Chapter 3

239 5 4
                                    

House of Ashikaga,

Ali baru sahaja tiba di rumah agam Ashikaga. Selepas mengeluarkan barangnya daripada teksi,dia membawa luggagenya ke dalam rumah tetapi tiba-tiba,Ali diserang oleh seorang perempuan.

Ali: What the hell?

???: Siapa kau?!

Ali: Aku Ali. Anak saudara Uncle Ryuki?

???: Tipu!

Perempuan itu terus menyerang Ali bertubi-tubi dengan menggunakan kunai tetapi satu pun tak mengena. Ali tackle perempuan itu dan perempuan itu terkejut. Dia menutup mata dan menunggu dirinya untuk jatuh ke tanah tetapi dia tidak merasakan apa-apa. Dia membuka mata perlahan-lahan,hanya melihat wajah charming Ali seperti kerisauan. Dia terkaku melihat ketampanan Ali.

Ali: Awak ok tak?

???: *gerak jauh daripada Ali dan mukanya sedikit kemerahan* Ok ok

Ryuki: Apa bising-bising ni? Aku nak minum teh hijau pun tak senang. Eh Ali? Baru sampai ke?

Ali: Haah uncle.

Ryuki: Yuuki,tolong letak barang Ali kat Guest Room. Lepas tu,turun ke dapur untuk sarapan.

Yuuki: Baik

Ali dan Ryuki terus masuk ke dalam Rumah Agam Ashikaga dan terus pergi ke dapur. Teh hijau dihidangkan kepada Ali.

Ryuki: Jadi Ali,apa jadi tadi?

Ali: Takde apa lah Uncle. Sedikit salah faham. Perempuan tadi serang saya. Mungkin dia ingat saya penceroboh.

Ryuki: Yuuki memang macam tu perangainya. Dia memang sanggup pertahankan House of Ashikaga sebab nilah rumah dia. Uncle jumpa dia dekat lereng bukit. Jadi uncle bawak balik dan rawat dia. Dia merupakan mangsa eksperimen di Destiny Lab.

Ali: Oooh. Jadi dia merupakan pelajar House of Ashikaga ke?

Ryuki: House of Ashikaga dah tak ambil pelajar macam dulu Ali. Tenaga pengajar dah berkurang sebab Great Clan War yang melanda Kyozu 2 tahun lepas. Ramai terbunuh.

Ali: Jadi House mana je yang masih beroperasi?

Ryuki: House of Maeda dan House of Uesugi.

Ali: Uncle Ryuzaki dan Aunty Yuna takde ke?

Ryuki: Mereka ada misi. Jadi buat masa sekarang,hanya uncle yang berada di sini. Jadi kita bergerak ke topik utama. Kamu nak berlatih dengan uncle,betul?

Ali: Betul.

Ryuki: Baiklah. Kita akan mulakan esok. Hari ni kamu berehatlah secukupnya. Latihan sebagai ahli House of Ashikaga adalah paling sukar dalam kalangan House of Blood.

Ali: Saya sedia.

Ali pun terus meminum teh hijaunya lalu mandi dan berehat sepanjang hari. Menjelang petang,dia bersenam agar staminanya bertambah. Pada waktu malam pula,Ali melihat bintang sambil mengambil angin. Tiba-tiba.....

Yuuki: Hai.

Ali: Hai Yuuki.

Yuuki: Maaf tentang pagi tadi. *Duduk sebelah Ali*

Ali: Takpe takpe. Saya tak kisah pun. Dah berapa lama awak duduk sini?

Yuuki: 2 tahun.

Ali: Oh.

Ali dan Yuuki terus berdiam diri sambil menikmati bintang di langit. Secara senyap-senyap,Yuuki akan memandang Ali dengan anak matanya. Walaupun gelap,cahaya bulan ditambah lagi dengan angin sepoi-sepoi meniup rambut Ali menyebabkan Yuuki terpersona dengan ketampanan Ali.

Selepas puas ambil angin,Ali dan Yuuki terus pulang ke bilik masing-masing untuk tidur
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Cyberaya,
Markas Zartan,

Orang kanan Zartan,Anthony Kalashnikov berjaya membuka passcode Matrix dan dia terus menyalin semua fail di dalam Matrix.

Zartan: Macam mana Anthony?

Anthony: 80.4% selesai muat turun tuan.

Zartan: Kapten Adyan.

Kpt.Adyan: Ya tuan Zartan!

Zartan: Sediakan angkatan kita

Kpt.Adyan: Menurut perintah Tuan!

Kapten Adyan terus meninggalkan Zartan dan Anthony. Zartan melihat semua data dalam Matrix lalu dia tersenyum sinis

Zartan: The time has come
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

TO BE CONTINUE

_________________________________

HELLO GUYS
THIS IS YOUR AUTHOR,ADAM
JUST WANNA SAY THANKS FOR SUPPORTING ME
PLEASE VOTE COMMENT SHARE
THAT'S ALL BYE

YOUR SINCERE
-ADAM-

Ejen Ali alternate timeline: Revenge of the GhostWhere stories live. Discover now