Berita Mengejutkan

164 9 0
                                    

Selamat membaca 🤗

🌹🌹---🌹🌹


Aiman telah menyelesaikan sebagian pekerjaan di kantor. Selebihnya ia meminta Shiha untuk menyelesaikan secara keseluruhan. Ia sudah memikirkannya secara matang mengenai permintaan Syifa dan Syaifa yang ingin pergi ke Indonesia menemui Nasy.

Waktu sudah memasuki petang, Aiman dari kantor langsung menuju ke rumah sakit. Sesampai di rumah sakit, Aiman masuk menuju ke kamar kedua putrinya di rawat. Mengucap salam lalu masuk dilihatnya Syifa, Syaifa, dan Mak Imah sedang mengobrol dengan seseorang di ponsel. Semua menoleh ke arah Aiman yang baru saja masuk.

"Assalamualaikum." ucap Aiman.

"Wa'alaikumussalam. Papa...." teriak Syifa dan Syaifa serentak.

"Wa'alaikumussalam, tuan dah balik?" tanya Mak Imah.

Mak Imah menghampiri Aiman yang baru saja pulang.

"Hm...dah. Cam mana dengan budak, dah makan?" tanya Aiman.

"Dah, tuan. Makan ubat pun dah." jawab Mak Imah.

"Alhamdulillah, dengan sapa dorang borak tu?" tanya Aiman ingin tahu.

"Ohh itu, dengan Cik Nasy. Tadi Cik Nasy call saya tanya pasal kabar dorang." jawab Mak Imah.

"Tuan dah makan? Kalau belum biar saya belikan kat luar." tanya Mak Imah.

"Eh...takyah. Lapar pandai lah saya cari sendiri." jawab Aiman.

"Aach ni tadi saya singgah kejap beli roti kat kedai." ujar Aiman memberikan kantong isi roti ke Mak Imah.

"Banyaknya, tuan. Sapa nak habiskan?" tanya Mak Imah tercengang.

"Nanti Mak Imah bawa lah balik juga untuk kat rumah." jawab Aiman.

"Iya lah. Terima kasih, tuan." ucap Mak Imah.

"Oh ya tuan, tak terasa dah petang ni. Saya minta balik dulu ya, tuan." tambah Mak Imah.

"Ya lah, lagi pun dorang esok pagi dah boleh balik rumah dah."

"Ya ke? Syukur Alhamdulillah."

Aiman memandang Syifa dan Syaifa yang sedang asyik mengobrol dengan Nasy di ponsel.

"Kalau cam tu saya nak bepadah kat dorang dulu ya, tuan."

"Ya."

Mak Imah pun menghampiri Syifa dan Syaifa yang sedang mengobrol sekaligus pamitan juga dengan Nasy. Selesai pamitan, Mak Imah langsung keluar meninggalkan kamar Syifa dan Syaifa. Syifa melihat sang ayah sedang mengambil sesuatu dari kantong belanjaan. Ia memanggil Aiman untuk mendekat.

"Papa sini..." ajak Syifa.

"Papa sini..." ajak Syaifa lagi.

Aiman menghampiri Syifa dan Syaifa yang masih mengobrol dengan Nasy.

"Ya ada apa?" tanya Aiman.

"Cakap lah sesuatu kat Nasy."

Aiman menoleh melihat wajah Nasy di ponsel. Mereka sedari tadi melakukan panggilan video. Dengan canggung dan salah tingkah Aiman menyapa Nasy.

Aiman berdehem.

"Hai...apa kabar?" tanya Aiman.

"Alhamdulillah, baik. Cik Aiman juga apa kabar?" tanya Nasy balik.

"Sama, Alhamdulillah." jawab Aiman.

"Bagaimana keadaan mereka Cik? Apa ada perubahan?" tanya Nasy lagi.

Semaian Dua Arah CintaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang