Yazarın ağzından
Sınav haftası resmen başlamıştı. 1 gün sonra başlayacaktı. Zaman çok hızlı geçiyordu. İlk sınavları matematikti. Serkan Melis'i çalıştıracaktı. O yüzden Melis ve Leyal Serkan'ların evine gidiyordu. Aslında herkes orada bulaşacaktı. Ama melis'ler geç kalmışlardı.
Kapıyı çaldıklarında hemen açılmıştı içeri girip çalışan kadına ceketlerini verip salona doğru gittiler.
"Biz geldik." Diyerek coşkulu bir şekilde girdi içeri Melis.
Leyal onun aksine sessiz girmişti yaptıklarından hâla utanıyordu Gazel kendisinin suratına bile bakmıyordu. Önündeki test kitabıyla cebelleşiyordu resmen zaten geldiklerinde ilk bir an bakmıştı sonra tekrar test kitabına dönmüştü.
"Hoşgeldiniz niye geç kaldınız bu kadar assolist gibi sondan geliyorsunuz." Diyen Doğa'ya cevabı Leyal vermişti.
"Ablam biraz süslendi de o yüzden geç kaldık."
"Hiç şaşırtıcı olmadı sanki podyuma çıkacaksın Melis akşama bu halinden eser kalmayacak biliyorsun değil mi?" Devam etmişti Doğa.
"Biliyorum ama olsun sonuçta insan içine çıkıyoruz önemli böyle şeyler."
"Tamam hadi otur da başla çalışmaya sonra kalacaksın valla."
Mina Doğa'nın aksine "çok güzel olmuşsun Melis kendine bu kadar özenmen ne kadar güzel keşke bende o kadar özenebilsem hiç uğraşmıyorum. Tabii insanın fiziği de güzel olunca her şey çok yakışıyor."
"Ayy canım çok teşekkür ederim bak Doğa gör de örnek al birazcık."
"Aynen biraz alırım ama sonra otur çalış şu sınava döveceğim seni valla."
"Ay tamam neye kızıyorsun hem çalışmamın çok faydası olmayacak unutmaki ben asla ama asla matematik yapamıyorum."
"Sen gelmeden önce burası daha sessizdi biliyormusun? Otur şuraya gerçekten az kaldı sinirliyim zaten sana patlarım."
"Tamam oturdum sakin." Derken gerçekten oturmuştu masada tek boş olan yere Serkan'ın yanına zaten Serkan çalıştıracaktı şuana kadar olan tüm matematik sınavlarından kalmıştı. Ama özel okul olduğu için sözlüklerle geçecekti ve tabii ki öyle oluyordu para veriyorlardı okula sonuçta hatta geçmemiz için sınav puanına ekleme yaptıkları da oluyordu.
Leyal ablasından önce oturmuştu zaten Gazel'in yanına eğer git yanımdan derse burada tek 10. Sınıfın kendisi olduğunu söyleyecek ve kendisini affettirmek için her şeyi yapacaktı. Deli gibi pişman olmuştu. Gazel yanına oturan bedeni fark ettiğinde ayağa kalkmış ve masanın üstündeki bardağını alıp Melis'e bakmıştı "bir şey içer misin Melis?"
"Olur kahve getirebilirmisin sütlü olsun ama."
"Tamam tabii olur geliyorum birazdan."
Gazel Leyal'den kaçmak için çıkmıştı tabii ki de. Ama Leyal buna izin vermeyecekti. Peşinden ayaklandı ve mutfağa gitti. Gazel kahve makinesiyle uğraşıyordu en sonunda başardığında bardak almak için arkasını dönmüştü ki Leyal'i gördü. Bardağı alıp önüne döndü ve beklemeye başladı. Asla yüzüne bakmak istemiyordu haklıydı da. Ama Leyal'in öyle bir niyeti yoktu konuşacak ve kendini affettirmek için her şeyi ama her şeyi yapacaktı.
"Bana sormadın ama bende içerim kahve nasıl yaptığın önemli değil." Kelimeleri dökülmüştü dudaklarından.
Gazel cevap vermemişti. Vermeye de niyeti yoktu. Ama sonunda iki kelime döküldü dudaklarından "kendin yap." Bu kadardı işte eski arkadaşlarına tavrı bu kadardı Gazel'in.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hizmetçinın kızı
Chick-LitÇalışarak kendi hayatını kurtarmak isteyen Doğa annesinin yeni çalışmaya başladığı yerdeki evin büyük oğlu Ayaz ile neler yaşayacak? önce hangisi aşık olacak?