Deel 13 (beetje heftig deel)

98 4 2
                                    

Pov matthy
Ik lig bij rob, ik heb honger dus ik wil opstaan maar dan besef ik me dat raoul waarschijnlijk beneden is.
Ik vraag rob om op raoul's snap locatie te kijken waar hij is.
"Hij is bij schaap-citroen" zegt rob tegen mij.
"Oke dan ga ik even wat te eten pakken" zeg ik en ik sta op.
Ik loop naar beneden en zie daar koen en milo zitten.
"Hee maatje, ik hoorden dat we wat was gebeurd in de parkeergarage " zegt koen.
"Ja klopt, het is nu te lang om uit te leggen en anders kan je het aan rob vragen" zeg ik.
Koen knikt en kijkt weer naar zijn telefoon.
Ik loop naar de koelkast en kijk of daar iets lekkers is, maar nee.
Ik kijk in de vriezer en zie daar bevroren fruit liggen, daar kan ik een smoothie van maken.
Ik pak het fruit en doe het in de blender met wat soja melk, raoul wil geen echte melk in huis hebben want ja, dat is van een koe.
Ik mix alles samen en het wordt al snel een smoothie.
Ik doe het in een kommetje en pak een lepel, ik wil ermee naar boven lopen maar dan hoor ik koen zeggen: "let op dat je niet op het witte dekbed knoeit he"
"Jaja" zeg ik
Ik loop naar boven en eet daar mijn smoothie samen met rob op.
"Ik heb vandaag controle bij het ziekenhuis, ga je mee?" Vraagt rob aan me.
"Ja hoor, maar het kan zijn dat ik 10 minuutjes later komt want ik moet nog wat dingen doen" zeg ik.
Als rob, milo en koen al neer het ziekenhuis zijn zit ik een potje FIFA te spelen, rob zei dat ik zijn headset ook op mocht dus dat deed ik ook.
Ik hoor de voordeur dus ook niet open gaan.
Voordat ik het weet staat raoul in de deuropening, ik schik ervan en schiet naar achter.
"Ben je al een beetje afgekoelt" vraagt raoul boos.
"Jahaa" zeg ik chagrijnig.
"GA JIJ OOIT NOG NORMAAL DOEN GODVERDOMME" schreeuwt raoul.
Het laat me denken aan mijn broer dus ik bedek mijn hoofd met mijn armen, maar dat heeft geen nut.
Ik voel een sterke hand de achterkant van mijn shirt vastpakken en voor ik bet weet hang ik in de lucht. (Ik ben niet zo groot namelijk)
Ik hoor raoul allenmaal dingen schreeuwen maar ik kan niet luisteren. Voor ik het weet heb ik al een klap gevangen met mijn gezicht en lig in op de grond.
"En beter hou je je mond hierover tegen je vriendje he" zegt hij dreigend.
"Ja ja sorry" zeg ik met tranen achter mijn ogen branden.
Ik sta op, alles doet pijn.
Ik ga op het bed van rob liggen, ik lig op mijn zij en heb pas door dat ik een bloedneus heb als ik een rood vlekje in het laken zie zitten.
"Shit" zeg ik terwijl ik er naar kijk.
Een uurtje later is iedereen weer thuis en wil ik de bloedvlek bedekken, maar dat gaat moeilijk.
Als rob de kamer weer binnen loopt en op bed wil gaan liggen ziet hij de vlek meteen.
"Maatje heb je een bloedneus gehad?" Vraagt rob.
Ik knik en ik barst in tranen uit.
Ik hoor raoul de trap op lopen dus doe alsof er niks gebeurd is.
Als ik raoul hoor weggaan leg ik alles uit aan rob, zo te zien is hij HEEL boos op Raoul, ik probeer hem te vertellen dat hij niks moet doe maar daar luisterd hij niet naar.
Hij springt op uit bed en rent heel snel naar raoul toe die beneden staat.
"WAT IS ER MIS IN JOU HASSES" hoor ik rob schreeuwen.
"WAT MOET JE" schreeuwt raoul terug.
"WAT IK BEDOEL IS: JIJ VINDT HET SCHIJNBAAR NORMAAL OM EEN KIND EEN BLOEDNEUS TE SLAAN TERWIJL HIJ OPKWAM VOOR ZICHZELF" schreeuwt rob terug.
"DAT IS GEWOON KARMA, MAAR HEEFT HIJ JOU DAT ALLENMAAL VERTELD" schreeuwt raoul.
"JA EN DAT WAS HEEEEL VERSTANDIG" roept rob terug.
Raoul rent naar boven en dan naar rob zijn slaap
kamer, achter hem rent rob.
"WAT BEZIELT JOU MONGOOL" roept raoul naar mij.
Ik krijg meteen tranen in mijn ogen.
Hij heeft me aan mijn kraag gepakt en 2 klappen gegeven, dat rent rob de kamer in.
Raoul gooit me tegen de muur en rent dan weg.
"MONGOOL" roept rob er nog even achteraan.
Koen en milo staan ondertussen ook in de kamer.
Daar lig ik dan, tegen de muur aan met een bloedneus, blauwen plekken en een losse tand.
Rob, milo en koen zitten om mij heen.
Rob huilt bijna en milo en koen zitten net grote ogen naar me te kijken.
"Het gaat wel goed hoor jongens" zeg ik kreunend.
"Nee dat gaat het niet, ga op bed liggen schat" zegt rob geruststellend.
"Ik hou van je" zeg ik.
"Ik ook van jou maatje" hoor ik rob zeggen, maar ik val al in slaap...

De vlucht van ons levenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu