Chapter 12

214 7 9
                                    

Akademi MATA,

Ali masih digari dan sedang dihadapkan di hadapan para ketua teras.

E.Zain: Jadi Ali, boleh bagi penerangan atas tindakan kamu tempoh hari?

Ali: Ianya sukar dijelaskan. Lebih saya tunjuk sahaja.

Gari Ali tiba-tiba pecah dan cas elektrik berwarna ungu mengelilingi badannya

Ali: Oh ejen-ejen MATA ya? Nampaknya Ali telah ditangkap.

E.Zain: Apa?

E.Djin: Siapa kau?

Ali: Kesedaran gelap Ali,Ghost. Aku tercipta daripada semua sifat negativity yang ada dalam Ali. Ikutkan Ali telah pun menyuruh aku tidur tetapi semasa perlawanan dengan Rudy ketika Ali menyerang tempoh hari,ayat-ayat Rudy mencetuskan trauma dalam diri Ali, meningkatkan rasa takut dan melemahkan mentaliti Ali. Jadi ianya mudah untuk aku ambil tubuh Ali.

E.Djin: Oh alter ego lah ni?

Ali: Ya. Tetapi aku bukannya nak mengawal Ali sangat. Itupun sebab aku tidak suka kotorkan tangan aku.

E.Zain: Tapi kau kawal badan Ali

Ali: Haih.........😮‍💨😮‍💨😮‍💨 Ali tu aku! Aku ni Ali! Jadi kalau aku kawal Ali bermakna aku kawal diri sendiri.😑

E.Zain: Oh

Ali: Jadi........

E.Zain: Sebelum tu,soalan terakhir. Adakah Ali sedar kalau ambik alih badan dia?

Ali: Depends. Kalau dia bagi secara sukarela macam ni. Ya dia sedar. Tapi kalau sebab dia teringat trauma or any negativity take over. Tu tak. And sekali aku keluar,aku suka habiskan kerja secara solo. So explain my previous actions?

E.Dayang: Baiklah,jadi sekarang ni,kami tidak boleh benarkan bergerak secara berseorangan lagi. Walaupun dengan kuasa hebat.

Ali: Maafkan saya.

Alter Ego Ghost telah pun hilang daripada badan Ali.

Ali: Jadi,saya ada maklumat pasal Zartan. Mengikut kata Reyes,dia tu master of disguise. Jadi rasanya.......

Tiba-tiba siren amaran berbunyi.

E.Zain: Apa jadi?!

Ejen Dayang terus membuka security feed academy dan dia terkejut melihat semua dron,droid,busterdroid dan mecha telahpun tumpas. Penyerang mereka merupakan tentera Cyberaya yang dipimpin oleh Komander Hadeon, ketua rejimen operasi khas Kyara. Ejen Dayang terus memesan warfare droid daripada HQ manakala semua ejen diarahkan untuk mempertahankan akademi sebaik mungkin. Ali melihat ke arah ketua teras lalu Ejen Djin,

E.Djin: Kami benarkan kamu untuk berlawan tetapi aku masih tak maafkan apa yang kau buat kat Ganz.

Ali: What?😑

E.Zain: Dia memang suka merepek.

Ali: Oh.

E.Zain: Bertindak segera!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Laman utama akademi,
Ejen-ejen muda sedang sibuk mempertahankan akademi daripada serangan musuh. Sementara Shiro dan Yuuki sedang membantu ejen-ejen MATA,Hisoka hanya bertapa di belakang.

Ejen Ali alternate timeline: Revenge of the GhostWhere stories live. Discover now