Bilik rawatan MATA,
Semua ejen dan mentor sedang dirawat oleh ejen-ejen medik daripada HQ. Hisoka dan ahli Akatsuki no Kariudo pula hanya memerhati keadaan sekeliling. Mereka rasa bersalah kerana sang penyerang itu merupakan sahabat mereka sendiri.
E.Leon: Siapa ketua antara kalian?
Yuuki dan Shiro terus menunjuk Hisoka. Hisoka hanya membuat poker face.
Hisoka: Kenapa?
E.Leon: General kami nak jumpa.
Hisoka hanya mengangguk lalu mengikuti Ejen Leon ke briefing room.
Briefing Room,
G.Rama: Jadi kamu sendiri tidak tahu rancangan Ali?
Hisoka: Ya. Apa yang dilakukan pada waktu ini amat luar daripada kebiasaan. Mungkin kami belum kenal dia lagi. Apakan pendapat tuan general?
G.Rama: Dia baru sahaja menyerang akademi dan menggodam mainframe MATA serta mencuri fail Project Matrix. Saya tak dapat mengagak gerakan seterusnya tetapi berkemungkinan dia akan berurusan dengan Zartan.
Hisoka: Hmmm Zartan ya? Nama yang sangat familiar
G.Rama: Kamu kenal Zartan?
Hisoka: Kalau tidak silap. Rak 48,Dewan Arkib Kyozu,dalam buku berjudul "Legacy of Ichi no Ie". Muka surat 415,perenggan ke-3. f,Nikolai Barkov.
E.Leon: Spesifiknya........
Hisoka: Itu habit aku untuk mengingati sesuatu secara spesifik. Jadi tidak salah lagi,kita mempunyai musuh yang sama.
G.Rama: Saya ingin mengadakan pakatan sementara. Kita bekerjasama untuk cari dan tewaskan Zartan. Setuju?
Hisoka: Saya boleh bersetuju tetapi cara kami ialah pantas dan kejam. Kami tidak memberi peluang untuk musuh kami hidup. Sebab itu kami digelar Hunter of the Dawn atau dalam bahasa Jepunnya Akatsuki no Kariudo. Lagipun,sedang kita berbincang di sini,kemungkinan Ali telahpun bergerak untuk rancangan seterusnya.
G.Rama: Kamu betul. Jadi persetujuan antara kita telah tercapai. Saya harap kerjasama dapat membuahkan hasil.
Hisoka: Hm (mengangguk)
Hisoka terus keluar daripada briefing room.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Markas rahsia Ali,Ali baru sahaja tiba di markas rahsia itu. Kelihatan 2 orang lelaki dan seorang perempuan sedang memerhatikan skrin komputer masing-masing bagi mencari dan mendapatkan 4 lokasi orang kuat Zartan. Ali terus duduk di atas sebuah sofa dalam tempat itu lalu mengambil suntikan NanoMeds. Hanya dalam masa 2 saat,badannya pulih pada kadar optimum.
???: hey Ali
Ali: Hai Vik,macam mana progress?
Viktor: All good and semuanya on schedule. Kau dah masukkan malware yang aku bagi kau?
Ali: Aku dah masukkan malware tu dan aku berjaya copy Project Matrix.
Viktor: Eh? Bukan kau cakap yang Matrix ada kat Zartan ke?
Ali: Yes itu hanya untuk plan-plan ke arah Matrix. Matrix sebenar disimpan di akademi.
Viktor: Semua orang nak dapatkan Matrix. Apa benda tu sebenarnya?
Ali: Ianya sejenis teknologi berupa satellite yang merupakan alat penggodam terbesar pernah wujud. Ia boleh godam apa sahaja kerana kecerdasan buatan yang mampu menulis semula dirinya untuk memadankan setiap sistem di dunia ini termasuk kod akses kepada semua senjata nuklear di dunia ini.
YOU ARE READING
Ejen Ali alternate timeline: Revenge of the Ghost
FanfictionSelepas kejadian pemberontakan Niki dan penduduk pinggiran,Ali terus disisih Oleh rakan-rakannya kecuali Alicia,Iman,Khai dan Moon. Kebanyakan ejen senior juga kurang mempercayai Ali dan memandang rendah terhadap Ali. Satu kejadian mengubah segalan...