3.bölüm

808 37 4
                                    

Doğa'nın ağzından
Sabah alarmın sesiyle kalkamamıştım çünkü telefonum bozulmuştu ve bugün yaptırmam yapıyordu.

Hızlıca hazırlandım okul kıyafetim olmadığı için altıma siyah bir kot pantolon ve siyah bir tshirt giymiştim. Zambak kokulu parfümü sıktım. Rimel sürüp kirpiklerimi kıvırmıştım. Geçen seneki sırt çantamı yanıma aldığımda annemin yanına gitmiştim ve çıktığımı haber vermiştim.

Otobüs kartımı almayı unuttuğumu fark ettiğimde eve geri dönüyordum ki o çıktı Ayaz Saraçoğlu dün bana söylediklerine kırılmıştım kim olsa kırılırdı. O dışarı çıkarken ben eve girmiştim. Hemen alt kattan otobüs kartımı alıp çıkmıştım. Hızlıca otobüs durağına vardığımda otobüs tam kalkmak üzereydi tam zamanında yetişmiştim. Okula 10 dakika mesafede indiğimde hızlıca okula doğru yürümüştüm.

Müdürün yanına gitmem gerektiğini söylemişti Yaman Bey o yüzden gittim kendimi tanıttım ve beni sınıfa götürdü hoca derse girmişti ve bizde ondan sonra girmiştik.

Kendimi tanıtmamı söylediğinde Doğa Ak demiştim yeterliydi. Herkesin yanına baktığımda doluydu tek bir yer hariç o da bir kızın yanıydı hocada oraya geçebilirsin dediğinde geçip oturmuştum. "Merhaba ben Doğa." "Merhaba bende Mina." "Bir şey sorabilirmiyim?" "Tabi" "Melis'in sınıfı nerede acaba biliyormusun?" "Hee sen dünkü kızsın o kafasından aşağıya meyve suyu dökülen." "Kardeşimiydin dün senden kardeşim diye bahsetmiştide." "Hayır kuzeniyim ama beni kardeşi gibi görür o yüzden.""Tamam 11/A da o."

İlk günden ders işlemediği için ders boyu Mina ile sohbet etmiştik. Tabi tüm ders boyunca beni izleyen Ayaz'dan bir haberdim.

Teneffüste 11/A'ya gittiğimde Melis'in gelmediğini öğrenmiştim. Umarım dünkü mevzudan dolayı kendini suçlamıyordur.

Arkamı döndüğümde karşımda Ayaz'ı görmüştüm. Tam yanından geçecektimki kolunu koydu öteki taraftan geleceğimde öteki kolunu en son "Ne yapıyorsunuz?" diye sordum yüzüne bakmadan "küsmüyüz hizmetçinin kızı. Sizli bizli konuşmalara geçmişiz." "Hayır Ayaz Bey benim sizinle küs olma gibi bir hakkım yok sonuçta sizin dediğiniz gibi ben hizmetçinin kızıyım." "Haddini bilmen hoşuma gitti şimdi sen ne yapıyorsun biliyirmusun müdürün odasına gidiyorsun sınıfını değiştirmesini istiyorsun." "İstedim zaten sabah tek boş kontenjan sizin sınıftaymış değiştirmedi. Ayrıca çıkarmasınız önümden emin olun sınıfta varlığımı bile hissetmezsiniz." "Umarım öyle olur hizmetçinin kızı." Hala önümden çekilmediğinde çıkmak için hamle yaptığımda kokumu içine çektiği fark etmiştim. "Ne yapıyorsunuz?" yakalanmış gibi "Ne yapıyormuşum?" "Az önce beni kokladınız." "Hayır öyle bir şey yapmadım." "Tamam öyle olsun şimdi çıkarmısınız önümden?" Bu sefer kolunu açtığında hızlıca oradan uzaklaşmıştım.

Tüm hocalara kendimi teker teker tanıttığımda onlar kendi dersini ismini ve soyisimlerini söylüyorlardı. Hiçbir hoca ders işlememişti ve öğle arası gelmişti en son sınıftan çıkan ben olduğumda ellerimi yıkamak için lavaboya gitmiştim. Yemekhaneye gittiğimde kendime yemek aldığımda Mina'ya doğru ilerlemiştim. Ama birisi ayağıma çelme takmıştı ve yemek tepsisiyle birlikte yere düşmüştüm tabikide üstümde batmıştı. Ayağa kalkarken yeniden birileri tarafından başıma yediğim ayranla o da yemeğe tuz olmuştu. Yemekhanedeki herkes bana bakarken ben sadece bir kişiye bakıyordum ve o da bana gülerek bakıyordu.

Ayağa kalktığımda Mina çoktan yanıma gelmişti. Ve bana yeni giyinebileceğim kıyafet vermişti hızla duş alabileceğim odalardan bir yere gittiğimizde "sınıftan çantamı getirirmisin?" "Evet." derken koşarak sınıfa gitmişti. Bende saçımı yıkadıktan sonra hızlıca Mina'nın verdiği yedek kıyafeti giymiştim. Saçlarımı topuz yaptığımda ıslaklığın belli olmaması imkansızdı.

Hizmetçinın kızıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin