𝗕𝗮𝗯 𝟭

6 1 0
                                    

𝐵𝑖𝑠𝑚𝑖𝑙𝑙𝑎ℎ𝑖𝑟𝑟𝑎ℎ𝑚𝑎𝑛𝑖𝑟𝑟𝑎ℎ𝑖𝑚 🌹

“Alara bangun, umi dah sediakan makanan ni bangun cepat nanti makanan ni sejuk” jerit puan Azura Medina sambil menghidang mee goreng di bawah.
  
“Lara dah bangun umi lara tengah betul kan tudung ni lara nk keluar dengan Aisyah” balas Alara sambil membetul kan tudung di hadapan cermin biliknya.

“assalamualaikum umiiiiiii..... Aisyah datang nak amik laraaaaaaa..... Lara dah siap ke umi”ujar Aisyah sambil menekan lonceng rumah alara medina.

Alara berlari kerana sudah lambat mahu pergi ke kedai bunganya dan Aisyah “umi lara dah lambat ni” ujar Alara  “kalau dah lambat pun jamah la sikit mee goreng ni... Tengok Aisyah pon tengah makan ni” ujar puan Azura Medina.

“ishh kau ni lara tu kedai kita kan x payah la kisah kita makan la dulu aku lapar ni lara”ujar Aisyah sambil mengunyah mee goreng.

“Aisyah kita ada customer penting ni karang dia tunggu kita nanti habis rosak imej kedai kita” ujar Alara sambil menarik Aisyah.

“kau makan je la Aisyah aku bawak kereta sendiri nanti kau bawak mee goreng untuk aku ehh kalau x aku merajuk dengan kau and lagi satu kau lambat siap aku siat ii kau” ujar Alara sambil membuat gaya menyiat orng.

Alara memula kan perjalanan nya ke kedai bunganya dengan bismillah “eh minyak macam dah nk habis ni kena pergi isi minyak ni” ujar Alana sambil dia memberi signal kekiri untuk pergi ke station minyak di seberang jalan.

Ketika alara hendak ke station minyak alara terlanggar sebuah kereta BMW i8. Alara serta merta berhenti dan keluar dari kereta Honda Civic nya untuk tengok keadaan kereta tersebut.

“aduhai teruk nya kemek kereta ni macam mana nak ganti rugi ni” ujar Alara sambil menggaru kepalanya berlapis dengan tudung itu

Arash turun dari kereta untuk menengok keadaan kereta nya “eh perempuan habis kereta aku ni macam mana kau nak ganti rugi kereta aku ni” ujar Arash dengan muka bengis nya.

Alara mengigil apabila menengok muka bengis Arash.

“maaf encik saya nk cepat tadi minyak kereta saya nk dah habis maaf kan saya encik” ujar Alara sambil mengigil di tepi kereta Arash.

“ni amik card saya nanti encik call je saya” ujar Alana sambil memberi kan card Alana kepada Arash lalu pergi ke kedai kerana dia sudah lambat untuk membuka kedainya.

“Alara Medina, larasyah florist” ujar Arash. Lalu Arash pun bertegas ke office nya kerana ada meeting di pagi ni.

Selepas setengah jam Alara pon sampai ke kedai bunganya yang di beri nama larasyah florist. Maksud nama kedai nya Larasyah florist ialah singkatan dari nama Alara dan Aisyah. Kedai ini baru saja bukak selepas Alara dan Aisyah habis belajar.

𝑨𝒓𝒂𝒔𝒉 𝒑𝒐𝒗

Arash sudah tiba di syarikatnya iaitu Al-arash SDN BHD. Syarikat itu dibangunkan oleh Adrian Al-Arash dan kawan baiknya iaitu Daylan Al-Zaid.

Arash ialah seorang anak yatim dan tidak mempunyai adik beradik namun Arash di besar kan oleh datuk nya sendiri .

“Arash cepat la sikit client dah tunggu lama tu kau ni asal lambat sangat nk kata kau sesat ni syarikat kau haihh pening kepala aku nk jawab soalan dari orng tua tu” ujar Daylan kepada Arash yang sedang menuju ke bilik meeting .

“kau ni lan sabar boleh tak dah la tadi ada minah mana tah langgar kereta aku tu yang aku lambat sampai yg kau ni pok pek pok pek macam itik tau tak bising je tau” ujar Arash dengan muka bengis nya.

𝑃𝑠𝑡* 𝐴𝑟𝑎𝑠ℎ 𝑝𝑎𝑛𝑔𝑔𝑖𝑙 𝐷𝑎𝑦𝑙𝑎𝑛 𝑖𝑎𝑙𝑎ℎ 𝑙𝑎𝑛 𝑜𝑘𝑒𝑦𝑦 :3

“kau kena langgar ada cedera kat mana ii tak perempuan tu macam mana dia okey ke dia lawa tak kau ada dpt no dia tak” ujar Daylan dengan teruja nya.

“aku pikir kau risau kan aku rupa-rupanya kau lagi risau kan perempuan tu” ujar Arash dengan nada yang acah ii sedih tapi tak sedih.

Lalu mereka pun pergi ke bilik meeting.

Tiga jam pun berlalu maka tamat lah perbincangan mereka dengan Dato Sri Hasan.

“lan nanti lunch kau teman aku gi Larasya florist” ujar Arash “Larasyah florist kedai apa tu” ujar Daylan

“nak kata bongok tapi memang bongok pon dah nama kedai Larasyah florist mesti la kedai bunga” ujar Arash

“buat apa nk pergi kedai bunga kau nk beli kan untuk sapa bunga tu  kau dah ada kekasih ke Arash kau tak bagi tau aku pon sampai hati kau buat kawan baik kau mcm ni” ujar Daylan dengan air mata palsunya itu

“sejak bila aku ada kekasih aku gi sana nk jumpa owner kedai tu la dia yang langgar aku tadi” ujar Arash “ouhhhhh lain kali cakap la awal ii tapi aku rasa kita x boleh pergi hari ni la Arash kau lupa ke atuk suruh kita luch kat rumah dia hari ni”ujar Daylan untuk mengingatkan Arash.

“haih nasib kau ingatkan aku thank doo lan” ujar Arash

      ◦•●◉✿  𝑻𝒉𝒂𝒕'𝒔 𝒂𝒍𝒍 𝒇𝒐𝒓 𝒕𝒐𝒅𝒂𝒚 , 𝒉𝒂𝒗𝒆 𝒂 𝒏𝒊𝒄𝒆 𝒅𝒂𝒚𝒚
𝑮𝒐𝒐𝒅𝒏𝒊𝒈𝒉𝒕 𝒂𝒏𝒅 𝒔𝒘𝒆𝒆𝒕 𝒅𝒓𝒆𝒂𝒎 𝒂𝒔𝒔𝒂𝒍𝒂𝒎𝒖𝒂𝒍𝒂𝒊𝒌𝒖𝒎 ✿◉●•◦

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 29 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ALARA LIFE : OGWhere stories live. Discover now