Pov matthy. Raoul is thuis en rob wil het nummer bellen die de politie aan ons heeft gegeven, ik smeek hem om niet te bellen naar hij doet het toch.
Even later horen we de bel gaan en robbie doet open, hij laat de agenten binnen en gaan aan tafel zitten.
Rob roept mij en raoul erbij, we zaten bijde boven dus als ik van de trap af wil lopen fluistert hij in mijn oor: "beter hou je je muil dicht anders krijg je nog een klap"
Ik krijg er tranen in mijn ogen van maar ik hou me in en loop baar beneden, ik ren naar robbie toe en vlieg hem in zijn armen, ik barst uit.
De agenten kijken me vreemd aan.
"Wat is er maatje?" Vraagt rob aan me.
"I-ik vertel het zo wel" zeg ik stotterend.
Ik ga langs rob zitten en raoul tegenover mij.
"We zijn eerder deze week hier gekomen om een ongeluk in de parkeergarage"
"Dat klopt ja" zegt raoul boos.
"En mishandeling" zegt de rechter agent.
Bij raoul verdwijnt zijn grijns snel.
"Meneer het lam wilt u uw kant van het verhaal aan ons uitleggen?" Vraagt de linker agent.
Ik knik en leg alles uit, ook over raoul wil ik beginnen maar dan krijg ik een schop tegen mijn been, de tranen branden achter mijn ogen.
Ik leg mijn hoofd op rob zijn schouder, uiteindelijk gaat raoul even naar de wc dus leg ik heel snel uit wat hij heeft gedaan.
De agenten kijken me met grote ogen aan.
Als raoul terug komt doen we alsof er niks is gebeurd en praten we gewoon weer verder, Raoul mag ook zijn kant van het verhaal doen en Robje ook.
Als het gesprek voorbij is staat iedereen op, uit het niets word raoul geboeid en meegenomen.
"U miet worden veroordeeld voor mishandeling en dreiging" zeg de politie.
"WAT, IK HEB NIKS GEDAAN" roept raoul.
"Jawel" zeg ik kalm.
"JIJ VIEZE VUILE SNITCH" roept raoul nog als ze bijna bij de politie auto zijn.
Ik glimlach en Robje ook.
"Ik zij toch dat het beter was" zegt rob als hij mij knuffelt.
"Je had gelijk" zeg ik schuldig.
Hij ziet dat ik me schuldig voel en geeft me een kus.
We lopen naar boven en gaan samen op het bed liggen, ik sla een arm om hem heen en speel met zijn mooie bruine haar.
Ik leun naar hem toe en val in slaap...
"Slaaplekker schat" hoor ik hem nog zeggen.
"Mhm" zeg ik terug.
JE LEEST
De vlucht van ons leven
MaceraAls Milo, Matthy, Robbie, Koen en Raoul samen op vakantie gaan, verwachten ze niet dat het zo zou lopen. Nu denk je vast: wat bedoelt ze met "zo" dat lees je wel in het Boek.