Mahperi

64 2 0
                                    

Bölüm Şarkısı; Feride Hilal Akın
"Şehrin Yolu"

ELLERİMLE YAZDIM BU SONU...
13.06.2009

ZEYNEP EFNAN ; Ruhu kaybolmuş küçük kız çocuğu.
Annemin dudaklarından acı bi feryat kopmuştu. Yerimden sıçrayarak kafamı çevirdiğimde abimle göz göze geldik. Ağlıyordu. Tamam ama neden? Elimdeki oyun hamurunu bırakarak abime doğru yürüdüm. Yanına gidip kollarımı kaldırdım oda beni kucağına aldı.

"Abicim neden ağlıyorsun?"
Diye sordum
"Babam annemizi dövüyor çünkü" dedi
Dövmek ne demekti?
"O ne demek abi?"
"Sen çocuksun anlamazsın " dedi. Kaşlarımı çatıp kollarımı göğüsümde birleştirmiştim.
"Hiçte bile ben çocuk değilim tam 3 yaşındayım" dedim.

O sırada annemin acı haykırışı duyuldu. Abim hemen beni kucağından indirip odadan çıktı. Bende peşinden ilerlediğimde annem ve babam koridordaydı. Babam anneme vuruyordu annem ellerini kendine siper etmişti ama babamın tokatlarından korunmaya yetmiyordu. Abim babama gözükmeden odaya girip telefonu aldı ve koşarak yanıma geldi. Tekrardan beni odaya sokup kapıyı kapattı. Elindeki tuşlu telefonla birşeyler yapıyordu.

"Alo lütfen yardım edin babam annemi
dövüyor" dedi abim ağlayarak. Babam bi anda içeri girerek abimden telefonu aldı ve onada vurmaya başladı. Abimin yanına koşarak gittiğimde yere düşmüştü. Babam daha sonra telefonu alıp konuşmaya başladı

"Memur bey aile arasında tartışma sadece birşey yok" dedi babam ve ikna edip kapattı. Tekrardan sesler yükselmeye başlamıştı. Abim beni kucağına aldı ve yatağa oturdu
"Abicim şimdi senin ağlaman gerekiyor" dedi. Neden olduğunu anlamamıştım
"Abi neden ağlayayım ki?" Diye sordum
"Çünkü sen ağlarsan annem seni bahane eder ve dayak yemekten kurtulur" dedi. "Ama ben ağlamak istemiyorum abi hem içimden gelmiyor" dedim
"Ama ağlamak zorundasın eğer ağlarsan sana sakız alırım hemde en sevdiğin çilekliden" dedi
"İstemiyorum!" Diye bağırıp omuz silktim.

O sırada yüzümde inanılmaz bir acı hissettim. Abim bana tokat atmıştı ve canım çok acımıştı. Gözümden bi damla yaş aktı ve içli içli ağlamaya başladım.

