Pov Daan.
Als ik mijn ogen open zie ik Merel vredig naast mij slapen, aangezien we beide doodop waren en geen zin hadden om een matras te zoeken, besloten we maar dat ze wel bij mij in bed kon. Zo voorzichtig mogelijk kruip ik uit bed, proberend Merel niet wakker te maken. Als ik sta zie ik dat ze nog steeds slaapt, gelukkig. Ik loop naar beneden, van plan een ontbijtje te maken. Ik zie dat mijn ouders al op de bank TV zitten te kijken, "Goeiemorgen" zeg ik schor. "Goedemorgen, lekker geslapen?" vraagt mijn vader grijnzend. Mijn moeder geeft hem een duwtje, "Ja heerlijk" zeg ik nog steeds schor. "Drink anders even wat" raad mijn moeder mij aan. Ik knik en loop naar de keuken om daar een glas water te vullen. Ik drink hem snel leeg en loop dan weer even naar de kamer, en ga op de bank zitten te kijken wat er op de TV is. Hij staat op Net5, wanneer niet? Mijn moeder weet altijd mijn vader over te halen om naar Net5 te kijken. Terwijl ik even kijk naar de serie wat op is, merk ik dat mijn ouders me aan kijken. Ik draai me om naar ze en kijk hun vragend aan, "Wat kijken jullie?" vraag ik lachend. "Niks" zeggen te tegelijk. "Jaja" mompel ik. "Was het gezellig gisteren?" aha, dat dus. "Ja hoor, bij jullie?" "Nope, zakenuitjes zijn doodsaai, altijd..." "Ahh, balen. Maar ik ga weer, doegg" zeg ik snel. Ik loop naar de keuken, gelukkig daar ben ik ook weer weg. Ik zag wel aan ze dat ze verder wouden vragen over wat we allemaal gedaan hebben, niet veel, maar heb gewoon geen zin om alles uit te leggen, dan gaan ze weer zeuren dat ik haar leuk vind. Oké, dat vind ik ook, maar als ze er over door zeuren is het gewoon niet leuk, van hun dan. Ik open de kastjes en haal er 2 borden uit en begint met het ontbijt maken. 4 broodjes, 2 met ontbijtspek, 2 met chocopasta. Ik weet nog niet precies waar ze van houd, maar hoop dat ze dit wel lekker vind. Ook pak ik 2 glazen en vul die met 'Taxi'. Ik zet alles op een dienblad en loop dan weer naar boven toe. Als ik boven ben is Merel geloof ik net wakker, ze kijkt me moe, maar glimlachend aan. "Hee" "Hee, lekker geslapen?" vraag ik. Ze knikt en gaat rechtop zitten. "Jij?" "Ook" zeg ik. Ik pak de stoel die bij mijn bureau stond en zet die naast het bed neer, zet daar het dienblad op en ga dan naast Merel zitten. "Ik heb een ontbijtje, het is niet veel maar ik kan altijd kbijmaken" "Ahw, dat het niet veel is maakt niet uit. 's Ochtends eet ik toch meestal maar 2 broodjes of zo." zegt ze. Ik knik en pak de glazen, waarvan ik 1 aan Merel geef, die hem dankbaar aanneemt en begint te drinken.
"Merel?" vraag ik na een tijdje in stilte te hebben gegeten. "Jaa?" "Vandaag komen er een paar vrienden van me, heb je misschien zin om te blijven? Ze zijn echt mega aardig en gezellig" "Uhm, ja leuk! Vind je dat niet erg dan? Dat ik er bij ben terwijl je met..-" "Nee vind ik niet, anders stelde ik het niet voor toch?" onderbreek ik haar lachend. Ze knikt, "Oké! Dan moet ik nog even mijn moeder appen" "Ze blijven ook slapen, dus als je nog een nachtje wilt" "Als mijn moeder dat oké vind, lijkt me leuk!" zegt ze, ik geef haar mobiel aan en ze begint al snel te typen.
"Ik moet dan morgen om 1 uur thuis zijn, we moeten nog naar mijn tante" ik zie dat ze het moeilijk vind, aangezien er tranen in haar ogen staan. "Is er iets met je tante?" "Ze uhm.. ligt in een coma, ze weten niet óf ze eruit komt. En als ze eruit komt is ze waarschijnlijk zwaar gehandicapt en dan word alles heel anders" verteld Merel. Er loopt een traan over haar wang, ik neem haar in en knuffel en dan begint ze echt te huilen. "Alles komt goed, anders ben ik er voor je" fluister ik. Waarom ik fluister, omdat harder praten nu niet lukt op de een of andere manier..
JE LEEST
Secret Love ft Daan Zwierink
Fiksi PenggemarLuuk is het kleine broertje van Merel. Op een dag moet Merel, Luuk naar een feestje brengen van 1 van Luuks vrienden. Sam... Maar wat als Sam een hele knappe broer blijkt te hebben?! Ze word verliefd op Daan, de broer van Sam. Daan voelt ook wel he...