Gunes coktan batmis etraf kararmaya baslamisti.
Herkes buyuk kayalarin yanina kosmaya baslamisti.Danny de yavasca arkalarindan ilerledi.
Olan biteni anlamaya calisiyordu.Danny'nin omzuna bir el dokundu.Yaklasik 12-13 yaslarinda olan tatlı,biraz kilolu kucuk bir cocugun eliydi.Kayrandaki en kucuk kisi olabilirdi."Hey caylak merhaba,Buralarda pek dolasmazsan iyi olur."
"Merhaba kucuk cocuk,Neden herkes bana bunu soyluyor?Siz dolasiyorsunuz da benim niye oldugum yerde kalmam isteniyor anlamiyorum."
"Sadece guvenligin icin caylak,Bu arada ben Chuck."
"Memnun oldum Chuck,Ben hicbir sey hatirlamiyorum uzgunum ismimi bile bilmiyorum."
"Birkac gune hafizan yerine gelir merak etme caylak.Ben de ilk geldiğimde senin gibiydim."
"Neden herkes birden bire buraya kosmaya basladi bu taslarin amaci ney neden burada bekliyoruz?"
"Kosucular kapi kapanmadan labirentten cikmalari gerekiyor."
"Labirent mi kosucular mi? Bunlar ne demek?Bu taslar bir kapi mi?"dedi merakla.
"Keske suan soylemeseydim,Zamanla ogreneceksin,Gelmek uzereler."Labirent denen yerden 2 tane cocuk soluk soluga kosarak buraya geliyorlardi.Herkes kenara cekildi.
Kosucular kizi incelemeye basladilar.Ardindan kizi hic gormemis gibi kayrana dogru hizlica ilerlediler.Kiz labirenti dikkatlice inceliyordu.Kalabalik uzaklasmisti.Bir anda kapi yuksek bir sesle titremeye basladi.Kiz yere kapaklandı.Cok guclu rahatsiz edici bir ses belirdi,Labirentin kapisi kapaniyordu.
Kizin meraki iyice artmisti.Hersey birden bire gelisiyordu.Kiz kapi kapandiktan sonra oradan uzaklasip digerlerinin yanina gitti.Gally sinirli bir sekilde kiza yaklasiyordu
"Sen napiyorsun orada!Amacin ne senin olmek mi?Sana demedik mi kayrandan ayrilma diye!"
"Sadece merak ettim.Neden o cocuklar labirente girdiler? Dedi urkek sesle.
"Her seye burnunu sokma.Cok berbat bir caylaksin!Senin gibisiyle ilk kez karsilasiyorum.Ustune vazife olmayan seylere karisma ve bir daha labirentin yakininda bulunma sadece burada kal!" Dedi bagirarak.Danny "Tamam"demekle yetindi.Gally'i hic sevmemisti.Zaten çocuğun öyle bir gıcık bir yüzü vardı ki...
Kayranda aksam olmustu.Kayranlilar ates yakip etrafta toplasmislar,sohbet ediyorlardi.Kosucular ise coktan agaca yapilan yataklarinda uyuyorlardi.Danny'in karni cok acikmisti.Ama nerede yemek yendigini bilmiyordu doğal olarak.Yaninda oturan Alby'e sormaya karar verdi
"Sey Alby burada nerede yemek yiyoruz? Aslinda sormayacaktim ama kimse yemek yemeye kalkmadi."
"Mankafa kendin bulamiyor musun?Buraya bos bos durmaya herseyi bizden beklemeye mi geldin?"Kayranda kimsenin bos durmasina izin verilmiyordu.Herkesin bir isi olmak zorundaydi.
Danny sinirlenmeye baslamisti.Agzini acip tepki verecekti ama agizi acmadi.
"Pekala,Sen tek basina burayi anlayamayacaksin.Yarin sabah Newt sana her yeri gösterir.Mutfak da tam karsindaki kulubede,yemek kaldiysa yersin kalmadiysa ac kalirsin.Eger tezgahta yemek yoksa dolaba bak ama Tava'a yakalanma yoksa haddini bildirir."
"Peki tesekkur ederim."Dedikten sonra kiz kulubeye dogru ilerledi.Kayranda yaklasik kac tane kulube vardi sayamiyordu.Mutfak biraz bakimsizdi bakima ihtiyaci vardi.Ocak,Bulasik makinesi,Kettle ve isik vardi.Buraya elektrik nereden geliyor?diye dusundu.Dusuncesi karnindan gelen gurultuyla kisa surdu.
Tezgahta sadece 1 tane hazir sandvic vardi.Sandvici alip oradaki kucuk tahtadan yapilmis masaya gecti.Hizlica sandvici yedi.Uzun zamandir susuz kaldigini farketti.Cesmeye yoneldi ama bardak bulamamisti.Suyu acip eli ile icti.
İsigi kapatip mutfaktan cikti.Mutfagin karsisinda digerlerinden kucuk bir kulube daha vardi.Kiz merakla kulubeye yaklasti.Yaklastikca su sesi geliyordu.Kiz duraksadi,Aklina bir anda o kulubenin banyo olabilecegi geldi, Sonradan bunun sacma oldugunu dusundu.Ama dogru olabilirdi.Bu insanlarin pis kalmasi imkansizdi.Cunku hicbirinin uzerinde ufak leke bile yoktu.-Hayvanlarin bakimini yapanlar haricinde.-Sonucta kosucular da ağac eve gittiklerinde temizler idi.
-Kayranlilar kocaman bir agac evde kaliyorlar idi.Bazilari ise disarida yatiyorlardi.-
Kiz olanlara anlam veremiyordu Kayran denilen yerde mutfak ve bir banyo?
Kiz iyice meraklandi.Kulubenin ufak bir cami vardi.Kiz iceriye bakip bakmama karsisinda dusunup durdu.Sonradan goz ucuyla bakmaya karar verdi.
Yavasca gozlerini oraya dikti ve hemen geri cekti.Bir kayranli banyo yapiyordu.Ama sadece saclarini gormustu.Kiz oradan uzaklasti.Banyo yapan kisi yanlis anlayabilirdi.Danny agac eve dogru yoneldi.Atesin etrafinda da kimse kalmamisti.Bos olan yataga yerlesti.Ama hic uykusu yoktu.Tavani izleyerek uzun dusuncelere daldi.Gecmis hayatina dair birseyler hatirlamaya calisti ama ufak bir sey bile hatirlayamayinca sinirlendi.Yan tarafina donup uyumaya karar verdi.Ama bir turlu uyku tutmuyordu.Her 5 dakikada bir gozlerini aciyordu.
Kayranda ilk gunu cok enteresan gecmisti.Herkes ters davraniyordu,Garip bir ortamin icindeydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
live or die[𝚃𝚑𝚎 𝙼𝚊𝚣𝚎 𝚁𝚞𝚗𝚗𝚎𝚛]
Science FictionOnca çocuğun anlamsız bir şekilde aynı ortamda bulunduğu garip bir yer, Hafızaları silinen onca insan,İşin tuhaf tarafı burada hiç kız olmamasıydı. 4 tarafı devasa duvarlarla korunan bir Kayran, Kayran denen yerde bir yaşam vardı. Haftada 1 kez Kayr...