Özet:Şafak Bilge, annesinin epilepsi hastalığı sebebiyle arkadaşı tarafından para bulmak vaadiyle girdiği işin sonucunda hırsızlıkla suçlanarak Zümrüt Kararlı tarafından yakalanır. Zümrüt Kararlı, kendisini polise teslim etmeme karşılığında kendi evinde yaşamaya başlaması ve en küçük oğlu Feza'nın ölüm sebebini araştırmasını istemektedir. Şafak annesini kurtarma umuduyla bu teklifi çaresizce kabul ettikten sonra ailesine şehir dışında bir işe girdiği yalanını söyleyerek Kararlı Yalısı'na yerleşerek şüpheli listesini oluşturmaya başlar. Fırat Kararlı'dan özellikle çekinmekte ve hırsızlık olayı yaşandığı gece onun otel odasına giren kişi olduğunu gizlemeye çalışmaktadır. Yalıdaki insanların kimisinin çok sakin, kimisinin çok öfkeli ve hararetli göründüğü bu kalabalık ailede herkesin farklı amaçlarının olduğunu, özellikle evin babası Hikmet Kararlı öldükten sonra mirastan kalan payın çok büyük bir önem arz ettiğini öğrenmiştir. Zümrüt Hanım'ın bir gece kötüleşerek hastaneye kaldırılmasının ardından sözleşme protokolündeki maddelere uyarak evdeki görevini devam ettirmeye çalışmakta, bu işten zarar görmeden sıyrılmak ve annesini kurtaracak tüm parayı kazanmak istemektedir.
BÖLÜM 6: YILAN YUVASI
Anılar defterinde gül yaprağı
Gibi unutuldum kurudum
Başıma düşmüş sevda ağı
Bir başıma tenhalarda kahroldum
Sen kimbilir, rüzgârlı eteklerinle
Kimbilir hangi iklimdesin, ben
Sensiz bu sessizlikle
Deli gibiyim sensiz
Bu sessizlikle
Anılar Defterinde Gül Yaprağı,
Cahit ZarifoğluÖdenmesi gereken bedellere teğet geçip yaşamaya devam ederken hayatımın nasıl bir faciaya sürüklendiğini düşünüyordum. Koskoca bir hayat gözlerimin önünde nasıl böyle kayıp giderdi? Hayallerim nasıl böyle gaddar ellerce kirletilebilirdi? Yaşanılan her şey fazlasıyla gücüme gitse de ağzımı açıp tek kelime edemiyor, çıtımı dahi çıkaramıyordum.
Derin suskunluğum Fırat Kararlı'nın şüpheli bakışlarını bir kez daha üzerime çekmişti.
"İyi misiniz?"