Selamat membaca 🤗
🌹🌹---🌹🌹
Seperti yang katakan oleh Nasy. Sebelum pulang ke Indonesia, ia harus menemui Syifa dan Syaifa terlebih dahulu. Agar mereka tidak merasakan kesedihan. Syifa dan Syaifa sangat menyayangi Nasy. Bahkan mereka juga pernah menawari Nasy untuk menjadi ibu sambung mereka. Nasy tidak menafikan karena itu hanya sebatas gurauan saja.Keesokan paginya, Nasy menemui Syifa dan Syaifa di kediamannya. Nasy pergi ke sana menggunakan taksi. Nasy mengetuk pintu, ketukan pertama tanpa ada sahutan. Ketukan kedua barulah pintu itu terbuka. Seorang pembantu rumah Mak Imah. Nasy tidak mengucapkan salam.
"Eh...Cik Nasy."
"Assalamualaikum, Mak Imah." ucap Nasy.
"Wa'alaikumussalam. Nak cari budak-budak ke?"
"Iya, Mak."
"Oke, kejap ye. Eh mari lah masuk, jemput duduk ehh. Kejap Mak panggil dorang."
"Baik, Mak. Terima kasih."
"Sama-sama. Kejap ehh."
"Mmm...Mak. Saya mau nanya, Cik Aiman ada gak?"
"Ohh...Cik Aiman keluar bandar hari ini. Biasa lah bisnis, hari-hari cuti pun kena buat kerja jugak."
"Ohhh... seperti itu. Kapan pulangnya?"
"Malam nanti balik lah tuh. Oh ya Mak Imah panggil dorang ye."
"Aa...ya, Mak."
Mak Imah memanggil Syifa dan Syaifa yang berada di kamar sedang bermain. Dikarenakan hari ini hari Minggu, Nasy berencana ingin membawa mereka pergi jalan-jalan ke taman. Jikalau Syifa dan Syaifa diizinkan keluar oleh Aiman pikir Nasy. Sambil menunggu mereka turun.
Nasy mengirim pesan singkat ke Aiman. Ingin meminta izin keluar membawa Syifa dan Syaifa yang didampingi oleh Mak Imah. Tidak ada balasan dari Aiman. Pesan WhatsApp hanya tercentang dua abu-abu. Tidak lama terdengar suara pesan WhatsApp balasan dari Aiman. Yang berisi Aiman mengizinkan membawa mereka tapi hanya sebentar.
Nasy pun langsung menyetujuinya. Nasy tidak masalah lama atau sebentar. Yang penting Nasy bisa meluangkan waktu sebelum pulang ke Indonesia. Selain Syifa dan Syaifa, Nasy juga merasa berat meninggalkan mereka berdua. Ia merasakan kenyaman bersama mereka dan juga merasa terhibur. Nasy juga menyimpan foto mereka berdua sebagai kenangan.
Mak Imah telah di depan kamar Syifa dan Syaifa mengetuk pintu.
Tuk tuk tuk (suara mengetuk pintu)
"Syifa...Syaifa. Ada tetamu nak jumpe korang tu kat bawah."
Krek krek krek (suara pintu terbuka)
"Sapa Mak. Kawan kitorang ke? Kalau kawan kitorang kat sekolah tak nak keluarlah. Cakap je kitorang tengah sibuk." ucap Syifa.
"Bukan. Keluar lah kejap, korang pasti suka. Eh, mana Syaifa?"
"Tu ada tu... tengah main game."
"Syaifa...ohhh Syaifa." panggil Mak Imah didepan pintu kamar.
"Ya ada apa, Mak. Papa dah balik ke?"
"Eh, tak. Bukan papa, tapi...." tahan Mak Imah.
"Tapi sapa, Mak?" tanya Syifa.
"Mesti Aunty Mila, tak nak lah." ujar Syaifa.
"Bukan...Akak Nasy kat bawah tengah tunggu korang."
Syifa dan Syaifa kaget merasa senang. Mereka berdua langsung turun ke bawah menghampiri Nasy yang duduk di ruang tamu. Dengan tergesa-gesa, Syifa dan Syaifa menuruni tangga. Membuat Mak Imah cemas hampir mau pingsan melihat tingkah mereka. Syifa dan Syaifa berlari langsung memeluk erat Nasy.
KAMU SEDANG MEMBACA
Semaian Dua Arah Cinta
RomansaSemaian Dua Arah Cinta Mengisahkan seorang gadis cantik berhijab dari Negara Indonesia bernama Nazla Asyifa. Ia melakukan studi tour di Negeri Malaysia, Kuala Lumpur mengenai arkeologi di Islamic Arts Museum Malaysia dan beberapa museum lainnya. D...