...
AKU KEMBALII!!
-
.....
•
•kini mereka semua berada dirumah karna lelah tadi siang bermain-main diseluruh kota Seoul.
"Ayo kita istirahat dahulu, esok kalian ada interview disekolah bukan?"kata Jevano kepada adik-adiknya
"Ckk! Kaka itu interview itu hanya untuk kerja! Kita nih bilang introduce!"kata Jasmine
Semuanya gelak tertawa.
"Baiklah-baiklah aku salah"kata Jevano mengalah
"Yasudah bubar! Ayo kebilik masing-masing!"kata Bundanya final.
"Ay yay Kapten!"kata mereka lalu memasuki bilik mereka.
"Jev? Malam ini tidur dimana?"tanya bundanya
"Gapapa jev tidur aja disofa"kata Jevano
"Gamau pelukan?"tanya Bundanya was-was"Ga dulu mah"kata Jevano lalu berlonjak ke sofa empuk tersebut.
Kini semuanya tertidur nyenyak.
Keesokan paginya
"Bangun dekk!! Bangun!! Sekolah!! Woiii"kata Jevano diluar bilik.
"WOII!!"kata Jevano
"IYA KAK!!! INI BERSIAP BARU!!"kata mereka semuanya.
Jevano tersenyum lalu balik kebawah melihat bundanya sedang memasak.
Memeluk belakang mamanya meletakkan kepalanya dileher wanita tersebut.
"Masak apa maa? Baunya...( shift)perghh!wangii bangett"kata Jevano membuat ibunya terkekeh.
"Ini lagi masak sup ayam sayang, kesana dahulu isikan piring itu dengan nasi disana"kata Cheng Xiao
"Baiklah"kata Jevano semangat.
Cheng Xiao melirik Jevano yang sibuk mengisikan nasi di piring itu hanya bisa menahan rasa malunya karna baru ini jevano memeluknya.
Dia rasa amat disayangi dan dimanjakan daripada sifat Jevano.
Dia juga bersyukur bisa membuat Jevano menerimanya sebagai bundanya.
"MAMA!KAKA!"teriak mereka lalu turun mendekati meja makan.
"Sini duduk makan! Selepas itu kita kesekolah"kata Jevano
"Baiklah boss"kata semuanya.
Setelah duduk menyajikan makanan semuanya tersusun, sambil makan dengan bunyi gelak tawa yang terdengar nyaring dan bahagia.
"Kaka.."kata Jena
"Iya?"kata Jevano"Mana bibi?"tanya jena
"Bibi lagi interview kerja dek"katanya santai
"Bibi ga lagi kerja disini?"katanya"Ga, tapi mereka masih berada disini buat sementara waktu.. mereka mau membeli apartment dahulu"katanya membuat Jena lega sedikit dihatinya.
"Ouhh"kata Jena
"Kaka sudah siap.. kaka nungguin kalian diparkiran ya?"kata jevano lalu mendapatkan anggukan dari adik-adiknya.
Setelah berberapa minit Jevano pamitan kali ini adik-adiknya pula.
"Mama kami duluan ya?"kata mereka
"Iya hati-hati"katanya lalu menyimpan piring yang dimakan anak-anaknya.
Setelah sampainya diparkiran.
"Bang! Ayo"kata mereka
"Oke ayo"kata jevano lalu membuka pintu buat mereka lalu memasukkan dirinya didepan driver.
Dia menyetir sedikit laju.
Sampainya disekolah
"Makasi kaka"kata mereka.
"Sama-sama"kata jevano
Mereka memasuki pintu gerbang sekolah.
Manakala Jevano berlonjak ke kantornya.
......
TO BE CONTINUED
KAMU SEDANG MEMBACA
JEVANO & JAEMIN -OUR STORY🍃
Fantasi"Apakah sulit untuk bersama, jev?"tanya Jaemin "Ya, sungguh sulit."ucap jevano. Jevano yang selalu memberi alasan untuk tidak memdekatkan diri daripada jaemin kerana takut jika masalah dalam hidupnya akan terpengaruh kepada temannya. Walaupun begitu...