Base Ali and Viktor,
Ali: So what's the plan mate?
Viktor: Ok before the plan, let's dive into the security and any obstacles before we can begin to capture our target. Ok need to know,the mansion exterior was guarded by 50 armed guards. They wear bulletproof vest and use MP5 SMG as their weapon. So using stealth entry is not really gonna work. So we use disguise. I've already hacked the system and put you guys in. Evanna got no problem because she is a part of Bloodhorn Family. Ali,kau akan menyamar sebagai Leonard Woods,ketua drug dealing gang,Los Agueros di Cyberaya Timur. Hash,kau akan menyamar sebagai Sai,the head of bodyguard of Captain Reyes. Ryota dan aku akan jaga perimeter. So plannya,Hash akan standby dekat bunker area. Ali dan Evanna,kalian akan masuk sebagai pasangan dan perhatikan segala perkara untuk kalian exfil dan advantage untuk korang lepasi musuh-musuh. Lepas dah selesai,kau contact aku dan aku akan aktifkan alarm. Pada masa yang sama,kalian tukar kepada sut tempur masing-masing dan neutralize every single guard yang cuba halang kalian. Lepas tu, rendezvous dengan Hash di vault. Tugas Hash hanya pastikan semua guard tu kena cari Ali dan Evanna.
Ali: Nice plan. Jadi kiranya masa keadaan tengah kelam-kabut,kita dah pun secure target dan segalanya on set.
Evanna: Macam mana dengan security feed dan juga guards kat luar? Mesti masa alarm on, diorang pun akan masuk untuk protect Reyes.
Viktor: Itu jangan risau. Korang hanya neutralize guard kat dalam dan terus rush ke bunker. Bila target dalam bunker tu dengan korang,aku akan hack semua security feed dan beri sit rep time to time.
Evanna: Then that's the green light.
Tanpa mereka berempat sedar,salah seorang daripada mereka sudah meletakkan alat perakam suara MATA.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
BRIEFING ROOM,G.Rama: Jadi semua dah dengar plan Ali dan Viktor?
E.Leon: Baiklah,apabila alarm dibunyikan, Saya nak ejen tekno terus kepung perimeter dan ejen inviso tangkap Ryota dan Viktor. Neuro pulak akan halang guard luar masuk ke dalam manakala ejen tekno akan buka vault supaya Hisoka,Yuuki dan Shiro boleh tangkap Ali bersama dengan sokongan ejen-ejen kombat. Terima?
G.Rama: Misi ini akan diikuti dengan ketua teras. Pastikan misi ni berjaya dan ini sahaja peluang kita. Sedia?
All: Sedia!
G.Rama: BERTINDAK SEGERA!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Rumah agam Reyes,Semua tetamu yang hadir merupakan high profile criminal.
Baju Ali
YOU ARE READING
Ejen Ali alternate timeline: Revenge of the Ghost
FanfictionSelepas kejadian pemberontakan Niki dan penduduk pinggiran,Ali terus disisih Oleh rakan-rakannya kecuali Alicia,Iman,Khai dan Moon. Kebanyakan ejen senior juga kurang mempercayai Ali dan memandang rendah terhadap Ali. Satu kejadian mengubah segalan...