Buat chapter ini, aku saranin kalian sambil dengerin Ost Boboiboy Rimba
.
.
.
Selama perjalanan masuk, mereka masih tetap berhati-hati walaupun sudah mengubah penampilan mereka seperti layaknya seorang kejahatan.
Begitu juga dengan boboiboy yang melepas topinya, agar tidak diketahui oleh ibubu.
"Wahhh! Besarnya kastil ni" Seru gopal dengan mata berbinar.
"Macam tak penah nampak kastil je budak ni.." Cibir ochobot.
"Shuhtt, kalau korang banyak cakap. Korang akan diketahui oleh orang-orang kat sini" Ujar adudu.
Terpampang jelas meja besar yang terletak ditengah-tengah ruangan kastil, sudah berkumpul para sahabat kejahatan yang bekerja sama dengan ibubu.
"Apa yang akan kite lakukan ni fang" Tanya gopal, takut.
"Kite akan ikut perbincangan mereka, dan duduk diantara mereka semua" Jawab fang.
....
Percakapan tu dibuka oleh ibubu, tapi sebelum itu ibubu sempat bertanya siapa tamu yang dibawa oleh adudu anaknya itu.
"Siapa yang kau bawa ni?" Tanya ibubu, mencurigakan.
"Ehmm, ini kawan kejahatan adudu ma. Diorang ingin ikut sertai penghancuran tu" Jawab adudu, menyakinkan ibubu.
"Erhk, benar. Kita semua ingin memusnahkan keempat planet tu untuk kepentingan bangsa kejahatan hahaha" Fang tergelak, agar ibubu yakin dengan diorang.
"Baiklah, kalau macam tu korang boleh sertai perbincangan ni" Putus ibubu.
Perbincangan tu dah dimulai, dengan rata-rata bangsa kubulus lah yang hadir.
-G-YA-YI-?-?-?-?-?-
B I
-F-A-TK-?-?-?-?-?-Kurang lebih denah tempat duduknya seperti itu, jadi yang berhadapan antara kubu boboiboy dan kubu kejahatan sebenar.
"Jadi kapan kita akan letuskan pertarungan tu?" Tanya salah satu kaum kubulus.
"Mungkin dalam jangka waktu yang dekat, tapi selebih pastinya.. Kita tunggu Tuan A untuk kepastian nya" Jawab ibubu.
KAMU SEDANG MEMBACA
SUNNOVA [S] √
Acak"Die kawan lame aku, mase aku kecik lagi" Pertarungan yang memang berisi sangat plot twist dari segala pertarungan, pertarungan ini akan pecah sesuai judulnya SUNNOVA. Terjebak diantara rindu dan musuh, itulah dia. Series SUNNOVA terbagi menjadi 4 j...