13

226 9 1
                                    

Pov Daan.

"Psstt Daan, wakker worden" ik open mijn ogen en zie Rein boven me hangen, "Fack Rein, hoe laat is het?" "9 uur" "Jemig eh, wat is er?" vraag ik chagrijnig. "Ik dacht, misschien is het leuk om een ontbijtje te maken voor de meiden? Jij voor Merel, ik voor Milou" "Hmm, is goed. Ga maar vast" zeg ik. Rein knikt en loopt weg. Ugh, 9 uur!? Hij weet dat ik dan een ochtendhumeur kan hebben, ben nu toch al wakker. Voorzichtig stap ik uit bed, hopend dat ik Merel niet wakker maak. Als ik uit mijn bed ben, mompelt ze iets en draait zich om, gelukkig blijven haar ogen dicht. Ik grinnik en loop naar beneden, Owen en Nils zijn waarschijnlijk ook al beneden, die zag ik niet meer liggen. Ik loop naar beneden en zie Owen en Rein in de keuken staan, "Waar is Nils?" "Op de bank, hij zat met iemand te appen maar wou niet zeggen met wie. We vermoeden een meisje" verteld Owen. "Oh oke" mompel ik. Ik loop naar het aanrecht en zie dat Rein al lekker bezig is, vers geperste sinaasappelsap, belegde broodjes en aardbeien, "Wat moet ik nog doen?" "Mee naar boven nemen" zegt Rein. "Welke is voor wie?" "Maakt niet uit, pak maar 1" ik pak een bord en glas en loop zachtjes, met Rein en Owen achter mij aan. Als ik de deur open zie ik dat Merel nog slaapt, maar Milou al recht op, op het matras zit. "Morgen" zegt ze moe. "Goodmorning" zegt Rein, in tegendeel tot haar, klaarwakker. Owen gaat op zijn matras zitten en pakt zijn mobiel, "We hebben ontbijt" "Oeeh lekkerrr" "Hier, dit is voor jou" Rein geeft het bord en glas aan Milou, ze geeft hem een knuffel "Dank jee" zegt ze. Ik zet het bord en glas op het nachtkastje naast mijn bed en maak Merel zachtjes wakker. "Hmhmm wat?" mompelt ze. "We hebben ontbijt" "Hoe laat is het?" vraagt Merel terwijl ze recht op gaat zitten, "Uhmm, 5 over 9" "Wow, lekker vroeg" "Haha, tot hoe laat slaap je meestal?" "Uhh, denk een uur of 11?" zegt ze twijfelend. "Haha, same." "Waarom sliep je dan niet tot 11?" "Rein wekte me" zeg ik. Merel knikt begrijpend, ik pak het bord en glas en geef die aan Merel, "Dank je" zegt ze glimlachend. Ik besef me dat ik ook nog niet ontbeten heb, maar 's ochtends heb ik toch bijna nooit honger... "Heb jij al wel ontbeten?" vraagt Merel alsof ze mijn gedachtes kan lezen, ik schud mijn hoofd, "Nee, 's ochtends heb ik eigenlijk niet vaak honger." "Wat gaan we straks doen?" onderbreekt Rein ons gesprek. "Niet veel sowieso, Merel en ik moeten om 1 uur bij haar huis zijn" "Is goed, we kunnen met de rest misschien gewoon even naar buiten?" stelt hij voor. "Neehhh shit! Euhm, ik moet nu weg, ouders moeten spoedvergadering en ik moet op Fay passen.... sorry maar jullie vermaken je wel" zegt Owen plots. "Is goed, succes alvast!" "Thanxx" hij staat op en begint zijn spullen te pakken, wat niet veel was maar goed... "Maar even naar buiten is goed, we kunnen rond lopen of het bos in.. lijkt jou dat ook wat?" vraag ik aan Merel. Ze knikt blij, "Milou jij ook?" "Yesss" "Okeey, dan alleen Nils nog!" "Laten we naar beneden gaan, vragen" zeg ik. We staan op en lopen naar beneden, de meiden hadden ondertussen hun ontbijt al op. Als we beneden zijn zie ik Nils, helemaal stralend naar zijn mobiel kijken, "Biecht op Nils, hoe heet ze?" "Uhmm, Danique.." "Oeehh, foto?" zeg ik grijnzend. Nils doet wat op zijn mobiel en draait dan zijn scherm naar ons toe en wijst het linker meisje aan; meisje met blond haar, groen-grijze ogen. Samen met het andere meisje trekken ze een gek gezicht. "Ziet er leuk uit! Hoe lang hebben jullie al flow?" "We hebben geen flow" zegt Nils terwijl zijn gezicht iets heel anders zegt... "Ahaa.... hoe kennen jullie elkaar en hoe lang?" "School, ze was nieuw sinds 2 week" beantwoord hij mijn vragen. "Ahh leuk! Maar heb je zin om straks mee te gaan naar buiten? Rondlopen en het bos in? We hebben nog 3 uur" "Ja is goed, ik moet wel de trein van kwart over 10 hebben" "Dan heb je nog een uur" zegt Rein. "Dan kunnen we dat uur nog even iets leuks met ons 5en doen, Owen moest al weg, oppassen op Fay of zoiets." "Okay. Nou leeggoooo" "Rustig Rein" zeg ik lachend. "Wacht! Ik ga niet in deze klere naar buiten!" "Owja, nog wel even handig om je om te kleden....." "Tjaa, maar mijn kleren zitten nog onder de bloem..." zegt Merel "Uhhh, ik heb wel een trainingsbroek en shirt voor je...." zeg ik. "Ik ga er waarschijnlijk wel in verzuipen, maar beter dan dit" "Niet dat je hier al half in verzuipt of zo" zegt Rein lachend. Ze werpt hem een dodelijke blik en Rein stopt meteen. "Kom, dan pak ik wat voor je" Merel en ik lopen naar boven..

Secret Love ft Daan ZwierinkWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu