekker serieus ook" lacht Rein, die al snel een stomp van Nils en Owen krijgt, "Okee.. sorry sorry, ik stop al" zegt hij nu normaal. Ik glimlach dankbaar naar hem en loop dan met Merel naar binnen. We gaan op mijn bed zitten, aangezien de matrassen op de grond al bezet zijn. "Hoe laat is het nu?" vraag ik in het algemeen. "Euhm, 10 uur" "Wow, hebben we zo lang TOD gedaan?" "Redelijk, jullie waren ook nog een tijdje beneden he" zegt Milou. Rein, die een matras naast haar heeft, uiteraard, zit te staren, naar Milou. "Kun je het zien duif?" vraag ik lachend. Rein lijkt 'wakker' te worden en kijkt me met een dodelijke blik aan, "Ja jij en Merel dan" kaatst hij terug. Ik kijk naar Merel die lichtjes rood begint te kleuren, wat ik ook doe.. Ik zucht diep en negeer de opmerking. "Maar zullen we gaan slapen? Misschien kunnen we morgen met ons allen naar het strand" zegt Owen. "Uhmm, Merel en ik kunnen niet..." "Klopt.. we gaan langs mijn tante" zegt Merel, de tranen staan alweer in haar ogen, automatisch geef ik haar een knuffel. Als ik haar los laat geef ik de jongens een 'leg ik nog wel uit' blik. Ze knikken begrijpelijk, "Maar waar slaap ik?" vraagt Merel, terwijl ze haar tranen weg haalt. "Enige optie is bij Daan in bed, tenzij je op de grond of de bank wilt. " zegt Nils. Ze kijkt me vragend aan, "Je mag wel in mijn bed, als je dat wilt" "Is goed" zegt ze. We gaan allemaal in onze bedden/op matrassen liggen en wensen elkaar nog een goodnight. "Slaap lekker" fluister ik nog naar Merel. "Slaap lekker" krijg ik terug. Ik sluit mijn ogen en val al snel, tevreden, in slaap.
JE LEEST
Secret Love ft Daan Zwierink
FanfictionLuuk is het kleine broertje van Merel. Op een dag moet Merel, Luuk naar een feestje brengen van 1 van Luuks vrienden. Sam... Maar wat als Sam een hele knappe broer blijkt te hebben?! Ze word verliefd op Daan, de broer van Sam. Daan voelt ook wel he...