Елир тънеше в невидение, че това с нея е Аристеус - великият архимаг. Е, чак да тъне? Досеща се, че той е доста добър заклинател по лекотата, с която борави с магията срещу драконите. И го пита:
– Как тъй ще побеждаваш дракон почти сам? На кораба имаше само още един маг. В замъка на Феята на Есента пък бе само ти... ... ... – Е, тя го каза с учтив тон.
Той се замисля как се отвръща на такава пряка реч и отношение...
– Е... чак победа не бих го нарекъл, – той сви рамене. – По-скоро отстъпление. Да се победи дракон е къде-къде по-трудоемко. Аз само временно го забавих докато се евакуират всички почти на борда. В Градината на есента пък е илюзорна магия, илюзии са.
И все пак... да подпитва така за самоличността? Ако иска, ще ѝ каже. Трябваше да я смъмри. Но как? Не може да се позволява такова поведение при файрина. Тя става все по-нахална и по-нахална, ако не се възпре навреме. Никаква мяра няма вътре в себе си по туй отношение Елир. Пита, разпитва... Е, не. Оказа се, че има мяра.
Права ѝ беше преценката – магията беше почти изцяло Аристеева, когато драконът бе надвит. Но не бе надвит според него и туй тя пропусна. Те просто се изтеглиха.
А прочее, туй дали ѝ е син Аристей на Линеане – оказа се, че не. Дълго се колебаеха и то много хора върху случая и накрая разгадаха лъжата ѝ. Беше поредната лъжа на Царицата, една от многото, с което тя си заслужи наказание от Вселената. Или възмездие. Какво значи „мездя"? Ами същото като „наказвам", но „наказвам" е де факто порицание – идва от „кажа" на езика български – тоест, „с думи порицавам" е оригиналното значение. Дали? Има логика да е, ако наистина идва от „кажа".
– Защо наричаш това победа? Аз дори не съм се бил, – заяви той. Интересна теза.
– Нали драконът те нападна? Ти се отбранява, – каза тя.
– Нападна теб, аз те защитих, както и всички на кораба. А този кораб е една малка страна, България. Туй е метафората в Алирия. И е неточна. Хората на кораба ще защитя, но те... не са хора, дали, Елир? Ти не знаеш Алирия. Хора са. Защитава само хора тази аристеева магия. Тъй че понеже сте хора, затуй България е защитена страна от трета световна. Порасли сте голямо количество хора и не мога да ви оставя да ви заставят да следвате тяхната воля животинска за война.
За Елир всичко това бе трагедия – чу страна като България и разбра, че се намира в Огъня, който е вън от пределите на Алирия. Къде беше сгрешила?
YOU ARE READING
Легенда за Алирия III - Истина и лъжа
Fantasía„Няма сюжет. Безхарактерен среден образ на роман. Не си креативна, Елир, а си Вселена - Всемогъща, Въздесъща, Истинна и наивна, тъпа, зла планета Земя, затуй че Йелоустоун вулканът в Айдахо(Калифорния) избухва на 3 април '97, '95, '93, '91, зла план...