Chapter 8

200 6 4
                                    

Lelaki cina: Terima kasih Banyak ma *ambik RM200 daripada Ali lalu tinggalkan jeti*

Ali: Hm (dingin) kalau ikut koordinat Neonimus bagi,hanya ikut timur dan aku sampai kat akademi. Thanks,Vik.

Ali terus naik bot lelaki cina tadi sambil membawa segala peralatannya. Bot itu laju meninggalkan jeti.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Rumah super ejen,

Mika: Huwah,morning guys.

Khai: Pergi basuh muka dan gosok gigi dulu. Lepas tu baru sarapan *hidangkan sarapan*

Mika: Wow,kau masak ke semua ni?

Khai: Yelah.

Mika: Hebat

Khai: Kau fikir aku ni apa? Sekadar nerd?

Mika: Hehehe😅

Rudy: *baru turun dan dah siap mandi* Wah dah ada sarapan. Siapa masak?

Khai: Aku.

Rudy: Naisu lah Khai.

Khai: Mana Alicia?

Rudy: Masih tengah bersiap. Nanti turunlah tu.

Khai: Ok.

Tepat pada waktu itu,Alicia turun ke dapur dan duduk di meja makan. Seperti Rudy,dia juga sudah mandi. Mereka berempat sarapan terlebih dahulu sebelum bersiap untuk intel gathering.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Rumah sebelah,

Yuuki baru sahaja turun dan melihat dua orang abang angkatnya itu sedang makan sarapan nasi lemak.

Yuuki: Mana Ali?

Hisoka: Boyfriend kau tu? Entahlah,daripada pagi tak nampak dia.

Shiro: Pergi joging kot.

Hisoka: Dah makan dulu. Nanti baru cari Ali.

Shiro: Sedap betul nasi ni (1st time makan nasi lemak)

Mereka menikmati sarapan mereka sambil berbual mesra.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Back to Ali,

Ali baru sahaja selesai memakai segala kelengkapannya lalu dia menghidupkan enjin bot dan terus memecut ke arah pantai Akademi.

Meanwhile,
Briefing Room Academy,

E.Gheeta: Eh?

E.Leon: Kenapa Gheeta?

Gheeta: Ada bot yang sedang menuju ke sini. Sepertinya bukan aset MATA.

E.Leon: Kerahkan semua mecha,dron,droid dan busterdroid ke barisan hadapan! Jalankan Protokol Kubu! Dan Gheeta,hantar dron pengintip untuk kenal pasti identiti penyerang.

E.Gheeta: Baik!

Siren berbunyi kuat di seluruh Akademi. Semua ejen muda terus bergerak posisi masing-masing.

(Mereka tidak duduk dalam vault sebab mereka dah graduate actually)

Bot Ali menghampiri pantai. Apabila tiba sahaja di pantai,Droid inviso mara sambil menghunus handblade masing-masing. Ali hanya tersenyum sinis di sebalik topengnya lalu dia mara. Pergerakannya terlalu pantas sehingga tidak dapat ditangkap oleh droid-droid itu.

SHING!!!

Ali mendarat dengan penuh gaya. Droid-droid inviso terhenti dan badan mereka hancur berkecai. Melihat kemampuan Ali daripada footage dron pengintip,ejen-ejen MATA kagum dan terkejut dengan kemampuan sang penyerang.

Ejen Ali alternate timeline: Revenge of the GhostWhere stories live. Discover now