🦋 BAB 17 🦋

11.4K 370 8
                                    

Melihat sekilas jam di pergelangan tangan menunjukkan jam 4.50 petang saat ini.

Muka bangun berdiri sambil tangan mengemas barang-barang yang berselerak di atas meja.

Segala peralatan yang digunakan hari ini dibersihkan dan letakkan dimeja bersebelahan singki.

Mengatur langkah ke meja kerjanya.

Mengambil telefon,tas tangan dan beberapa barang untuk dibawa pulang.

Pintu dikuak dan berjalan ke arah kaunter dihadapan klinik.

"Ari,saya dah nak balik.Untuk esok ada berapa appointment?ada surgery tak?." tanya Izza pada pembantunya itu.

"Untuk esok ada dua appointment je doktor.Braces dan whitening,takda surgery doktor." balas Ariana sambil mengerling komputer dihadapannya itu.

Melihat jadual kerja dokter itu.

"Okey baik.Saya balik dulu la ya.bye Ari." balas Izza lembut sebelum berlalu keluar.

Berjalan perlahan menuju ke keretanya yang diparkir dihujung kaki lima sana.

Kelihatan seorang lelaki berdiri menyandar tubuh dikereta mewah Audi Q8 dengan berpakaian kemas dan berkasut.

"Eh puan..hai " pantas disapa wanita itu saat mata mereka berpandangan.

"Awak siapa?." Tanya Izza hairan.

"Ohh lupa..saya Rehal." balas lelaki itu

"Rehal?." berkerut dahinya Izza

"Ya puan,nama saya Rehal.Bukan rehal yang letak iqra waktu mengaji tu puan.Nama saya R.E.H.A.L haa..saya akan jadi pemandu dan bodyguard Puan mulai harini." Ujar Rehal sambil tersengih.

Sempat mengeja namanya dan panjang lebar dihuraikan ayatnya itu bila nampak puannya itu berkerut dahi.

"Owh..tapi kenapa?." tanya Izza masih hairan.

Melihat lelaki itu dengan mata terkebil-kebil.

"Taktahu,itu puan kena tanya Tuan Ezra sendiri." balas Rehal ringkas.

"Tapi saya drive pagi tadi,awak boleh balik.saya drive kereta saya balik rumah." balas Izza berlalu mencari keretanya.

Namun tidak kelihatan Honda Jazz itu.

"Puan parking dekat sini kan?."Tanya Rehal mula berdiri tegak

Sambil menunjuk kearah Audi itu.

"Haah.Rasanya saya park sini pagi tadi.
Mana kereta saya??." Gumam zza masih hairan.

Berkerut dahi.

Mencari-cari kereta Honda Jazznya itu disekeliling takut salah letak.

"Ohh kereta kecik itu.Tuan suruh saya panggil towing,hantar pergi besi buruk puan." balas Rehal selamba tak beriak.

Muka macam tak bersalah.

"Hahh whattttt?." terjerit Izza mendengarkan itu.

Terkejut lelaki itu sambil memegang dadanya sendiri.

Sambil mata terkebil-kebil memandang puannya itu.

"Eh eh..sabar puan sabar.Saya cuma ikut arahan je ni.Selebihnya puan kena tanya Tuan sendiri.Marilah saya hantar puan balik dulu." Ujar Rehal

Kembali tenang dan berjalan membukakan pintu di bahagian penumpang untuk Izza.

"Melampau betul hantar besi buruk.Nak kena pelangkong (pukul) agaknya dia ni." gumam Izza

EZRA RAFFAL 'S  (E-BOOK SOON)Where stories live. Discover now