"Tamam artık Serkan bırak nolur çocuk ağlıyo ona bakacağım" dedi ve biraz gürültüden sonra annem koşarak yanıma geldi.
"Oğlum kardeşinin yüzünde parmaklarının izi çıkmış bu ne?" Diye abime bağırıp beni kucağına aldı. Abimde hıçkırarak ağlıyordu.
"Anne babam seni dövmesin diye Efnan'a vurup ağlattım sen bu bahaneyle kurtul diye" dedi. Annemde ağlıyordu. İyi ama biz neden ağlıyorduk? Abim bana niye vurdu? Şiddet ne demekti.Bimiyorum
17.06.2003
Ben Zeynep Efnan . Evet ruhunu sokaklarda bırakacak olan o küçük kız çocuğu. Annemin amcası'nın evindeydik. O günden sonra annem babamı terk etmişti. Kahvaltı yapıyorduk ama sorfrada tahin-pekmez yoktu. Tahin pekmez olmadan asla kahvaltı yapamazdım.
"Anne tahin pekmez yok bu sofrada ben yemem" deyip kollarımı birbirine bağladım.
"Annecim kendi evimizi tuttuğumuzda alırız merak etme" dedi. Ama banane ben tahin pekmez istiyordum. Omuz silktim.
"Banane istiyorum işte" dedim . Annemin de yüzü düşmüştü ama neden?
"Zeynep lütfen yaparmısın kahvaltını" dedi. Kahvaltımı yapmaya başlamıştım. Neden bizim evimiz yoktu biz neden buradaydık en doğru soru babam neredeydi?
13.07.2011
Evet yeni bir eve taşınmıştık. Bu evde kendi odam olsun istiyordum ama şu anlık annemle tek kişilik yatakta yatmaya mecburdum. Abimin yatağı vardı benim yatağım yoktu. Hareketlendigimde annemde huzursuzca hareket etmişti.
"Zeynep rahat dur" dedi.
"Anne banane bende yatak istiyorum" dedim
"Şu an alamayız Zeynep paramız bile kısıtlı olmaz" dedi. Oflayarak tekrar uyumak için uzanıp gözlerimi kapattım.
19.07.2013
"Abi bırak canım acıyor" dedim ağlayarak.
"Zeynep saçlarını taramamız lazım ama" dedi.
Annem olsa acıtmazdı. Şimdi abim üstümü giydirmiş saçlarımı o yapıyordu.
"Ya annem gelsin sen acıtıyorsun" dedim sitemle.
"Annemiz şu an gelemez abicim" dedi.
"Neden?"
"Çünkü çalışıyor"
"Neden?"
"Para kazanmak için"
"Babam kazanıyordu zaten. Abi babam nerede ya"
"Annemizle babamız anlaşamadı boşandılar abicim"
"Nasıl yani?"
"Yani şöyle ayrıldılar. Artık babamla birlikte yaşamayacağız" dedi. Bi anda gözlerimden yaşlar aktı.
"Ben babamı istiyorum ama" dedim hıçkırarak
"Babamız yok bizim Zeynep! Senin baban benim bitti bu kadar "
"Hayır! Sen benim babam değilsin ben babamı istiyorum" dedim tekrardan.
"Zeynep hadi abicim saçlarını tarayalım okula götürmem gerek seni"
"İstemiyorum babam gelmeden gitmem" dedim. Oflayarak ayağa kalktı ve küçük tuşlu telefonu eline alarak birşeyler yaptı.
"Anne Zeynep saçlarını taratmıyo" dedi annemle konuşuyordu.
"Anne ama saçları çok dağınık birbirine girmiş"
Dedi.
"İstemiyorum işte ben böyle gideceğim canımı acıtıyo" diyerek bağırdım ve kollarımı önümde birleştirerek omuz silktim.
"İyi tamam anne" dedi ve telefonu kapattı.
"Tamam hadi kalk götüreyim seni okula" dedi bende başımı sallayıp kalktım ve çantamı alıp kapıya doğru gittim. Abimde peşimden geliyordu hemen pudra pembesi babetlerimi ayağıma geçirip evden çıktık. Evimiz okuluma çok yakındı bu yüzden fazla yürümek zorunda kalmıyorduk.
Halısahada ilerlerken kollarım acıtmıştı çünkü çanta ağırdı.
"Abi çantamı taşısana" dedim yüzüne bakarak
"Taşıyamam Efnan"
"Ya abi hadi ya" dedim nazlanarak.
"Zeynep! Abicim yorgunum bende okuldan geldim hem sorumluluk almayı bunları tek başına yapmayı öğrenmen lazım"
"Ama abi sen varsın şu an"
"Ben her zaman olmayacağım Zeynep. Bir gün gideceğim ve sen karanlıkta kalacaksın ve bir abin olmayacak" kaşlarımı çatarak yüzüne baktım.
"Banane olacaksın!" Diye bağırdım. Durup yüzüme baktı ve dizlerini kırarak eğildi.
"Ben şu an kaç yaşındayım Zeynep?"
"Bilmiyorum"
"15" dedi
"Bundan bir 5 sene sonra 20 olacağım dimi?" Dedi. Anlamsızca yüzüne baktım.
"Evet"
"İşte o gün geldiğinde sende 12 yaşında olacaksın ama ben olmayacağım" dedi
"Neden abi?"
"Efnan ben asker olmak istiyorum ve çok çalışacağım bu yüzden o gün yanında olamasam da gölgem hep üzerinde olacak seni korumak için bi adım geride olacağım. Benim bir babam yok seninde bir baban yok kendimi ve seni kurtarmak için elimden geleni yapacağım ama seni hiç bırakmayacağım Zeynep Efnan'ım" dedi ve yüzümü kaldırarak bir öpücük bıraktı.
17.08.2014
Teyzem gille karşılıklı dairelerde oturuyorduk. Bu yüzden hep kuzenlerimle oyun oynayabiliyordum. 2 çocuğu vardı teyzemin Çınar ve Yeşim ablam. Çınarla aynı yaştaydık ama yeşim ablam benden 2 yaş büyüktü. Annem evde yoktu abimde çalışıyordu ve canım çok sıkılmıştı. Üstelik bu gün cumartesiydi ve okul yoktu. Hemen evimizin tahta kapısını açıp teyzemlerin zilini çaldım. Kapıyı açan Çınar'dı
"Çınar hadi gel oyun oynayalım" dedim
"İstemiyorum Efnan git" dedi ve kapıyı yüzüme kapattı. Dudaklarım büzüşmüştü ve ağlamak üzereydim. Kapı tekrar açıldığında teyzem çıktı bu sefer
"Teyzecim bişey mi oldu?" Dedi. Teyzem çok güzeldi annemden bile ayrı bi düşkündüm ona.
"Çınar kapıyı yüzüme kapattı Teyze" dedim içli içli.
"Neden?"
"Oyun oynamak istemiyormuş benimle"
"Bırak oynamasın gel ben senin saçlarını öreyim 2 yandan balık sırtı yapalım" dedi . Hevesle başımı sallayıp içeri girdim.
"Yeşim abla sen napıyorsun" diyerek koltuğa doğru gittim ama uyuyordu. Her zaman yaptığı gibi baş parmağını emerek uyuyakalmıştı.

İLK BÖLÜMÜN SONUNA GELDİK. SIKTIYSA ÖZÜR DİLERİM FAKAT BOL SMUTLU HEM EĞELENCELİ HEM HÜZÜNLÜ OLACAĞINI SÖYLEYEBİLİRİM.
İYİ OKUMALAR❤️

BURASI SON DURAKWhere stories live. Discover now