Pintu rumah agam tersebut terbuka luas setelah beberapa ketukan ditalu oleh Amelia.
Sosok wanita yang berusia 43 tahun itu lantas memeluk dirinya dengan erat. Amelia membalas pelukan wanita itu dengan senyuman yang tidak lekang dari bibir.
"Eyyy rindu betul mama dekat anak dara sorang ni!" Pipi kiri dan kanan gadis itu dicium nya beberapa kali.
Amelia tersenyum gembira saat mendapat ciuman pipi dari wanita itu.
"Amelia pun rindu sangat dekat mama!! Dah 3 tahun Amelia tak balik sini.." Amelia mencebik bibirnya lalu dirinya kembali tersenyum.
Tanpa gadis itu mengetahui, ada seseorang yang sedang ralit menatap
dirinya dari jauh dengan senyuman kecil di bibir."Jom masuk! Mama dah masak sedap-sedap untuk Amelia!" Puan Lydia menarik perlahan pergelangan tangan gadis itu dengan teruja.
"Hmm baguslah.. anak sendiri dilupakan" Qayman mencebik perlahan setelah bayangan ibu dan gadis itu sudah mulai menjauh.
⋆ ˚。⋆୨♡୧⋆ ˚。⋆
Suasana di ruang makan kelihatan begitu riuh dengan gelak tawa mereka.
"Amelia kerja apa sekarang?" Lelaki yang sudah berusia 45 tahun itu menyoal sebelum satu suapan nasi disuakan ke dalam mulut.
Amelia dengan segera memanggung kepala ke arah suara itu.
"Amelia kerja doctor sekarang. Bahagian pakar bedah dekat itali" Amelia menjawab pertanyaan sebentar tadi dengan riak wajah yang tenang. Lalu, satu suapan nasi turut disuakan ke dalam mulut.
Tengku Qaliz.
Tengku Qaliz merupakan ayah kandung kepada Tengku Qayman.
Qaliz menganggukkan kepala nya beberapa kali tanda faham.
"Kenapa Amelia tiba-tiba balik Malaysia?" Puan Lydia kembali menyoal setelah berdiam diri sambil menikmati makanan yang berada di atas meja.
"Amelia balik Malaysia sebab ditukarkan ke Hospital Columbia Kuala Lumpur" Satu suapan nasi kembali disuakan ke dalam mulut setelah selesai menerangkan.
Sesekali dapat juga dirinya menangkap Qayman yang sedang ralit menatap ke arahnya.
Pelik.
Jeda.
"Qay masuk tidur dulu" Qayman lantas bangun dari duduknya dan terus berlalu pergi meninggalkan ruang makan yang dipenuhi dengan ahli keluarga nya itu.
Suara garau tadi membuatkan mereka memanggung kepala ke hadapan.
"Qayman memang macamtu. Mama minta maaf ye sayang" Wanita tua yang berada di sebelahnya itu memegang erat tangan nya seperti memujuk.
Amelia hanya memberikan respon dengan senyuman manis yang terhias di wajah cantik itu.
"Amelia dah siap makan! Amelia nak pergi tengok kolam dekat luar tu sekejap boleh?" Bibir dimuncung kan ke arah kolam renang yang dimaksudkan sebentar tadi.
Puan Lydia tersenyum lalu menganggukkan kepalanya beberapa kali.
⋆ ˚。⋆୨♡୧⋆ ˚。⋆
Kaki diayunkan secara perlahan ke dalam kolam renang yang bersih itu. Amelia merenung ke arah air kolam yang tenang itu dengan wajah yang redup. Terlalu banyak perkara yang bermain di fikiran nya saat ini.
"So you are here.."
Suara garau itu membuatkan dirinya tersentak. Lantas dirinya menoleh ke belakang untuk melihat pemilik suara tersebut.
Qayman.
"Awak buat apa dekat sini?" Amelia menyoal
"Watching you from a far" Suara garau itu menjawab.
Langkah kaki diatur mendekati gadis yang berada di tepi kolam itu.
"Kenapa tak tidur lagi?" Amelia kembali menyoal lalu menatap wajah yang berada di sebelahnya.
"Aku tak boleh tidur" Qayman membalas kembali tatapan gadis itu.
Mata mereka secara tidak sengaja bertembung. Lantas gadis itu dengan segera memandang ke arah lain.
"Do you have a boyfriend?" Qayman menyoal dengan riak wajah yang tenang. Matanya masih tidak lekang dari menatap wajah cantik itu.
Terbuntang luas mata gadis itu setelah mendengar soalan tersebut. Lantas dirinya kembali menatap wajah lelaki yang berada di sebelahnya itu.
"K-kenapa awak tanya?" Jelas terdengar suara gadis itu sedang tergagap-gagap.
⋆ ˚。⋆୨♡୧⋆ ˚。⋆
TO BE CONTINUED♡ Nak next part tak? 🫣
YOU ARE READING
Qayman's Little Dimples | OG
Romance| 𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐐𝐀𝐘𝐌𝐀𝐍 𝐇𝐀𝐘𝐘𝐀𝐙 | 𝐗 | 𝐀𝐌𝐄𝐋𝐈𝐀 𝐀𝐋𝐀𝐍𝐀 | "𝘼𝙠𝙪 𝙨𝙪𝙠𝙖 𝙗𝙞𝙡𝙖 𝙠𝙖𝙪 𝙨𝙚𝙣𝙮𝙪𝙢" "𝙔𝙤𝙪𝙧 𝙙𝙞𝙢𝙥𝙡𝙚𝙨" "𝘾𝙤𝙢𝙚𝙡" "𝙔𝙤𝙪 𝙙𝙧𝙞𝙫𝙚 𝙢𝙚 𝙘𝙧𝙖𝙯𝙮.. 𝘼𝙡𝙖𝙣�...