22

205 8 0
                                    

Pov Daan.

We hebben net onze verhalen gedaan over hoe we de meiden ontmoet hadden, die van Owen is echt weer een 'Owen-Actie'..! Er word op de deur geklopt, "Binnen!" roep ik. Xandra verschijnt in de deuropening, "Jullie mogen weer komen" zegt ze. We staan op en lopen weer naar boven. Iedereen gaat maast hun meisje zitten, nja, Rein aast zijn 'hopelijk toekomstige'!. "Lekker geroddeld?" vraagt Nils grinnikend. "Jaa, vooral over jou" zegt Danique lachend. "Nee hoor, waarschijnlijk het zelfde als jullie gedaan hebben! Ontmoetingen" zegt Merel. Ik kijk haar aan en knik, "Dan hebben we het het zelfde gedaan". "Wat zullen we gaan doen?" "Euh, filmpje kijken? We hebben een grote bank!" zegt Merel. Iedereen stemt in en we gaan naar beneden. Wij -de jongens- gaan een film uitzoeken, 1 van de engste horrorfilms aller tijden hebben we uitgekozen! We doen de dvd in de dvd-speler en gaan dan op de bank zitten.
Bank1= Daan|Merel|Danique|Nils.
Bank2=Xandra|Owen|Rein|Milou.

"Niet die deur in...niet doen!" hoor ik Merel zachtjes zeggen. "NEE GADVERDAMME WAT ZEI IK" Roept ze dan. Ik trek haar dichter tegen mij aan, "Sst, ik bescherm je wel" fluister ik. Ze glimlacht dankbaar en legt dan haar hoofd op mijn schouder, zo zitten we de hele film..

"NO WAY DAT IK NOG SLAAP VANNACHT!! En Daan, jij mag van mij steeds de deuren openen! Nooit ga ik dat nog doen!" roept Merel hysterisch, iedereen begint te lachen. Behalve ik, dat zou ik zielig vinden. "Ahh, is goed hoor" "Zullen we gaan slapen? Ik ben kapot" zegt Milou. "Alsof je dat niet al gedaan hebt op Reins schoot" zegt Danique plagend. Rein en Milou worden allebei knalrood en Milou kijkt Danique quasi-boos aan. "Ja dat heb ik, maar alsnog" "Is goed, ik ben ook op" zeg ik gapend. We gaan allemaal naar boven en gaan op ons omkleden, dan gaan we op onze matrassen liggen. "Wacht, Daan kan ik je nog heel even spreken op de gang?" vraagt Merel zacht. "Is goed" we staan op en lopen naar de deur. Iedereen is te druk met elkaar bezig dus merken ze niet eens dat wij even weg zijn. "Wat is er?" vraag ik als we op de gang staan. "Uhm... ik kreeg een bericht van mijn moeder, we waren met elkaar bezig steeds dus wou ze ons niet storen, dat overmorgen de begrafenis van mijn tante is. En uh, ze vond Mainstreet ook te gek, dus zouden jullie misschien een liedje kunnen spelen dan?" "Natuurlijk! Had ze ook een favoriet lied?" "Ja, Dreamers. Ze werd vroeger ook heel erg gepest, haar ouders gingen uit elkaar EN ze verhuisde met haar moeder naar de andere kant van het land waar dus niemand haar kende. Eigenlijk een 'Full Dreamer' dus" "Wow, moet heftig zijn geweest voor haar..." zucht ik medelevend. Merel knikt. Dan geeft ze mij plots een knuffel, "Omdat je zo lief bent steeds" zegt ze alsof ze mijn gedachtes kan lezen, "Ahh, verdien je! Je hebt veel meegemaakt de afgelopen tijd en dan verdien je het als er iets een beetje 'leuks' gebeurt. Zou ik het straks of morgen vertellen aan de jongens? Of wil je het zelf doen?" "Morgen en samen?" "Is goed" zeg ik. We gaan weer terug en ze vragen allemaal meteen wat er was, "Vertel ik morgen wel" roep ik, ze praatten nogal hard dus dat moest wel. "Oké" zeggen ze in koor, ik grinnik en ga goed liggen. "Slaap lekker allemaal!" roept Rein. Er worden wat dingen gemompeld en daarna is het stil.

"Ben je nog wakker?" hoor ik Merel na een tijdje, zacht vragen. "Jupp, kan niet slapen" "Ik ook niet..." zucht ze. Ik kijk haar aan en zie dat ze klaarwakker is, "Komt door de film of iets anders?" "Film" grinnikt ze. "Zullen we anders even naar beneden? Anders maken we de rest wakker" stel ik voor. Ze stemt in en we gaan zo zachtjes mogelijk, naar beneden. Ik pak 2 glazen en vul ze met water en ga dan naast Merel, op de bank zitten. Ze drinkt haar glas leeg en legt daarna haar hoofd op mijn schoot, "Ship jij Rein en Milou?" vraagt Merel terwijl ze mij aankijkt, "Hmm, ja eigenlijk best wel. Ze passen denk ik wel bij elkaar, jij?" "Jupp en je ziet zo dat ze echt gek op elkaar zijn! Ze moeten gewoon bij elkaar komen" zegt Merel enthousiast. Ik lach even en knik dan, "Ik ga morgen tegen Rein zeggen dat hij er gewoon voor moet gaan. Dat hij Milou moet gaan vragen" zeg ik vastbesloten. Dan blijft het even stil, "Zullen we nog even de televisie aan zetten?" stelt Merel voor. "Jaa is goed" ze zet de TV aan en BabyTV komt tevoorschijn, ik kijk Merel lachend aan. "Ja, de tv heeft problemen waardoor hij steeds naar BabyTV overspringt, echt geen idee" zucht ze. "Aha, grappig" zeg ik gemeend. Een tv die steeds naar BabyTV overspringt... oké? Ik zie dat ze door zappt en even stopt bij 13th street, waar nu NCIS op is, "Kijk jij dat?" vraag ik verbaasd. Zachtjes knikt ze, "Gaaf! Ik vind die Abby echt helemaal te gek!" zeg ik enthousiast, Merel begint te grijnzen. "Ik ook! Het is zoooo gaaf hoe ze dat allemaal doet! Later wil ik ook zo iets doen, lab dingen, microscopie en al dat soort spul... echt gaaf" ik grinnik even om haar enthousiasme en kijk dan weer naar de TV. Abby is net bezig met een 1 of ander vies goedje te bekijken onder de microscoop. Merel komt tegen mij aanhangen en zo kijken we naar NCIS, mijn favoriete serie....

Secret Love ft Daan ZwierinkWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu