Chapter 9

182 4 10
                                    

Semua ejen telah tewas. Ali terus melangkah ke briefing room. Tiba-tiba,sebilah anak panah plasma hampir mengenai Ali. Ali menoleh ke arah penyerang dan tersenyum sinis.

Ali: Oho kumpulan super ejen MATA dah sampai

Rudy: Siapa kau?!

Ali: aku ialah orang yang akan menghantui MATA atas kesalahan mereka 2 tahun lepas.

Khai: Ha?

Mika: Apa?

Rudy: Jap............ Ali?

Ali: Banyak cakap!

Ali terus dash ke arah Mika dan menghadiahkan front kick pada perut Mika menyebabkan Mika tercampak ke arah dinding akademi dan dinding itu retak. Pada visor Mika,terdapat amaran bahaya.

[Exo Armor damage is at 70%]

Mika: *What? Dia tendang je dah buat sut aku rosak 70%. Takkanlah Ali sekuat ni?*

Ali: Heh

Rudy terus membuat front flip lalu melancarkan flying kick pada Ali. Ali berjaya menahan serangan itu walaupun dia tertolak sedikit ke belakang.

Rudy: Kau fikir kau sorang je dah kuat ke huh?

Ali: Marilah!

Ali dengan pantas melakukan sweep kick menyebabkan Rudy terjatuh lalu Ali menumbuk Rudy tepat pada mukanya. Rudy tercampak jauh tetapi sempat mendarat dengan kemas. Alicia mengambil peluang lalu melakukan kombo dengan Khai. Khai mekancarkan pancaran plasma manakala Alicia melancarkan homing arrow. Anak panah ion daripada Alicia berpusing sekeliling pancaran itu,menyebabkan kedua-duanya sangat reaktif. Ali berjaya mengelak namun pancaran itu meletup menyebabkan dia tercampak jauh ke belakang. Ali berjaya mendarat namun impak letupan itu menyebabkan seluruh medan tempur dikaburi asap.

Klik! Klik!

Ali: Apakah?

Gari Rudy berjaya terkunci di tangan Ali.

Ali: Tak gu- ARRGGGHH!!!!

Ali direnjat dengan elektrik voltan tinggi. Badannya mengeluarkan asap sebaik sahaja renjatan pertama tamat

Rudy: Heh kau fikir kau akan menang dengan mudah?

Ali direnjat sekali lagi. Voltan elektrik kali ini lebih kuat menyebabkan Ali pitam serta-merta

Rudy: Kau takkan berjaya Ali.

Ali mula berhalusinasi. Pendengarannya sudah kabur. Lagi sekali renjatan elektrik dikenakan pada Ali. Ali menjerit kesakitan. Renjatan berakhir dengan perkara yang aneh. Mata Ali bertukar menjadi biru terang dan badannya dikelilingi cas elektrik seolah-olah badannya menyerap semua renjatan sebentar tadi.

Ali: (suara garau) Aku takkan mengalah sampai aku berjaya!

Ali: (suara garau) Aku takkan mengalah sampai aku berjaya!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Ejen Ali alternate timeline: Revenge of the GhostWhere stories live. Discover now