Briefing Room MATA,
Semua ejen tertunduk kerana tidak mampu menjawab persoalan Ali.
Flashback,
Semua ejen baru sahaja pulang dan terus pergi ke briefing room untuk memberi laporan. Kelihatan ketua teras dan General sudah pun menunggu kehadiran mereka. Apabila semua dah berkumpul,General memulakan berbicara.....
G.Rama: Ada siapa boleh bagitahu saya,apa punca kegagalan misi kamu semua?
E.Leon: Maafkan kami General. Pengganas yang hijack Cyber Perdana tu merupakan Konïg. Mereka telah pun memgetahui rancangan kami.
E.Dayang: Kamu semua dah ada jawapan untuk Ali?
Semua ejen tertunduk.
E.Zain: Saya kecewa pada kamu semua. Bukan pada ejen muda sahaja. Pada mentor sekali. Saya harapkan dengan mendaftarkan Ali di akademi dapat meningkatkan keupayaannya. Tetapi apa yang kamu buat? Kamu herdik,buli dan sering sisihkan Ali. Lagi-lagi selepas pengkhianatan Ali.
E.Djin: Rudy! Kau tu ejen yang aku latih untuk jadi ejen terbaik. Kau faham tak apa konsep ejen terbaik?!
Rudy: Seorang ejen yang berkebolehan menguasai teras asasnya serta mampu menguasai elemen dalam teras lain.
E.Djin: Salah. Seorang super ejen ialah seorang yang mampu berfikir secara rasional dan membimbing ejen lain agar tidak ketinggalan! Kalau aku tahu ni perangai kau,memang aku biar je kau mati kebuluran di Pinggiran.
Rudy tersentak dengan ayat mentornya itu. Tiba-tiba,Ali masuk ke dalam briefing room. Wajahnya tidak seceria selalu. General Rama ingin menyampaikan berita itu kepada Ali tetapi Ali terlebih dahulu berbicara.....
Ali: Misi gagal kan? Ayah aku,peneraju Cyberaya dan Dato Othman terkorban kan?
General Rama: Macam mana kamu tahu?
Ali: Zartan call aku directly. Dia cakap,kalau kawan-kawan ejen aku tak menyibuk,mesti ayah aku dah selamat. Heh aku dah agak dah benda ni. Hidup ni macam roda. Adakala kita diatas, adakala kita dibawah. Tapi ingatlah,kalau kita kat atas,janganlah kita hinakan insan dibawah.
General Rama: Kami minta maaf-
Ali: PERGI MAMPUS DENGAN MAAF KAU LAH INDIA! DENGAR SINI BAIK-BAIK! MULAI HARI NI,AKU BUKAN EJEN MATA DAN AKU AKAN KEMBALI UNTUK MUSNAHKAN KORANG!!!
Ali mengeluarkan butterfly knife miliknya lalu menghiris tangannya.
Ali: Darah ni saksinya.
Ali meninggalkan briefing room. Dia terus pulang ke rumah.
Present Time,
E.Zain: Kami takkan bertanggungjawab atas apa yang berlaku. Pandai-pandai lah kamu semua uruskan Ali.
E.Ganz: Keluarga Ali berkait rapat dengan House of Blood. Kamu semua tahukan siapa mereka?
E.Gheeta: House of Blood? Kumpulan keluarga di Jepun yang melatih assassin terhandal di dunia?
E.Ganz: Ya benar
E.Dayang: Anggaplah apa yang akan berlaku selepas ni sebagai pengajaran.
Hologram ketua teras dan general terus terpadam. Semua ejen muda dan mentor terus bersurai dengan memikirkan kemungkinan yang akan menimpa mereka.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Rumah Ali,Ali sedang mengemas barang. Semua barangnya dimasukkan dalam 2 buah luggage. Sekeping gambar diambil. Gambar itu menunjukkan Ali yang masih bayi didukung oleh pakcik-pakciknya.
5 minutes ago......
Ali mendail satu nombor. Phonenya berdering seketika sebelum panggilannya dijawab.
???: Hello Ali. lama tak call.
Ali: Sorry lah uncle Ryuki. Banyak hal kena uruskan.
Ryuki: Macam mana dengan ayah kamu? Sihat?
Ali: Ayah dah takde.
Ryuki: Apa?...... *Ryuken dah terbunuh?*
P/S: * ...* Tu maknanya cakap dalam hati
Ryuki: Jadi kenapa call ni,Ali?
Ali: Boleh tak uncle latih saya?
Ryuki: Latih kamu?
Ali: Uncle ialah founder House of Ashikaga kan? A part of House of Blood kan?
Ryuki: Heh tak sangka Ali tahu. Kenapa kamu nak berlatih dengan uncle?
Ali: Saya ada dendam yang saya perlu lunaskan.
Ryuki: Dendam ya? Hmm uncle boleh latih tetapi pesanan uncle pada kamu. Dendam ni ibarat virus. Dia akan terus merebak tanpa henti. Dia akan terus bunuh hati orang yang dia jangkiti. Sehinggalah satu tahap,mereka menjadi ruthless killer. Bukan manusia.
Ali: Saya tahu. Jadi esok saya akan tiba di Rumah Agam Ashikaga.
Ryuki: Baiklah,uncle akan tunggu
Present Time,
Ali terus membawa semua luggagenya dan menempah sebuah grab ke airport. Selepas membeli tiket,Ali tunggu di terminal sambil mendengar lagu di bawah
Apabila panggilan kapal terbangnya bergema,dia terus menaiki kapal terbang ke Kyozu (Hokkaido)
YOU ARE READING
Ejen Ali alternate timeline: Revenge of the Ghost
FanficSelepas kejadian pemberontakan Niki dan penduduk pinggiran,Ali terus disisih Oleh rakan-rakannya kecuali Alicia,Iman,Khai dan Moon. Kebanyakan ejen senior juga kurang mempercayai Ali dan memandang rendah terhadap Ali. Satu kejadian mengubah segalan...